Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #mechanikasamochodowa #mechanika #opel

Opel Astrta F Classic sedan 1.4 60 KM kod silnika:X14NZ przebieg 201 000 km (autentyczny)

Podczas przeglądu wychodzą niskie wartości hamowania hamulcem roboczym na tylnej osi. Diagnoza mechanika - > prawdopodobnie niesprawne korektory sił hamowania , podobno częsty problem w tych samochodach.

Z racji że przebieg jest dość duży i do tej pory nikt nie wymieniał hamulców bębnowych na tylnej osi mam zamiar zrobić komplet tzn :
- korektory sił hamowania
- beben hamulcowy
- szczęki hamulcowe
- cylinderek hamulcowy
- linka hamulca ręcznego .

Części zamierzam kupić sam. Patrząc z doboru części według katalogu na aparts powinno być ok ? NIe było w tych modelach jakiś smaczków że różne wielkości sczęk etc ??

Jakieś dodatkowe rzeczy powinny być przy tym zabiegu jeszcze wymienione ?

Kosz zakupu około 700 zł. Ile za robociznę może wziąć mechanik?
  • 8
@nabuchodonozorII: Ja bym sprawdził jeszcze w jakim stanie są przewody hamulcowe przy okazji - w mojej Corsie z 96' z takim samym przebiegiem strzeliły podczas przeglądu i diagnosta zdziwiony, że przy takim stażu auta jeszcze nikt ich nie wymienił ( ͡° ͜ʖ ͡°) Różnica w częściach może być ze względu na obecność lub brak systemu ABS, ale w opisach części info powinno być zawarte.
@Philosohero: diagnosta/mechanik do stanu przewodów nie mieli zastrzeżeń ostatnio. powiem mechanikowi aby popatrzył czy wszystko z nimi w porządku. Ile Cie kosztowała wymiana przewodów? -> jak rozumiem wymieniałeś te "stałe" rurki + elastyczne przy kołach ? rurki miedziane zastosowałeś?
@Jemigrant: Mechanik nie ma rolek, nie był ze mną na stacji diagnostycznej. Nie twierdzi że to jest problemem na 100% > miał dużo takich przypadków i z reguły uszkodzone były regulatory bo nie mają wytrzymałości na takich okres lat/przebiegu. Zaproponował zrobienie na stałe ( tył hamuje z taką samą siłą jak przód) ale takim rozwiązaniem nie jestem zainteresowany. -> co dziwne w takich przypadkach diagności nie mają zastrzeżeń a jest to