Aktywne Wpisy
dom_perignon +383
Kadet20 +64
Nie jestem pierwszy który to powie, ale no nie czaję fenomenu tej piosenkarki. Jest gwiazdą, niektóre jej piosenki nawet są spoko (ale nie te z radia bo są przeruchane do porzygu) i fajnie się ich słucha, ale żeby aż taaak?
Pytam serio, bez ofensywy, wielu się ze mną nie zgodzi i powie że pierdziele głupoty, ale takie moje odczucia.
Dla mnie jedna z wielu znanych piosenkarek, która robi znaną i popularną muzykę
Pytam serio, bez ofensywy, wielu się ze mną nie zgodzi i powie że pierdziele głupoty, ale takie moje odczucia.
Dla mnie jedna z wielu znanych piosenkarek, która robi znaną i popularną muzykę
Na zdjęciu Hyundai Ioniq Electric, zasięg około 280 km na jednym ładowaniu, porządny samochód segmentu C za 150 tys zł.
#samochody #motoryzacja #srodowisko #ochronasrodowiska #biologia #chemia #tesla #samochodyelektryczne #energetyka #prad #elektryka #ekologia
@pogop: Weź pod uwagę, że paliwa napędowe Polska musi sprowadzić, a prąd produkujemy na miejscu. Ponadto od 2013 ceny prądu spadają, a nieuniknione jest że w końcu wybudujemy w naszym kraju pierwszą elektrownie atomową.
W dodatku hybryda ma za zapełnić miasta, w trasach nadal nie umywa się do dieseli czy lpg.
Nie wydaje mi sie,zeby to bylo ekologiczniejsze niz np. uzytkowanie jednego pojazdu przez 20 lat.
Ale mozna by dokladnie i rzetelnie przeliczyc ile egenrgi i surowcow potrzebne jest na wyprodukowanie hybrydy i benzyny, uzytkowanie jej przez dajmy na to 200kkm i utylizacje.
PS. Całkiem fajnie się tym Ioniquem jeździ, ale z przyspieszeniem słabo, szczególnie jak
Z ciekawostek to np w lokomotywach spalinowych opłaca się wstawić silnik spalinowy generujący prąd, który napędza silniki elektryczne. Wszystko dzięki temu, że silnik spalinowy ma przyzwoitą sprawność tylko w wąskim zakresie parametrów
Ale z pewnością tysiące "elektrowni" w samochodach są o wiele lepsze niż jedna elektrownia gdzieś tam na uboczu.
Oczywiście to, że elektryczne są stosunkowo nowe i wiele jeszcze uda się poprawić też jest nieistotne, tylko benzyna he he
- akumulatory w hybrydach są litowo-jonowe, a nie kwasowo-ołowiowe, więc są mniej szkodliwe
-producenci hybryd dają już po 8-10 lat gwarancji na akumulatory, więc one tak nie padają. Auta produkowane w 2017 nie są autami stworzonymi do eksploatacji dłuższej niż 10 lat. Za niedługo producenci będą produkować auta na 5 lat.
-akumulator, który straci swoje właściwości w pojeździe może służyć jeszcze lata w mniej energożernych systemach jak np. systemy krótkotrwałego podtrzymywania napiecia na wypadek awarii głównej sieci
-akumulatorów w hybrydach się nie wymienia, można wymieniać pojedyncze ogniwa,
-łatwiej utylizować akumukulatory - szczelnie zamknięte, niż niwelować skutki zanieczyszczenia atmosfery