Jak to jest że najpierw nałożono obowiązek jazdy na dziennych światłach niby w celu poprawy bezpieczeństwa i widoczności na drodze, po czym dopuszcza się rowery które 10x ciężej zauważyć i od nich już się nie wymaga świateł dziennych. Gdzie tu sens, gdzie logika. #polskiedrogi #rower
@kubica941 Światła wymagają prądu, wytwarzanie prądu dodatkowo obciąża silnik, bardziej obciążony silnik zużywa więcej paliwa (kilka %), więcej sprzedanego paliwa, to więcej pieniążków z akcyzy.
@sargento: ale ja jestem tym szybszym, większym i cięższym pojazdem mogącym wyrządzić większe szkody rowerzyście, a pomimo tego ustawodawca nie nałożył na rowerzystę posiadania świateł dziennych
ale ja jestem tym szybszym, większym i cięższym pojazdem mogącym wyrządzić większe szkody
@kubica941: i się zastanawiasz dlaczego masz obowiązek jazdy ze światłami? hmm... Skoro już ustaliliśmy, że masz mieć włączone światła mijania, albo do jazdy dziennej, a są to światła z przodu, to co Ci wadzi rowerzysta, który jedzie z naprzeciwka?
@brachistochrona: że go nie widzę, bo przecież skoro gdyby nie obowiązek jazdy na światłach nie zauważyłbym jadącego auta z naprzeciwka to jak mam zauważyć jadący rower z naprzeciwka
@kubica941: ja jeżdżę rowerem również ze światłami przód+tył nawet jak wali słońce. bo co mam cebulić na akumulatorkach? xd
generalnie dlaczego? dlatego że ta ustawa była chyba robiona z 10 lat temu jak rowerów używano tylko na wsiach, a w miastach gość na rowerze wyglądał jak małpa w zoo. Jak wróci ten temat to może się tym zajmą, ale egzekwowanie go będzie karkołomne ;) aha. do tego dopisz sobie że
Światła wymagają prądu, wytwarzanie prądu dodatkowo obciąża silnik, bardziej obciążony silnik zużywa więcej paliwa (kilka %), więcej sprzedanego paliwa, to więcej pieniążków z akcyzy.
@Adriian321: proponuję nie słuchać radia/odtwarzacza, wyłączyć nawigację oraz klimatyzację - zwłaszcza latem. Będziesz mieć większe oszczędności. (⌐͡■͜ʖ͡■)
@kubica941: Wymaga się od każdego pojazdu tyle, że hehe rower nie ma świateł mijania tylko pozycyjne. W ustawie jak byk "mijania" i cóż ktoś nie pomyślał. Zresztą mało, który rowerzysta ma jakiekolwiek oświetlenie ;( nawet po zmroku.
@janekplaskacz: nie. Sprawdzane na convoyu s2, który ma prawie 1000lm. Ani w lusterkach, ani jadac z naprzeciwka nie było widać, że jest włączona. Problem jest taki, że strumień światła nie musi być mocny, a duży. Pasek led na długość kierownicy już jest widoczny, mimo, że świecił 1/10 mocy convoya...
#polskiedrogi #rower
@kubica941: i się zastanawiasz dlaczego masz obowiązek jazdy ze światłami? hmm...
Skoro już ustaliliśmy, że masz mieć włączone światła mijania, albo do jazdy dziennej, a są to światła z przodu, to co Ci wadzi rowerzysta, który jedzie z naprzeciwka?
@kubica941: zupełnie na tej samej zasadzie płacisz OC.
generalnie dlaczego? dlatego że ta ustawa była chyba robiona z 10 lat temu jak rowerów używano tylko na wsiach, a w miastach gość na rowerze wyglądał jak małpa w zoo. Jak wróci ten temat to może się tym zajmą, ale egzekwowanie go będzie karkołomne ;) aha. do tego dopisz sobie że
@Adriian321: proponuję nie słuchać radia/odtwarzacza, wyłączyć nawigację oraz klimatyzację - zwłaszcza latem. Będziesz mieć większe oszczędności. (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
Zwłaszcza przy ledach. Więcej zaoszczędzisz wyłączając
Migająca ledówka wystarczy.
Problem jest taki, że strumień światła nie musi być mocny, a duży. Pasek led na długość kierownicy już jest widoczny, mimo, że świecił 1/10 mocy convoya...
Bo ma migać a nie być włączony.