Wpis z mikrobloga

@Hetman11: nah, ten akurat latal w konfiguracji tankowca (5-wet). Te zazwyczaj wysylane sa w powietrze glownie po to aby tankowac mysliwce ktore przeoczyly ladowanie, badz tez mialy kilka nieudanych podejsc i zaczyna im brakowac paliwa. Rzadko kiedy tankowce wysylane sa na misje rozpoznawcze.

Jezeli zachodzi potrzeba tankowania w powietrzu w dalszych odleglosciach, uzywane sa albo KC-135/KC-130 badz tez Omega tanker.
@Hetman11: WSO. Domyslnie ARS control panel jest montowany w przednim kokpicie na konsoli po prawej stronie, stores panel jest montowany w przednim kokpicie na konsoli po lewej stronie. Z tego wlasnie powodu WSO nie ma potrzeby byc szkolonym jezeli chodzi o tankowce.
@Hetman11: nope WSO lataja tylko na tylnim siedzeniu. Podejrzewam ze jest jakas mozliwosc przekwalifikowania sie aczkolwiek wydaje mi sie ze jest to malo oplacalne i zazwyczaj nie ma wiekszej potrzeby tego robic.
@Hetman11: jeszcze mam pytanie odnosnie Growlerów bo pewnie bardziej sie orientujesz? czy te Jammery oddzialywuja jakos na zdrowie pilotów,kilkugodzinny lot przy wlaczonym zakłócaniu musi dzialac na czlowieka...
@Hetman11: o widzisz, teraz dopiero zrozumialem co miales na mysli. W teorii WSO tez maja status "pilota" dlatego tez wolalem sprecyzowac.

Szczerze powiedziawszy nigdy sie nad tym nie zastanawialem, jak i nigdy nie pytalem. Jezeli jednak mialbym spekulowac to wydaje mi sie iz USN wziela pod uwage oddzialywanie fal elektromagnetycznych na zdrowie pilotow. Podejrzewam ze jammery sa "kierunkowe" i maja niewielkie znaczenie w tym wypadku. Aczkolwiek moge sie mylic.