Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Znacie jakiegoś dobrego psychiatrę w Krakowie? Czuję, że nie dam rady dłużej tak wegetować, a sam nie potrafię wyjść na prostą. Nie radzę sobie z życiem. Mam 27 lat i praktycznie nadal jestem na utrzymaniu rodziców. Nigdy nigdzie nie pracowałem, poza braniem kasy od rodziców dorabiałem sobie trochę grając na giełdzie, czy w pokera, ale to groszowe sprawy. Studiuję na bardzo dobrej (jak na Polskę ofc) uczelni, stosunkowo dobry kierunek (niestety nietechniczny), przez moje problemy psychiczne studia rozwlekły mi się na blisko 8 lat życia, ale obecnie jestem już dość blisko mety.

Od dzieciństwa coś było ze mną nie tak - chorobliwa nieśmiałość, szczególnie wobec dorosłych (miałem problemy z robieniem zakupów w sklepie), podejrzenie ADHD, problemy z nawiązywaniem znajomości, fobia społeczna. Ratowało mnie trochę to, że czułem się swobodniej wraz z upływem czasu, dlatego będąc wśród tych samych ludzi przez kilka lat szkoły, potrafiłem w miarę normalnie funkcjonować. Problemy nasiliły się na studiach. Brak stałych grup, każde zajęcia z innymi ludźmi - dla mnie tragedia. Wyleciałem po 1 roku studiów, mimo zdanych wszystkich egzaminów. Zawaliłem kwestie organizacyjne, nie miałem znajomych od których mógłbym uzyskać potrzebne informacje, a myśl o wizycie w dziekanacie mnie paraliżowała. Wróciłem na studia i jakoś ciągnę je do tej pory, ale reszta problemów jest nadal aktualna.
Zaraz po powrocie na uczelnię byłem u psychiatry, bo zorientowałem się, że sam sobie nie poradzę. Dostałem paroksetynę i brałem ją przez prawie rok, ale nie widziałem poprawy. Potem przez kilka miesięcy uczestniczyłem w terapii grupowej, co moim zdaniem też nie przyniosło widocznych rezultatów. Uzmysłowiłem sobie jedynie, że moja fobia społeczna w dużej mierze jest wynikiem chorobliwego strachu przed odrzuceniem i odmową. Zdałem sobie też sprawę, że dręczy mnie więcej dolegliwości, ale o tym za moment.