Wpis z mikrobloga

Ej ty, panewka- mówi ci to coś?


@KattaK: panewkę by słyszał, po odpaleniu auta... Po dodaniu gazu na rozgrzanym Dieslu już nie słychać aż tak bocianów pod maską, tylko walenie metaliczne panewek. Do tego nie potrzeba palącego się checka na desce...
  • Odpowiedz
volvo s60


@grigoryi: wraz z ilością cylindrów, cena oczywiście wzrasta, to prawda. Ja chciałem swego czasu V6, ale to, co można dostac z drugiej ręki już w wiekszości jest zajeżdżone i ryzyko remontu UPG wzrasta. Dla przykładu - Mondeo mk3 2.5 V6 170KM - 1800zł UPG z robocizną, bo sa dwie głowice...

Powyżej 4 cylindrów, tylko Volvo. Jednostki V5 są niezajebywalne, a jeśli już padnie UPG, to nie żal remontu
  • Odpowiedz
@Zielony34: Zastanawiałem się nad tym ( ͡° ͜ʖ ͡°) nawet wersja ekstremalna kute tłoki korbowody i turbo. Ale chyba zostawię w oryginale. Bo akurat tego paździerza będę mógł zostawić rodzicielce a i dobry youngtimer będzie.
  • Odpowiedz
najlepiej to usłyszeć od kierowcy z silnikiem TSI/TFSI XD


@liwa12: tak, to prawda. Szkoda, że TSI i TFSI nie mają takich problemów, jak silniki Hondy... Ale temat VAGiniarzy i upośledzonych Sebków z BMW omijam, szkoda sie denerwować na januszy motoryzacji.... ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Zielony34: Obecnie remontowany to watykański ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°) golf iii gti. Prócz tego jeszcze 9-5 185KM. No i jeszcze stara cupra która pójdzie na rozebranie.

Ah jak ja dobrze wspominam Fire 1.1 z sexczento ( ͡° ͜ʖ ͡°) ale to się wkręcało
  • Odpowiedz
Ah jak ja dobrze wspominam Fire 1.1 z sexczento


@solidsnake7: silniki Fiata to klasa sama w sobie. Ci, co się nie znają, mogą się śmiać, ale Fiat robi, według mnie, jedne z najlepszych jednostek benzynowych i Diesla na świecie. Nie jestem fanem Diesli, nawet bym powiedział, że zagorzałym przeciwnikiem, ale gdybym miał wybierać, to tylko Multijet 1.6 105KM bez DPFa, lub 1.9 150KM\2.0 165KM z opcją wycięcia DPFa.

Fordowskie benzyny
  • Odpowiedz
Chociaż nie powiem, żebym się cieszył z tych wydatków.


@majkelito-_-: no coś za coś, jak decydujesz się na taki silnik, to musisz godzić się z kosztami jego utrzymania, niestety. Ale druga strona medalu jest taka, że odwdzięcza się niesamowitą frajdą z jazdy.

Żeby ściągnąć głowicę i wymienić uszczelniacz trzeba dać głowicę do planowania, gorzej jak pierścienie tłokowe się zapieką na cylindrze wtedy trzeba rozebrać rozrząd wał, wszystkie uszczelniacze, szlif komory
  • Odpowiedz
naprawa jest w c--j droga u mnie jak mialem 22 letnie auto i jebnela uszczelka a nie mialem mozliwosci kupna nowego auta to za naprawę uszczelki zaplacilem ponad 1300 zlotych a auto warte może 2k. A to prosty silnik byl im nowsze auto wiekszy silnik tym drozej za naprawę płacisz. Wlasciwie to nalezy wtedy zrobic generalny remont silnika przynajmniej góry, uszczelka popychacze uszczelniacze plyny, planowanie frezowanie, moznaby od razy rozrzad wywienic pompe
  • Odpowiedz
@Zielony34: Fire to idealne silniki dla polaków, katujesz nie dbasz a to nadal działa. Kiedyś z redukcją źle trafiłem ( ͡° ͜ʖ ͡°) obroty pewnie koło 9000 ale to nic dla tego silnika. Silniki Fiata to na prawdę dobre konstrukcje, no ale to nie audi by być prestiżowe
  • Odpowiedz
@Jack0wy: Mam kia sorento 3,5 l i to V6 .... jechałem niedawno do stolicy i zobaczyłem , że coś mi się pod maską kopci .... staję a tam .... uszczelka pod głowicą (boooom)... kur... V6 to w sumie dwie uszczelki do wymiany .... na dodatek rozrząd i wszystkie pierdoły ... 4000 poszło ...
  • Odpowiedz