Wpis z mikrobloga

  • 3839
Oto czuwak aktywny. Czuwak wchodzi w skład systemów bezpieczeństwa w pociągach. Co 60 sekund maszynista musi nacisnąć przycisk czuwaka. Gdy tego nie zrobi, rozlega się sygnał alarmowy, a potem następuje awaryjnr zatrzymanie całego składu. System ma zapewnić bezpieczeństwo w ruchu kolejowym w wyniku utraty przytomności kierującego. Plusujcie czuwaka, bo mało kto wie o tym potrzebnym ziomeczku. A, no i fajnie się nazywa.
#ciekawostki #kolej #pkp
Krachu - Oto czuwak aktywny. Czuwak wchodzi w skład systemów bezpieczeństwa w pociąga...

źródło: comment_R8YNA6ADbQdPBShv1X608LD6o0U46YGi.jpg

Pobierz
  • 181
@Krachu: Zdarzyło mi się kiedys z ojcem w lokomotywie jechac i to było okropne. Guzik który ciagle trzeba było naciskać. Nie mógłbym tak pracować a On przepracował tak ponad 30 lat z tym gównem.
@Shatter wygląda to tak że np w poniedziałek idziesz na 6 do 18, wtorek od 18 do 6, resztą środy wolną tak jak i czwartek. W piątek cały cykl od nowa.
szczerze jakos sobie tego nie wyobrazam klikac w to jak #!$%@?. co z toaleta?


@Dead_Inside: No chyba nie myślałeś, że maszynista w trakcie jazdy przykładowo z prędkością 120km/h zostawia pociąg i idzie do toalety? :D Poza tym w tradycyjnym elektrowozie (czyli nie np. Pendolino/Flirt/Dart) nie ma toalety, więc potrzeby fizjologiczne może załatwić tylko na stacji.
Chyba co drugą scenę mówili, że pociąg odjechał bez podłączenia hamulców pneumatycznych wagonów do lokomotywy.


@Lemonardo: Nie oglądałem tego filmu, ale w prawdziwym życiu byłoby to niemożliwe. Hamulec w pociągu działa na tej zasadzie, że jeśli w przewodzie jest ciśnienie atmosferyczne (czyli np. wagon nie jest podłączony do lokomotywy) to hamulec jest "włączony". Dopiero podanie odpowiednio wyższego ciśnienia powoduje odhamowanie składu.
Dzięki temu, jeśli w trakcie jazdy pociągu doszłoby do rozerwania