Wpis z mikrobloga

Kielce, skrzyżowanie ul. Grunwaldzkiej z ul. Żytnią. Jest luty, pada marznący deszcz. Matka z dzieckiem idąc od strony dworca PKP chcą się przedostać na drugą stronę ulicy Żytniej. Niestety, zanim doszła ona do przejścia dla pieszych - zaświeciło się czerwone światło. Kobieta podchodzi do sygnalizatora i wciska żółty przycisk z nadzieją, że to coś pomoże. Nie pomaga. Po 40 sekundach w końcu samochody dostają czerwone światło a dla pieszych zapala się zielone - i to przez dwie jezdnie! Obydwoje szybko przechodzą i są dokładnie w połowie skrzyżowania. Znów wciskają przycisk. Po minucie oczekiwania samochody jadące z ul. Grunwaldzkiej zatrzymują się. "No wreszcie" - myśli sobie kobieta. Niestety, zielone światło dla niej nie zapala się. Przez kolejne 50 sekund zielone światło świeci się dla samochodów skręcających w lewo z ul. Żelaznej. Po prawie minucie oczekiwania w końcu na przejściu dla pieszych zapala się zielone światło. "Jeszcze tylko jedno przejście" - mówi sama do siebie kobieta przechodząc przez trzecią jezdnię. Przed czwartym przejściem dla pieszych już nie wciska przycisku - tym razem stwierdza, że kolejnych 50 sekund czekać nie będzie i przechodzi przez ostatnie przejście na czerwonym świetle. 20 metrów dalej podjeżdża do niej radiowóz...

Tak wygląda rzeczywistość pieszych poruszających się po Kielcach. Miejski Zarząd Dróg projektując drogi jedyne co bierze pod uwagę to potrzeby kierowców. Potrzeb pieszych na żadnym etapie projektowania nie uwzględnia się - nawet w ścisłym centrum. Węzeł Żytnia jest klasycznym negatywnym przykładem tego do czego prowadzi nieograniczona rozbudowa dróg bez żadnych refleksji. Takich miejsc w Kielcach, gdzie kierowy mogą pokonywać skrzyżowanie w jednej fazie sygnalizacji świetlnej a piesi i rowerzyści muszą czekać kilka razy jest niestety więcej. Jest to jawna dyskryminacja osób niezmotoryzowanych.

Kategorycznie nie zgadzamy się z taką polityką miasta wobec pieszych! Uważamy, że w centrum miasta priorytetem powinny być ułatwienia. Dlatego w naszym programie transportowym dla Kielc ruch pieszy umieściliśmy na pierwszym miejscu, gdyż pieszym jest każdy i każda z nas - nawet wysiadając z samochodu na parkingu stajemy się osobą pieszą.

Co proponujemy w naszym programie?

Aby infrastruktura piesza, która powstaje, była przyjazna pieszym, uchwalimy standardy infrastruktury pieszej, które zostaną narzucone projektantom. Skończymy wreszcie z kostką betonową i zastąpimy ją sprawdzonymi płytami lub asfaltem. Przeniesiemy parkowanie z chodników na jezdnie. Przebudujemy lub przeprogramujemy wszystkie sygnalizacje świetlne tak, by piesi mogli przejść skrzyżowanie w czasie jednego cyklu. Każdą inwestycję będziemy konsultować z mieszkańcami i mieszkankami, zwłaszcza z osobami z niepełnosprawnościami.

Na wszystkich ulicach nietranzytowych uspokoimy ruch. Wprowadzimy strefy tempo 30, niektóre ulice zamienimy w woonerfy. Zgodnie z decyzją środowiskową całkowicie usuniemy parkowanie z płyty Rynku oraz zamkniemy go dla ruchu samochodowego. Przywrócimy zlikwidowane w ostatnich latach przejścia dla pieszych oraz przeprowadzimy audyt bezpieczeństwa dla każdego istniejącego. Zrezygnujemy z budowy niewygodnych i drogich przejść podziemnych i nadziemnych. Przestaniemy budować infrastrukturę rowerową kosztem pieszej.

https://www.facebook.com/razemswietokrzyskie/photos/a.727416107362739.1073741828.727408490696834/1031035443667469/?type=3&permPage=1

#kielce #razem #partiarazem #piesi #transportmiejski #urbanistyka #polityka
lewactwo - Kielce, skrzyżowanie ul. Grunwaldzkiej z ul. Żytnią. Jest luty, pada marzn...

źródło: comment_sBZdLwNpQL9YiD8XAyc3OS6lCYnrSjN3.jpg

Pobierz
  • 15
  • Odpowiedz
@lewactwo Zaraz ci napiszą zmotoryzowani do szpiku kości, że gdyby nie ich kasa ładowana w paliwo, to w Kielcach nie byłoby asfaltowych dróg i chodników w ogóle. I niech się piesi cieszą, że nie muszą w błocie po kostki chodzić dzięki ich krwawicy.
  • Odpowiedz
@lewactwo: gdyby nie nasza kasa ładowana w paliwo, to w Kielcach nie byłoby asfaltowych dróg i chodników w ogóle. I niech się piesi cieszą, że nie muszą w błocie po kostki chodzić!!!
  • Odpowiedz
@ripp1337: jestem pieszym i uważam że ten program jest #!$%@? nie ze względu na to że to razem ale ze względu na wykluczenie przejść podziemnych ew nadziemnych oraz zamykaniu centrów i utrudnianiu do nich dostępu jak i parkowania w nich - bo zacznie się pojawiać problem ten sam dla każdego miasta z zachodu gdzie podobne zmiany wprowadzano - centra zaczęły wymierać.
  • Odpowiedz
@Aeny Nie mam nic przeciwko konstruktywnej krytyce tego programu, mój komentarz odnosił się do innej postawy.
Od idei do realizacji droga jest długa i nawet nie w pełni dobry projekt jest godny zainteresowania, bo można go ulepszyć.
  • Odpowiedz
@lewactwo: Podziwiam Razem za ich zmysł polityczny. Już przygotowują się do wyborów.

A że mają specyficznych wyborców, to te rakowe hasełka i tak ich nie odrzucą.

Sorry - każdy normalny człowiek postulowałby "ucywilizowanie" przejść albo normalnie o korektę świateł. Tak jak przeszło 5 lat temu walczono z tym we Wrocławiu, kiedy pan Zandberg był jeszcze zatwardziałym komunistą i jego przemiana w "umiarkowanego" socjaldemokratę miała nastąpić.

Natomiast postulowanie likwidacji przejść podziemnych i
  • Odpowiedz
@Wujek_Mietek: A może dokształć się w temacie zamiast bredzić? Objazd miasta w relacji w której prowadzi ul. Żelazna istnieje od ponad 40 lat - w postaci drogi S7. Mimo to, miasto rozbudowuje ten ciąg i opowiada jak to fajnie sie będzie jechało z Krakowa przez centrum Kielc do Warszawy. Jakaś chora wizja z lat 70.
  • Odpowiedz
@lewactwo: Dokształciłem się. Jeżeli dla Ciebie S7 spełnia warunki obwodnicy no to chyba nie ma rozmowy. A jak chcę jechać z Chmielnika dajmy na to też przez S7?

Co do rozbudowy: musiałbym wiedzieć jak kształtuje się tam ruch, bo może być tak, że przedmieścia i wioski taki generują - nie wiem. A miasto skoro zdecydowało się na taką rozbudowę to powinno mieć jakieś decyzje i inne papiery. Chociaż rozbudowa w tamtym
  • Odpowiedz
@Wujek_Mietek:

rakowe hasełka

był jeszcze zatwardziałym komunistą

równanie do dołu i "byle inny nie miał lepiej".


Z tym gównem mam dyskutować? Szkoda mojego czasu.

postulowałby "ucywilizowanie" przejść albo normalnie o korektę świateł

No to zrób to! Śmiało! Idź do MZD i ich przekonaj, że trzeba przeprowadzić korektę. Pokaż nam, że kilka lat naszych pism, wniosków, udziału w konsultacjach to praca na marne, bo przecież wystarczyło ciebie o to poprosić i ty
  • Odpowiedz
No to zrób to! Śmiało! Idź do MZD i ich przekonaj, że trzeba przeprowadzić korektę.


@lewactwo: Jeżeli pisaliście o dyskryminującej sygnalizacji i wykluczeniu motorycznym to sam bym to odrzucił. We wrocku się udało - czy to dzięki lepszym władzom, czy brakowi #rakcontentu we wnioskach - nie wiem.

Od kiedy to DK73 przebiega przez tamto skrzyżowanie? Co to ma do rzeczy?

@lewactwo: A od kiedy S7? Weź sobie sprawdź na google
  • Odpowiedz
@Wujek_Mietek: Dobra, #czarnolisto bo nie mam zamiaru rozmawiać z twoim #!$%@?. Człowiek siedzi kilka lat w temacie, zna Kielce jak mało kto, ale przychodzi jakiś pajac i będzie dyskutował, chociaż nawet nie wie jak to skrzyżowanie wygląda.

Weź sobie sprawdź na google maps - od Morawic w górę sugeruje jazdę przez Żelazną a nie DK73

Google maps to jedyne źródło twojej wiedzy. Przestań się kompromitować.

Twoja wiedza na temat komunikacji w
  • Odpowiedz