Wpis z mikrobloga

via Android
  • 1
@Zielony34 wiesz co u mnie jest inaczej. Od jakiegoś czasu jadąc obwodnicą (tylko) zaswiecał mi się check - bez żadnych objawów, nie zaswiecał się po ponownym odpaleniu. Do przedwczoraj. Wpadłem na autostradę, po kilku minutach check, odcięło pierwszy raz. Potem szachownica - moc jest, nie ma, jest, nie ma. Max 130 na 4 i 5 biegu po równym. Po ok 2h jazdy całkiem ustało, dojechałem kolejne 3h bez checka, wcozraj rano
  • Odpowiedz
Ropniak here


@Jack0wy: brak płynu w zbiorniczku do wypalania DPFa, albo sam DPF już zapchany.

robiłem test na UPG. Po zrzuceniu głowicy była masakra. Cylindry wypełnione płynem. Ale zrobię i będę miał
  • Odpowiedz
@Obserwator_z_ramienia_ONZ: często jest tak, że jak uszczelnisz tylko górę silnika to potem kompresja zaczyna uciekać pierścieniami xD Albo odda panewkę, bo pompa oleju dokonała żywota xD Tak jak pisałeś, najlepiej od razu zrobić wszystko i mieć spokój. Tylko ładować 2k do auta za 2k? Lepiej kupić drugie za 1k, byle w miarę sprawne ( ͡ ͜ʖ ͡)
  • Odpowiedz
@Zielony34 u mnie zalewało dwa środkowe. Po przygazowaniu też wypychało wodę i chodził całkiem ok. Tylko u mnie w benzynie + turbo przez to chlanie wody turbo siadło też od tego najprawdopodobniej
  • Odpowiedz
często jest tak, że jak uszczelnisz tylko górę silnika to potem kompresja zaczyna uciekać pierścieniami xD Albo odda panewkę, bo pompa oleju dokonała żywota xD


@bonifacy_pankracy: bzdura. Dlaczego u mnie kompresja jest dobra? Dlaczego moje ma najechane 280 tysięcy i jakoś panewka cała, kompresja w normie? Takie podejście mają właśnie mechanicy-naciągacze i naiwni ludzie łykają. Jak Ci oleju nie brało przed wymianą UPG, to czemu ma zacząć brać po wymianie?
  • Odpowiedz
Hondzie


@bonifacy_pankracy: Honda to chlała olej już jak z fabryki wyjeżdżała. Chociaż słyszałem teorię, że Japońce specjalnie konstruowali silniki, aby niewielka ilość oleju była spalania, bo mieli w tym jakiś cel i dzięki temu dla tych silników 400, 500, czy 600 tysięcy to był pikuś. Co nie zmienia faktu, że jednostki te są pancerne, ale jak już coś pójdzie, to lubi pójść grubo.
  • Odpowiedz
@Jack0wy: Skoro UPG to niby taki straszny problem to co powiesz na dziurę w bloku po korbie w 1.8is w E36 co wcale nie jest takie niespotykane :)
  • Odpowiedz
Po prostu robię remont i mam taki kaprys


@solidsnake7: to nie zapomnij splanować głowicy pod nową uszczelkę.

co powiesz na dziurę w bloku po korbie w 1.8is w E36 co wcale nie jest takie niespotykane :)


@mjnck: a co powiesz na argumenty "Panie, po co LPG, Dieselek 5 literków ropki pali" a po tygodniu się rozbrykał i poszła korba bokiem xD
  • Odpowiedz
Przecież to jest tak samo oczywiste jak wymiana filtra oleju z olejem


@solidsnake7: o k---a, wierz mi cumplu, że nie... Jest wielu takich mechaników, co twierdzą, że przy pierwszej wymianie nie ma sensu robić planowania i sprawdzania szczelności.... () TAK, takie przypadki nadal żyją... Na szczęście są na wymarciu...
  • Odpowiedz
Myślę czy jeszcze pierścieni nie wymienić.


@solidsnake7: to jak bym juz brał się za pierścienie, nie pamiętam, czym jeździsz, kiedyś pisałeś, to już bym się zastanowił nad zmianą tłoków na kute i wałków na ostrzejsze.... ( ͡º ͜ʖ͡º) bo jeśli już i tak silnik rozebrany, to co to za różnica? [oprócz cenowej] a może kiedyś zachce się coś dłubnąć i zwiększyć moc...? ( ͡º
  • Odpowiedz
@push3k-pro: Jak ktoś Ci nie potrafi wytłumaczyć to dlatego, że nie rozumie. Głowica to integralna część silnika. Jak większość elementów jest uszczelniona uszczelką. Ta zapobiega przedostawaniu się oleju do płynu chłodniczego i na odwrót oraz tych płynów ubytku. Ubytek płynu - przegrzanie silnika. Ubytek oleju - zatarcie silnika. I teraz żeby uszczelkę wymienić trzeba rozebrać cały silnik, zdjąć głowicę, założyć nową uszczelkę, oddać głowicę do specjalistycznego szlifowania i pozakładać nazad.
  • Odpowiedz