Wpis z mikrobloga

  • 3839
Oto czuwak aktywny. Czuwak wchodzi w skład systemów bezpieczeństwa w pociągach. Co 60 sekund maszynista musi nacisnąć przycisk czuwaka. Gdy tego nie zrobi, rozlega się sygnał alarmowy, a potem następuje awaryjnr zatrzymanie całego składu. System ma zapewnić bezpieczeństwo w ruchu kolejowym w wyniku utraty przytomności kierującego. Plusujcie czuwaka, bo mało kto wie o tym potrzebnym ziomeczku. A, no i fajnie się nazywa.
#ciekawostki #kolej #pkp
Krachu - Oto czuwak aktywny. Czuwak wchodzi w skład systemów bezpieczeństwa w pociąga...

źródło: comment_R8YNA6ADbQdPBShv1X608LD6o0U46YGi.jpg

Pobierz
  • 181
  • Odpowiedz
Przyklad znienawidzonych na wykopie "lewackich regulacji". Stosujac logike wykopowego prawactwa nie powinno czegos takiego byc ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Od niedawna jestem maszynistą i to wcale nie jest tak uciążliwe jakby się mogło wydawać


@Karl: to mi powiedz czemu co 60 sekund? czemu nie co 3 minuty, albo 5? przynajmniej w dzien mogliby to wydluzyc, rozumiem jeszcze w nocy ze znuzenie bierze.
  • Odpowiedz
@Dead_Inside: Jak pracujesz na czterobrygadówce po 12 godzin to twój organizm już sam nie będzie wiedział czy jest noc czy dzień bo tak się rozreguluje. Z czuwakiem jest tak że kasujesz go albo przyciskiem który klikasz albo pedałem pod nogą i po paru dniach jest to juz tak intuicyjne że klikasz to jak robot :)
  • Odpowiedz
@Ziner: Poprawiłem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Kierownica działa tak jak opisał @Zinder sterując rozruchem oporowym. Warto też wspomnieć o bocznikowaniu, które polega na dołączaniu w obwód stojana kolejnych oporników, aby osłabić wzbudzenie stojana i dzięki temu zwiększyć prędkość silników trakcyjnych (włączanie dodatkowych oporników (a więc zmniejszenie prądu płynącego przez stojan) osłabi strumień magnetyczny na stojanie. To z kolei spowoduje zmniejszenie indukowanego (przeciwnego) napięcia na wirniku co w
  • Odpowiedz