mirki uczę się VBA więc jestem dość zielony w temacie. Potrzebuje instrukcji która zaznaczy mi wszystkie komórki w danej kolumnie dopóki w jednej z nich nie będzie 0 - o tak: #vba #excel #makro #programowanie
@marmod: to będzie element większego makro które będzie mi w odpowiedni sposób przerabiać dane wejściowe. Póki co to czytam jakieś poradniki, nagrywam sobie różne rzeczy i potem patrze jak wychodzą w kodzie i pytam po ludziach :)
@zieloneKolanoApokalipsy: Find szuka w danym zakresie poczynawszy od aktywnej komóki, jeśli aktywna będzie za szukaną to szukanej nie znajdzie. Miałem też kiedyś przypadek, że szukałem w zdefiniowanym zakresie a szukana była pierwszą komórką (aktywną) więc zakres zwracany miał falszywą wartość Nothing. Trzeba pamiętać o xlWhole i xlPart i o tym, że ustawienia te się zapisują. Wypada też dla bezpieczeństwa zerować Range, który jest zwracany przez find przed następnym użyciem aby
@zieloneKolanoApokalipsy: @Vegonator: Tutaj też może nas spotkać Zonk. Zauważcie, że szukamy zera jako liczby, trzeba by sprawdzić jak zachowa się match przy szukaniu liczby match(0, ActiveSheet.Columns(colZero), 0)) w kolumnie tekstów i zera jako tekstu w kolumnie liczb match("0", ActiveSheet.Columns(colZero), 0)). Piszę, bo czasem trzyma się liczby jako tekst choćby po to aby zachować zera wiodące. No i trochę się wymądrzam :)
Trafiło i na mnie: będąc ostatnio na morzem trafiłem na obsługę z GEN Z. Ja- poproszę gofra z cukrem pudrem. GenZ pozbawionym życia głosem- nie ma Ja- czyli nie ma gofrów, dobra to coś innego GenZ- są Ja-są gofry? GenZ-tak
#vba #excel #makro #programowanie
źródło: comment_qaLHVpUkkcG3yaHFpVV0x8vm3nxUoubF.jpg
Pobierzsprawdź tutaj ;)
Sub makro()
k = 1
Do While Cells(k, 1).Value
źródło: comment_XB8Zip9uHQ5PVaeFGJE5qvBOoy07YFSQ.jpg
PobierzKomentarz usunięty przez autora
@zieloneKolanoApokalipsy: Find jest niebezpieczny, lepiej użyć application.worksheetfunciton.Match
@Vegonator:
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora