Wpis z mikrobloga

21 zasad, ktore pozwalaja mi przetrwac w korporacji budowlanej dzialajecej na rynku brytyjskim.

1. Wraz z zawalaniem kolejnych terminow zmieniaj definicje sukcesu.
2. Zawsze winny jest ktos inny trzeba go tylko wlasciwie wyselekcjonowac.
3. Na zebraniach nalezy uzgodnic to co musimy zrobic wiedzac, ze nawet nie sprobujemy tego zrobic.
4. Profesjonalizmy przygotowanego arkusza kalkulacyjnego wzrasta proporcjonalnie do liczby kolumn i poziomu jego skomlikowania oraz odwrotnie proprcjonalnie do ilosci osob jakie moga sie odnalezc w tym arkuszu kalkulacyjnym.
5. Dluzszy dokument jest zawsze lepszy od krotszego. Jezeli dokument ma tylko jedna strone obowiazkowo nalezy dodac strone tytulowa, strone z autorem wraz z danymi kontaktowymi, spis tresci, spis uzytych akronimow (jezeli w dokumencie nie ma zadnych to nalezy stworzyc przynajmniej dwa by stworzenie listy uzytych akronimow bylo zasadne), spis dokumentow i standardow do ktorych mozna sie odniesc, strone pusta z komentarzem strona pusta intencjonalnie, wlasciwy dokument, schemat i zdjecie.
6. Tym bardziej bedziesz zawalony robota im szybciej wykonujesz kolejne zadania i odwrotnie im mniej robisz tym mniej zlecanych zadan bedziesz mial do wykonania.
7. Im mniej robisz tym wiecej o tym mow.
8. Nie ma takiej rzeczy, ktorej nie da sie jeszcze bardziej skomplikowac.
9. Nie ma takiej rzeczy, ktora daloby sie uproscic chociaz wlasnie po to tworzone sa kolejne procesy i procedury.
10. Jezeli nie znasz rozwiazania lub odpowiedzi mow o czyms innym.
11. Im wiecej sie starasz przekazac lub nauczyc tym wiecej zostanie zignorowane i zapomniane.
12. Nie wazne jak proste jest zlecone zadanie i tak zawsze moze zostac s---------e.
13. Cel na kolejny dzien w pracy – zwolaj zebranie, wdroz procedure, stworz proces – wszystko najlepiej jak najmniej przydatne dzieki czemu nie trzeba bedzie tego potem monitorowac czy nadzorowac.
14. Najlepsza metoda zarzadzania jest wyznaczanie i delegowanie.
15. Klient chcacy kupic autobus zazwyczaj przygotowuje specyfikacje na pociag, ktora przez nas jest interpretowana tak, ze myslimy ze chodzi o traktor, ktory podczas realizacji prototypu nabiera wygladu koparki. Klient obejzawszy koparke akceptuje prototyp z przyszlymi poprawkami, ktore wdrozone zaczynaja wreszcie przypominac motorowke, w wyniku kilku instrukcji upodobniona finalnie do helikoptera. Klient dostaje balon, a placi za samolot. Wszyscy zadowoleni.
16. Kazdy wie lepiej od Ciebie jak masz wykonywac swoje obowiazki.
17. Im nizsza pozycja w zespole tym lepiej czlonek zespolu wie jakie decyzje maja podejmowac wspolpracownicy, kierownik, dyrektor, wlasciciel firmy, minister, premier.
18. Wedlug kierownictwa kazde zadanie, niezaleznie od stopnia skomplikowania mozna wykonac w czasie od 2 do 5 minut.
19. Nadzor, pomoc i wspolpraca ze strony klienta sprowadza sie do kwestionowania tego czego oczekuje i co zalecil .
20. Wedlug klienta kazda instrukcje czy zmiane mozna wykonac w dowolnym momencie trwania projektu bez zadnych konsekwencji z zerowym kosztem.
21. Kazdy projekt sie kiedys konczy.

#pracbaza #heheszki #truestory #oswiadczenie #londyn #emigracja
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

20. Wedlug klienta kazda instrukcje czy zmiane mozna wykonac w dowolnym momencie trwania projektu bez zadnych konsekwencji z zerowym kosztem


@Mariusz30: Ten punkt tyczy się każdej branży, każdego miejsca na świecie ( )
  • Odpowiedz
  • 0
@Mariusz30 ta lista jest tak piękna i prawdziwa, chociaż ja zazwyczaj stosuje się tylko do zasady "nieważne ile masz do zrobienia zawsze mów że jesteś strasznie zajęty" plus okazyjne użycie zasady zepsutego serwera. Powodzenia na dalszej drodze !
  • Odpowiedz