Wpis z mikrobloga

Popelnilem z nudow w pracy taka mapke, jak ja widzialbym metro w #krakow. Nie jestem urbanista, nie znam sie ale z checia rozpoczalbym jakas dyskusje :D

Pomijam kwestie oplacalnosci oraz tego czy metro w jakiejs czesci byloby na powierzchni. Wiem, ze wyszlo dosc podobnie do wizji, ktora juz zostala stworzona ale sa pewne zmiany.

Cechy mojego metra:
1. Staralem sie nie dublowac lini tramwajowych (choc w pewnych miejsach sie nie da)
2. Laczy najwieksze krakowskie osiedla oraz przechodzi przez np. centra biznesowe gdzie pracuje duzo ludzi
3. Odleglosci miedzy stacjami sa "duze", dzieki czemu koszt inwestycji bylby nizszy a komunikacja miejska nadal mialaby sens (np dowozilaby mieszkancow do stacji metra lub wezlow przesiadkowych)

PS przepraszam za blad w slowie Biezanow :( (,)

#metro #urbanistyka
Pobierz V.....5 - Popelnilem z nudow w pracy taka mapke, jak ja widzialbym metro w #krakow. N...
źródło: comment_vPkYzvpw74a5hRSG9KGllqk0TXFUqgC3.jpg
  • 34
@testowyandrzej: Mysle, ze nie. Metro w takich miejscach buduje sie na kilkudziesieciu metrach glebokosci. Mozna cos wykopac przy okazji budowania stacji ale wtedy do akcji wchodza archeolod/sapzyerzy tak jak to mialo miejsce w Warszawie. Problemem byloby jedynie zablokowanie sporej czesci centrum miasta na pare lat
@testowyandrzej: Eee no ale chyba nie można się poddać tylko ze względu na to, że może coś tam wykopiemy...
A co do tych zabytków no to właśnie o to jest pytanie - czy dzisiejsza technologia budowania pozwala robić takie rzeczy, czy nie.

Inna sprawa że może faktycznie wjeżdżanie metrem na rynek niekoniecznie ma duży sens, skoro dziś nie wjeżdża tam MPK i jest ok.
@Vasili25: @r3m0: ja nie twierdze, ze sie nie da, ale z drugiej strony nie mozecie zapomniec o tym co moglby sie wydarzyc i jak wplynac na prace.

Dodatkowo rozwiazanie idac przez rynek omija kilka waznych (z punktu widzenia przeplywu ludnosci) miejsc jak:
- centrum kongresowe
- stadion cracovii
- błonia (tu czesto sa jakies atrakcje)
@testowyandrzej: zawsze komus bedzie cos nie pasowalo. Z AGH na Blonia jest niedaleko, rownie dobrze linia moglaby biec zamiast pod ul. Czarnowiejska to ulica Reymonta czy nawet Al 3 maja. Z punktu widzenia turysty czy Krakowianina na co dzien pracujacego w centrum rozwiazanie jest duzo lepsze gdy jednak zahacza o te najwazniejsze punkty Starego Miasta