Wpis z mikrobloga

Pierwszy hard-surface w zbrushu, nadal robiłem to wszystko nieco intuicyjnie, ale efekt który chciałem osiągnąć wyszedł lepiej niż bym się spodziewał, tym bardziej, że ten model chciałbym użyć w animacji nad którą pracuję :)
Hard surface fajnie się robi do momentu, aż nie trzeba zrobić np kabli. Mam wrażenie, że brak tu jakiegoś narzędzia do sterowania tym, bo jak na razie to krzywa obraca mi się w losowe strony przy podnoszeniu, etc. Czy ktoś wie jak to opanować?

No i część tego modelu robiłem już na świeżym zbrushu 4r8. Wszystko śmiga elegancko, booleny działają świetnie (ale nie wiem jeszcze czy nadają się do eksportu, czy będzie sieczka w siatce, na szczęście tu ich nie zastosowałem nigdzie), do tego genialna opcja z tworzeniem linii prostych (brakowało tego bardzo). No i jedna z fajniejszych opcji to możliwość manipulacji kilkoma subtoolami na raz i dodanie gizmo.
Co do minusów to sypnął mi się kilka razy, a najczęściej przy robieniu quick save, ale to już naprawione ;)

#zbrush #3d #workinprogress #grafika
źródło: comment_pmYIEuY9EcDoNPKqKX5n09qC5A9F14aa.jpg
  • 6
@ssoe: mam zamiar zrobić animację do jednej piosenki, która mi się bardzo spodobała kilka tygodni temu, tematycznie będzie pasować, ale postaram się, żeby animacja nie była zbyt normalna ;)

Mam zamiar animowac wszystko w 3ds max, ale jak będzie mnie ten soft nadal denerwował to się przerzucę na cieneme 4d, bo tam to fajnie wygląda.
Generalnie nie planuję jakiś spektakularnych animacji, raczej swobodne ruchy, ale postaram się to zrobić jak najlepiej
@ssoe: dam szansę maxowi jeszcze, ale jak będzie jakaś lipa to sprawdzę też mayę, chociaż w cinemie już animowałem kiedyś jakieś duperele i było to przyjemne doświadczenie ( ͡° ͜ʖ ͡°)