Wpis z mikrobloga

Test wydajności Mass Effect: Andromeda PC - Ludzkie wymagania
Oto i test wydajności Mass Deffect... wróć - Mass Effect: Andromeda w wersji na PC. Jak wypadł najnowszy twór Bioware pod względem optymalizacji? Gra nie szokuje wygórowanymi wymaganiami sprzętowymi, dając możliwość komfortowego zwiedzania galaktyki nawet posiadaczom niemłodych już komputerów ze starszymi kartami graficznymi. W przypadku niskich ustawień i rozdzielczości FullHD bawić się komfortowo mogą osoby, które nadal mają u siebie karty pokroju GeForce GTX 660. Jeśli jednak wolicie ustawienia wysokie - starczy do tego GeForce GTX 1060 6 GB dla osób celujących w około 50-60 FPS, lub GeForce GTX 1050 Ti dla tych, którym starcza około 30 FPS. Równie dobrze wygląda to również u Czerwonych.

Zaraz pojawią się głosy, że nic dziwnego ale nic bardziej mylnego. O ile twarze i ich animacje nadal pozostawiają niesmak, tak widoki w tle są naprawdę atrakcyjne. Optymalizacja jest dobra, zwłaszcza biorąc pod uwagę ostatnie głośne produkcje pokroju Deus Ex: Maniknd Divided, Mafia III oraz Dishonored 2.
---
PS. Standardowo dla Origina zmiany w podzespołach blokują konto. Posiadamy co prawda cztery kopie gier, ale starczyło to ledwo na same karty graficzne. Do tematu procesorów w ME:A usiądziemy w poniedziałek. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
---
Wszystkie wykresy oraz zdjęcia, które pokazują równice w ustawieniach grafiki znajdziecie o tutaj:
https://www.purepc.pl/karty_graficzne/test_wydajnosci_mass_effect_andromeda_pc_ludzkie_wymagania

#purepc #masseffect #pcmasterrace #gry #crpg #komputery
źródło: comment_ofe8PnDcPEP5pwcKgZ6iFaU2EPmx9UPf.jpg
  • 21
@Jurigag: Fury to Fury, specjalny przypadek. AMD się z nią niestety trochę pośpieszyło chcąc być "pierwszymi". I tak oglądamy bardzo zmienną wydajność w różnych tytułach, zwłaszcza względem konkurencji. Karta jak najbardziej dobra, acz wymagająca mocnego procesora oraz tytułów, które nie wykraczają poza jej aktualnie niewielki już VRAM (jak na segment, który reprezentowała).
@wielooczek: Bynajmniej nie mam zamiaru tutaj bronić ME:A bo prywatnie, jako fan serii również się nieco na tej części zawiodłem, ALE - różnicę w grafice między trailerami, a końcowym produktem to nic nowego. Przeważnie dotyczą kolorystyki czy lekkiego przemodelowania widocznych pomieszczeń. Czemu? A no temu, że po stworzeniu zapowiedzi często nadal trwają intesywne prace plus po prostu chodzi o marketing. Podobnie wyglądało to w Wiedźminie 3 czy jeszcze głośniej -
Podobnie wyglądało to w Wiedźminie 3 czy jeszcze głośniej - Watch Dogs


@PurePC_pl: Akurat Watch Dogs i prawdopodobnie Wiedźmin 3 na pewnym etapie produkcji wyglądały jak na wczesnych materiałach, ale potem rozpoczęły się "optymalizacje", aby konsole to pociągnęły, w wyniku których posiadacze PC ucierpieli (w przypadku WD część bajerów dało się przywrócić za pomocą modów, bo okazało się, że niektóre ostały się w kodzie gry).

Nie zdziwiłbym się, gdyby podobnie było
@PurePC_pl: ale wiele gier jednak jest w stanie poziom z trailerów utrzymać np.
Horizon ZD:
https://www.youtube.com/watch?v=1eX1XJnfyAU
The Order 1886
trailer: http://i.imgur.com/F4qbh57.gif
gra: http://i.imgur.com/IFDRBJs.gif
Infamous Second Son
The Crew z patchem pogodowym

Jeżeli jeszcze jakość grafiki do downgradzie jest nadal wysoka i zbliżona do tej z trailerów, to ok, ale jeżeli różnica jest już znaczna, to nie jest dobrze. Nie poprawia sytuacji Andromedy to, że gracze wcześniej zobaczyli to: https://my.mixtape.moe/yugchn.mp4.

A
@Lisaros:
Dziwnym trafem pierwsze trzy wymienione przez ciebie tytuły to exclusivy na jedną platformę (PS4). Jeśli takich gier nie można by było perfekcyjnie zoptymalizować tylko konieczny byłby downgrade to byłby dramat.
Co do linkowanego przez ciebie filmiku to na gry-online też został poruszony temat downgrade'u na jego przykładzie ale później pojawiła się następująca aktualizacja treści:

Firma Electronic Arts poinformowała, że materiał wideo, o jakim mówi wiadomość, w istocie przedstawia błąd gry
@vateras131: oczywiście masz rację, że optymalizacja na jedną platformę jest prostsza. Niemniej firmy zawczasu wiedzą, na ile platform będą robić grę i co się z tym wiąże. Nie napisałem, że żadna różnica jest niedobra - tylko znaczna.

Wiem, że jest tam błąd, NeoGAFer poprawił swój filmik pod tym względem zresztą już dawno na forum. Jednak różnicy nie ma znacznej, bo tekstury to najmniejszy problem (ME 1 ma np. rewelacyjny mod MEUITM,
@Lisaros:
Samych animacji bronić nie zamierzam bo każdy widział jakie cuda potrafią się dziać. Ale poza tym gra jest naprawdę bardzo ładna. Zazdroszczę zwłaszcza tej bogatszej części graczy, których będzie stać na takie cudo + 1080ti bo w 4K z włączonym HDR i 60fps Andromeda musi wyglądać obłędnie.
@vateras131: tego nie wiem. Z tego co zobaczyłem, to gra wyglądała bardzo ładnie tam, gdzie popis mogli dać spece od krajobrazów. Jednak w pomieszczeniach, jakiś bazach i tam, gdzie jest sporo modeli postaci, gra nie wygląda zachwycająco. Sprawia generalnie mieszane uczucia (raz fantastycznie, a raz kiepsko). Taki Horizon ZD wygląda bardzo dobrze niemal w każdym miejscu, a to gra na konsole.

Co do monitorka, to jestem fanbojem OLEDów ;) Ale sprzęt
@Lisaros:
Częściowo się zgodzę bo faktycznie zdarzają się słabsze lokację ale osobiście nie nazwałbym ich kiepskimi ;)

Widziałem parę filmików Horizona ale ta gra jest dla mnie zbyt bolesna do oglądania - pierwszy raz w życiu naprawdę bardzo żałuję, że nie mam ps4 bo - za przeproszeniem - grałbym jak #!$%@? ( )
PS. Standardowo dla Origina zmiany w podzespołach blokują konto. Posiadamy co prawda cztery kopie gier, ale starczyło to ledwo na same karty graficzne. Do tematu procesorów w ME:A usiądziemy w poniedziałek. ( ͡° ͜ʖ ͡°)


Chciałem tylko powiedzieć: #!$%@?Ć DRM!