Wpis z mikrobloga

Mireczki, mam problem z serwisem #huawei . Po półtora roku użytkowania p8 lite padł mi mikrofon, tj. rozmówca ledwo mnie słyszy, brzmię jakbym był w zaświatach, nie idzie mnie zrozumieć. Sprawdzane na różnych kartach sim, w różnych sieciach, na różnych wersjach softu. Serwis do tej pory wymienił dwa razy płytę główną, głośnik (po co, to nie wiem) i raz wgrali inny soft. Dwa razy kontaktowałem się z Huaweiem to mnie zlewali i kazali załatwiać sprawę bezpośrednio z serwisem. Warunki gwarancji mówią o wymianie telefonu na nowy po trzech nieudanych naprawach, czego oczywiście zażądałem, niestety bezskutecznie, telefon wrócił z rzekomo wymienioną po raz drugi płytą główną. Jako że mam daleko do serwisu to wszystko szło kurierem, jednak moja cierpliwość się skończyła i pojadę tam osobiście. W związku z tym mam dwa pytania:

- czy na płytach głównych telefonów znajduje się mikrofon czy jest to osobny moduł? Wydaje mi się, że na płycie powinno być wszystko, czyli też mikrofon, ale nie mogę znaleźć na schematach w internecie potwierdzenia. Sam mikrofon znalazłem na allegro za grosze, więc dziwi mnie fakt wymiany całej płyty.

- jeżeli mikrofon jest wymieniany wraz z płytą główną a problem nadal występuje, to czy możliwe jest, że serwis tak naprawdę płyty nie wymienia tylko zmienia numer IMEI? Nie chcę nikogo oskarżać, ale mam już poważne wątpliwości, a to byłaby już grubsza afera. Mogę jakoś sprawdzić czy wymiana miała faktycznie miejsce?

Najgorsze jest to, że idą w zaparte i twierdzą, że urządzenie spełnia wszelkie normy producenta, gdzie ewidentnie poważna wada występuje, dyskwalifikująca ten telefon z użytkowania. Sam Huawei też nie próbuje pomóc rozwiązać mój problem. Na pewno nie odpuszczę, chociażby dla zasady. Macie jakieś pomysły jak to zakończyć?

#telefony #pytanie #smartfon
  • 1
@mk666 widzę tu dwie opcje. Albo używasz pokrowca, który zatyka otwór mikrofonu, albo serwis dupa i nie zauważył, że otwór jest zatkany brudem, i tutaj jakąkolwiek wymiana części nie pomoże.