Wpis z mikrobloga

Szukam 147 lub 159 w silniku 1.9jtd lub 1.9jtdm(Wciąż czytam i próbuję znaleźć odpowiedź który lepszy).

Sporo napotykam informacji o usunięciu klap wirowych w kolektorze jako mus w tych silnikach, czy ktoś z przeglądający tagi o Alfie umiałby coś więcej powiedzieć? Planuję zrobić konkretny pakiet startowy po zakupie auta, EGR papa, płyny, filtry, olej, czyszczenie klimy, badanie DPFa no i się zastanawiam - Co z tymi klapami?

#alfa #alfaromeo #mechanikasamochodowa #alfaholicy #147 #159 #19jtd #19jtdm #motoryzacja #pytanie
  • 26
@kmds Klapy zdecydowanie do #!$%@?, nie ma co ryzykować. Szansa na usterkę nie jakaś wielka, ale jak juz się zdarzy to portfel płacze. Niemała czesc samochodow na rynku ma już taką operację usuniecia klap za sobą.
usunięciu klap wirowych w kolektorze jako mus w tych silnikach


@kmds: Tak, najlepiej to zrobić od razu. Albo usuwasz klapy albo wkładasz kolektor od 166. Chodzi tylko o to, żeby klapy się nie urwały (a to jest typowa usterka w 159 1.9 16v) i nie narobiły zamieszania w silniku. EGR tak samo najlepiej zaślepić, DPF wcześniej czy później i tak będzie do wywalenia.
Co do silnika - 1.9 8V jest za
@Czipsu: wypiszę pytania w punktach aby nie zamieszać, jeśli na któreś nie znasz pytania pomiń:
1) jaki jest orientacyjny koszt średni/maksymalny operacji usunięcia klap?
2) Raczej wolę 8v z uwagi na trwałość, mam jeszcze stosunkowo krótki staż za kółkiem i nawet 120km w ciężkiej budzie będzie dla mnie szokiem po przesiadce z 80KM. Za 1500zł raczej ogarnę chiptunning do 150km bez ingerencji mechanicznej(zakuwanie, dolot, wylot, wtryski, stożki)?
3) 2.4JTD odpada z
@kmds: 1. 200-300 PLN, zależy od regionu. Trzeba też pamiętać żeby usunęli je też programowo.
2. 120 KM będzie szokiem, ale przez tydzień czy dwa. Serio, radzę dorzucić do 150KM bo jest to wtedy bezpieczniejsza moc, nie ma już problemów z wyprzedzaniem czy szybszym startem w razie konieczności, a nie jest to jeszcze moc "niebezpieczna". Ale tak, sam program za 1500 spokojnie ogarniesz, tak naprawdę to zrobią Ci to za 800-900
@Czipsu: @kmds:

4. Za 20k spokojnie 159 można szukać. Idzie kupić dobre za 17-18k nawet (oczywiście z pierwszych lat produkcji), a > za 20k już spokojnie będziesz przebierał w ofertach. (...)


Od siebie nie polecam. Rozsądna cena za dobrze utrzymaną 159 to 25k, chyba że mówimy o najstarszych rocznikach i najsłabiej wyposażonych.

8v jest trwałe, ale jest sporo niuansów w całym aucie. Koło pasowe, zbiorniczek wspomagania, rozrusznik... Aż taka wolna
@KMiklas co tu ma cena do ilości usterek? Wydając 20k na auto warto wydać 1k na skp i ASO, pomiar kompresji silnika, test co2 płynu chłodzącego, itp
@kmds w 147 nie masz klap wirowych i DPF. Za to masz mniej trwały i komfortowy zawias, ale jest lżejsza i w mieście prowadzi się fajowo. W niej warto poszukać 16v, bo skrzynia ma 6 biegów.
W 159 klapy można w garażu usunąć, a w firmach to popytaj. EGR raczej koniecznie do zatkania, do tego programowe usuwanie (jedynie w 147 115KM możesz zatkać i jeździć, w innych masz błąd komputera). Mam 159