Wpis z mikrobloga

#samochody #audi #mechanikasamochodowa #ekologia #a3

Panowie prosze o porade bo już mnie telepie.... Moja dziewczyna kupiła sobie Audi A3 2016 1.6 TDI (UK) przebieg ok 3k mil. Na poczatku wszystko było okej ale po około miesiącu, dwóch pojawiła się ikonka filtra cząstek stałych na desce rozdzielczej. Sprawdziłem w książce i to właśnie ten filter, zapewne jest zapchany itp. Dziewczyna pojechała do Audi i tam jej powiedzieli, że to nie jest samochód na miasto i że powinna jezdzić nim raz na tydzien 100km za miasto wtf? jak mi to powiedziała myslalem że koles tam jaja sobie z niej robił... tydzien temu czyli ok 3-4 miesiecy od zakupu znowu wyskoczyl ten alert i za chwile kolejny który mowił o tym żeby od razu jechać do warsztatu.... auto straciło moc wiedziałem już ze to znowu zapchany ten #!@#@! filter... W Audi znowu wypalili tą sadze ale powiedzieli ze to juz ostatni raz i nastepnym razem juz trzeba bedzie płacic i najlepiej niech sprzeda samochód bo on nie jest na miasto....? coo mowie? jak płacic jak samochód jest nowy i ma 3 lata fabrycznej gwarancji i jak nie na miasto? czytałem o tym zasranym filtrze i tych nowych technologiach tytpu start stop itp. kpina jakas. wcześniej mieliśmy A3 1.9 tdi z 2006 i nie było nic kompletnie problemów tylko lać i jezdzic a teraz wprowadzaja jakies nowinki bo ekologia bo tamto a przecież chyba lepiej jak mniej jezdze mniej spalin a tu gosciu mi wyjezdza zebym raz na tydzien 100 km za miasto jechał zeby wypalic ta sadze hahah no żart. Pytanie mam takie czy to akurat taki trafiła egzemplarz czy to jest teraz norma? Dziewczyna zrobiła ok. 2k mil i już 2 razy musiała jechać do warsztatu na wypalanie. Jesli chodzi o jej jazde to ma blisko do pracy i nie dużo robi km dziennie no ale bez przesady przeciez to nie powinno miec znaczenia....
johnmorra - #samochody #audi #mechanikasamochodowa #ekologia #a3

Panowie prosze o ...

źródło: comment_MExKbxWBqN8dERab9ifBNxGaW9V5OcnO.jpg

Pobierz
  • 79
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Diplo: wpisz sobie a3 2016 1.6 tdi w google....wyskakuje autoswiat i auto centrum i nikt nie zwraca tam uwagi na to że bede miał z tym taki problem po 3 miesiacacach. podstawowe informacje wlasnie tam sa.

nie wyobrazalem sobie (szczegolnie ze z 2006 mialem a3) ze technika poszla tak do "przodu" ze teraz diesel tylko jak mieszkasz na jakiejs wiosce i musisz dojezdzac do pracy 100km.... Nastepnym razem kupie 2
  • Odpowiedz
@LosB: sory ale czlowiek jest zielony w tych sprawach i chce jakies info a tu gównoburza się robi jakaś.... powiem ci szczerze ze ona jezdzi po swojemu czyli na te info o zmianie biegów nie patrzy...
  • Odpowiedz
@johnmorra: diesel do miasta jak najbardziej, pod warunkiem że jesteś taksiarzem i masz silnik cały czas ciepły. Jak na krótkie trasy to spalanie wyjdzie i tak około 10l, a eksploatacja kosztuje więcej. Piszesz że wcześniej mieliście diesla i nie było problemów stare diesle i ich komputery pozwalają na wypalanie nawet w mieście jak tylko się silnik rozgrzeje. W nowych musisz się trochę rozpędzić i utrzymać wysoką prędkość. Przyjemniej by było
  • Odpowiedz
@j3sion: jak ktos kupuje auto za prawie 100k to raczej nie patrzy na kase (chodzi mi o to LPG i ogolnie spalanie) po prostu jej sie podoba seria A3 dlatego wlasnie chciała nowsze. Tutaj jest taka wygoda, że latwo można tymi autami "obracać" i wymieniać co roku nawet na nowsze po nie wielkiej dopłacie...
  • Odpowiedz
@johnmorra:

wpisz sobie a3 2016 1.6 tdi w google....wyskakuje autoswiat i auto centrum i nikt nie zwraca tam uwagi na to że bede miał z tym taki problem po 3 miesiacacach. podstawowe informacje wlasnie tam sa.
  • Odpowiedz
@Diplo: dobra ale ty wiesz o tym a ja nie wiedzialem ze to auto ma jakies super hiper filtry dla mnie to był plus tak? ja ci mowie zebys wpisal audi a3 i jego recenzje ktore sa pochlebne
  • Odpowiedz
@johnmorra: Generalnie w A4 znajomemu co używa wyłącznie w mieście serwis zasugerował ignorowanie zmiany biegów przy 1200 obrotów i ciągniecie go w okolicach 2000+. Do tego raz na miesiąc obwodnica Poznania i heya problemów z dpf niema. Niestety to były sugestie przy silniku 2.0 nie wiem czy przy 1.6 też pomoże.
Z własnego doświadczenia mogę ci też zasugerować żeby dawać chwile silnikowi się nagrzać...
  • Odpowiedz
@Diplo: ale ja sie nie przyszedłem tutaj żalić i bić w piers że nie jestem mechanikiem albo że nie przestudiowałem całej encyklopedi.... każdy silnik ma jakies minusy ale to nie jest powód żeby od razu nastawiac sie negatywnie i go nie kupować.
  • Odpowiedz
@johnmorra: w takim razie nie mam pojęcia czemu wybraliście diesla skoro nie o oszczędności wam chodziło. W tej sytuacji pozbądźcie się go szybko i kupcie benzyniaka. Odpadnie wam problem dpf i w przyszłości wtrysków. Wcześniej poczytajcie fora o problemach z danym modelem.
  • Odpowiedz
@johnmorra: to nie jest problem 1.6 tdi ani nawet audi
to jest podstawowa wiedza na temat tego czym się różnią silniki benzynowe od diesla

Po co dalej produkują silniki benzynowe skoro diesel jest wydajniejszy? Bo diesel nie nadaje się do miasta. Nowoczesne diesle mają filtry cząstek stałych i rozgrzewają się znacznie wolniej przez co jazda na krótkich dystansach niszczy silnik i zmniejsza jego wydajność. Twoje tłumaczenie jest takie jakbyś wpisał
  • Odpowiedz