Aktywne Wpisy

Salido +87
Minął 21. (z 66) dzień wakacji.
Najtragiczniejszy dzień tych wakacji
W ciągu ostatniej doby miało miejsce 11 wypadków śmiertelnych w których zginęło 12 osób.
93
Najtragiczniejszy dzień tych wakacji
W ciągu ostatniej doby miało miejsce 11 wypadków śmiertelnych w których zginęło 12 osób.
93
źródło: 1-453841-6
Pobierz
każdy chłop w tym nawet starszy ode mnie ma ładniejsze dłonie ode mnie a ja nawet nigdzie nie pracuje #rozowepaski #zalesie
źródło: Zdjęcie z biblioteki
Pobierz




Po przerwie w nauce 3D, wziąłem się za siebie, i postanowiłem coś zmajstrować w Maya. Nie wiedziałem za bardzo za co się zabrać, aż spojrzałem na torbe z aparatem, i było postanowione. Było to o tyle ciekawsze, że nie korzystałem ze zdjęć referencyjnych i blueprintsów, a wzorowałem się na tym co miałem w rękach.
Tym razem zamiast szukać tekstur po internecie, zacząłem się uczyć Substance Designer, i jestem naprawde pod wrażeniem co można w tym sofcie wyczyniać. Tak więc po kilku dniach nauki owego programu, miałem już gotowe tekstury w 4k.
Schody zaczęły się gdy przyszło do oświetlenia i renderu. Nie byłem w stanie osiągnąć efektu, który miałem już w wyobraźni i którego oczekiwałem. Po kilku dniach batalii i wielu prób z różnym środowiskiem i ustawieniami, staneło na standardowym, troche studyjnym oświetleniem i otoczeniem. Nie wiedziałem jak to osiągnąć, starałem się wzorować na renderach które przeglądałem na artstation.
Mimo licznych błędów i niedociągnięć jestem całkiem zadowolony z rezultatu, na przyszłość już wiem jakie ma znaczenie planowanie w jakiej kolejności modelować poszczególne elementy. Na tym się potknąłem i miałem przez to problemy z uv, a niektóre części musiałem pominąć, bo było już za późno by je dodać, bez robienia wszystkiego od nowa.
Modelowane w Maya 2016, render w Vray, tekstury w Substance Designer, kompo w After effect.
Czas renderu średnio nieco ponad 1 godzina na każdą klatke.
Teraz planuje jeszcze jakiś prosty model by utrwalić sobie to czego się nauczyłem, a potem coś większego, czyli model jakiegoś samochodu, to co mnie ostatnim razem zniechęciło.
Ale nie tym razem (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
#grafika3d #maya #substancedesigner #vray
źródło: comment_8mb7l2gl3R9umCVKyDvHYdeK3uf9Pjkg.jpg
Pobierzna innych renderach to inaczej wygląda niż na tym głównym, lepiej wygląda
+jeszcze jedna rzecz - starałbym się unikać w 100% czarnych powierzchni na renderze, takich jak masz w kącie między obiektywem, a body, doświetliłbym to miejsce, zwłaszcza, że na
Z tą czarną powierzchnią to nie słyszałem, ale zapamiętam. Zostawiłem tak, bo wyglądało lepiej niż doświetlone, choć to pewnie kwestia dobrego oświetlenia.
Napisy przemilczałem bo miałem nadzieje że się nie rzucą w oczy zbyt mocno ( ͡° ͜ʖ