Wpis z mikrobloga

Coraz bliżej sezon.
Muszę wymienić uszczelniacze w swoim GIX-ie k2
Ktoś robił to sam? Na tym filmie nie wygląda to na wielce skomplikowane (ma błąd bo goście nie dokręcają dolnej śruby przy składaniu).
Mam tylko dwa pytania.
olej 10w ale syntetyk czy półsyntetyk?
czy po zalaniu tych 525ml na lagę muszę ją jakoś odpowietrzyć przed skręceniem górnego korka? Czy wlewam, zakręcam górny korek i gotowe?
#motocykle
WiewiurPL - Coraz bliżej sezon. 
Muszę wymienić uszczelniacze w swoim GIX-ie k2
Kto...
  • 6
Niby wszystko pokazane ale nie budzą zaufania Ci ludzie.

Olej chlapie dookoła prawie trafiając w zacisk, "smarują" gwint wd-40 ale to co najbardziej razi to dokręcanie zawieszenia "na czuja".

Nie wiem, może tak się robi, ale nawet w rowerze elementy zawieszenia skręca się z dokładnie podanym momentem obrotowym.

A użycie młotka i śrubokręta a potem jeszcze noża to skrajna głupota, bo chyba inaczej tego się nazwać nie da.

Swoją drogą, co to
@WiewiurPL: Syntetyk jak dajesz zawieszeniu potyrać mocno, jak jeździsz lajtowo to półsyntetyk styknie.
Nie musisz nic odpowietrzać.

Co do filmu to wydaje mi się że:
Dolna śruba może mieć oring uszczelniający który też trzeba wymienić,
Wargi uszczelniacza dobrze maznąć olejem przed zakładaniem na lagę,
Nie rozumiem koncepcji zakładania starego uszczelniacza kurzowego,
wykręcanie dolnej śruby pneumatykiem to dobry pomysł ale znalezienie odpowiednio głęboko wchodzącego imbusa na 1/2 cala nie musi być proste,
@WiewiurPL: no i korki odkręć sobie jeszcze w ramie bo potem się będziesz siłował
W niektórych suzuki ta sztyca co się obraca i przysparza problemów jest do zablokowania takim mega długim imbusem od środka. Nie wiem czy to poprawne, ale ja luzuję ją jeszcze na poskręcanym - wtedy jest duża szansa, że puści bez problemu.
@Gixaar: @HamRadioOp: braków w narzędziach się nie boje, mam spore zaplecze. Sama wymiana uszczelniacza nie przeraża mnie wcale ( w autach często to robię) bardziej właśnie nie mogłem załapać z rodzajem oleju i potem odpowietrzaniem. Coś tam gumuje więc wleje syntetyk
Czyli zrobię tak:
jak lagi będą jeszcze w półkach poluzuję sobie górny i dolny korek, potem rozkręcę lagi z półek, wymiana uszczelniaczy, połapię znowu korki, wsadzę lagi w półki
@WiewiurPL: Ja dwa miesiące temu wymieniałem uszczelniacz i olej w moim amortyzatorze (marzocchi w ducati monster). Robiłem to w mieszkaniu, ale amor prosty jak cep. Jak masz narzędzia na pewno sobie poradzisz. Znajdź koniecznie serwisówkę producenta.
Propo oleju: W jednym źródle podawali 470ml, a drugim 454ml, a serwisówka pisała, że ma być nalane na wysokość 90mm od krawędzi. Także sprawdź dwa razy ile ma być oleju.
@WiewiurPL:

@HamRadioOp Ci dopisał parę konkretnych uwag. Co do gumowania a oleju to nie o to chodzi. Jak dużo i mocno hamujesz, odkręcasz, czyli zmuszasz zawias do ciężkiej pracy to olej się grzeje, jak dobrze zagrzejesz to się spieni czyli bąbluje a tłumienie znika, zawias się robi jak w wozie drabiniastym.

Gx