Wpis z mikrobloga

@S___K: może chodziło mu o te obiektywy co mają jakoś łączoną przysłonę z... zoomem? albo z focusem, nie pamiętam, nie znam się, ale może to się zużywa ;]
  • Odpowiedz
@zolwixx: @zolwixx: Nieeee ( ͡° ͜ʖ ͡°) Przypuszczam że fotoziutek nasłuchał się o tym że filmowanie pali matryce (przy filmowaniu lustrzankami i z tym się częściowo zgodzę choć nie jest to jakimś dramatem że aparat po dwóch latach do wyrzucenia) i podpiął to do wszystkiego co do aparaciku zapięte w tym przypadku obiektywu oraz próbował to obrócić w taki sposób a może ktoś się
  • Odpowiedz
@S___K: jak mówiłem nie znam się jeśli chodzi o filmowanie. z fotografii wiem tylko tyle, że używany obiektyw - jeśli naprawdę dobry i w dobrym stanie - sprzedaje się za 90-95% ceny pierwotnej i w tym przypadku parafrazując naszego wieszcza Rychu Peję

I nie zużywa się nic.
  • Odpowiedz
@zolwixx: Ale ja się znam. Filmowanie jak i fotografia nie ma wpływu na zużycie sprzętu, bo jak ? xD. Jedyne zużycie sprzętu to to jak o niego dbamy czyli stan obudowy, optyki i ile syfu znajdzie się w środku obiektywu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@S___K:
Nie odważyłbym się, żeby stwierdzić, że w długim okresie czasu nie ma to żadnego wpływu. Z jednej strony filmowanie nie tworzy jakiś specjalnych przeciążeń dla optyki jak zużycie migawki ale na przykład podczas kręcenia większość profesjonalnych operatorów rezygnuje z AF i na pewno kretyńskie zoomowanie przez kilka godzin na jednym posiedzeniu wte i wewte - generuje luzy i niszczy taśmę.
  • Odpowiedz
@WezelGordyjski: Nie rozumiem :D najpierw sobie zaprzeczyłeś a później wyjaśniłeś że szkła podczas filmowania mniej się zużywają co jest prawdą bo łatwiej o usterkę kiedy lecisz ciągle na af i używasz pierścienia ogniskowej ale to już szukanie dziury w całym bo równie dobrze szkło może mieć wadę i paść po tygodniu a ktoś inny będzie katował dobre kilka lat bezawaryjnej pracy ( ͡° ͜ʖ ͡°).
  • Odpowiedz