Wpis z mikrobloga

Mirki na czym polega wyższość monitorów z FreeSync, FastSync? Np. Jeżeli karta graficzna generuje co najmniej 60 klatek w FHD i QHD w danym tytule i nigdy nie schodzi poniżej.
Większość kart pewnie tak sobie dzisiaj radzi z #csgo. Co dają te technologie tak naprawdę, żeby uzasadnić całkiem spory wydatek na nowy monitor?

#amd #nvidia #pcmasterrace #freesync #fastsync
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Januszek_z_Koluszek123: Dzięki! Czyli jeżeli klatki nigdy nie schodzą poniżej 60 to wystarczy włączyć Vsync i tyle.
Ale jeżeli klatki skaczą na przykład od 30 do 90 to w tedy Vsync nie pomoże.
To ja jednak nie widzę znaczących powodów do dopłacania do takiego monitora w przypadku oczywiście tutaj przeze mnie opisanym.
  • Odpowiedz
@Slattern: fastsync to co innego, najprościej mówiąc monitory z freesync/gsync mają dodatkowy moduł powodujący że wyświetlenie klatki następuje dokładnie wtedy kiedy karta ją wygeneruje, tj po prostu dynamiczny zakres hz w zasadzie, jak będziesz miał 50 fps to monitor będzie defacto działał w 50hz w danej chwili jak 75 fps to 75hz itd

vsync nie pomoże - ale freesync/gsync tak
  • Odpowiedz
@Slattern: fastsync czy ostatnio od amd enhanced sync to akurat synchronizacja dla opcji liczba fps > liczby hz która najlepiej działa mając 2x więcej klatek niż hz lub więcej, tj jeśli nadal potrzebujesz mieć niski input lag(za sprawą wysokiego fps) ale nadal nie chcesz mieć tearingu to korzytasz z fastsync u nvidii/enhanced sync u amd
  • Odpowiedz
@Slattern: gsync/freesync dodają z drugiej strony input lag o ile liczba fps > liczba hz, jeśli będziesz miał liczbę fps < liczbę hz to wtedy input lag dodatkowy z powodu korzystania z gsync/freesync jest minimalny rzędu 1-2ms
  • Odpowiedz
@Slattern: Jak na moje to Vsynce i pochodne są zbędne, w życiu nie widziałem żeby klatki mi szarpało choć raz a nerdziłem 500h #warframe 500h #planetside2 3-4kh #csgo, monitor 75 hz kręcony do 90 i dodatkowy 60hz kręcony do 78, ani jedne ani drugi nie szarpał..
Jedyny efekt włączonego Vsynca to zwiększenie dla mnie input laga i drastyczny spadek wydajności w grach :/
  • Odpowiedz
pochodne są zbędne


@leon0xxx: to akurat nie jest prawda, fastsync/enhanced sync/gsync/freesync akurat poprawiają grę i nie mają wpływu na input lag i usuwają tearing, tylko właśnie - w takim csgo, na 200 czy 300 fps i tak ten tearing jest praktycznie niewidoczny, tj jest on dużo mniej widoczny niż np na 60 fps
  • Odpowiedz
@Jurigag: Jechałem jakimś testem z neta kiedy to robiłem i niby nie miałem ale potem jeszcze dodawałem po parę hz więc nie wiem ale w każdym razie nie mam takich problemów.
W każdym razie możesz mieć rację bo nie tykam się takich mainstreamowych gierek typu Tomb Raider, BF1 itd bo zwyczajnie mnie nie bawią takie gierki w których pierwsze skrzypce gra grafika a nie gameplay lub mega wciągająca fabuła :>
  • Odpowiedz