Wpis z mikrobloga

No i jest, model 3D mojego aparatu, Sony A6300. Więcej renderów na ArtStation
Po przerwie w nauce 3D, wziąłem się za siebie, i postanowiłem coś zmajstrować w Maya. Nie wiedziałem za bardzo za co się zabrać, aż spojrzałem na torbe z aparatem, i było postanowione. Było to o tyle ciekawsze, że nie korzystałem ze zdjęć referencyjnych i blueprintsów, a wzorowałem się na tym co miałem w rękach.
Tym razem zamiast szukać tekstur po internecie, zacząłem się uczyć Substance Designer, i jestem naprawde pod wrażeniem co można w tym sofcie wyczyniać. Tak więc po kilku dniach nauki owego programu, miałem już gotowe tekstury w 4k.
Schody zaczęły się gdy przyszło do oświetlenia i renderu. Nie byłem w stanie osiągnąć efektu, który miałem już w wyobraźni i którego oczekiwałem. Po kilku dniach batalii i wielu prób z różnym środowiskiem i ustawieniami, staneło na standardowym, troche studyjnym oświetleniem i otoczeniem. Nie wiedziałem jak to osiągnąć, starałem się wzorować na renderach które przeglądałem na artstation.
Mimo licznych błędów i niedociągnięć jestem całkiem zadowolony z rezultatu, na przyszłość już wiem jakie ma znaczenie planowanie w jakiej kolejności modelować poszczególne elementy. Na tym się potknąłem i miałem przez to problemy z uv, a niektóre części musiałem pominąć, bo było już za późno by je dodać, bez robienia wszystkiego od nowa.
Modelowane w Maya 2016, render w Vray, tekstury w Substance Designer, kompo w After effect.
Czas renderu średnio nieco ponad 1 godzina na każdą klatke.

Teraz planuje jeszcze jakiś prosty model by utrwalić sobie to czego się nauczyłem, a potem coś większego, czyli model jakiegoś samochodu, to co mnie ostatnim razem zniechęciło.
Ale nie tym razem ( ͡ ͜ʖ ͡)

#grafika3d #maya #substancedesigner #vray
Izeer - No i jest, model 3D mojego aparatu, Sony A6300. Więcej renderów na ArtStation...

źródło: comment_8mb7l2gl3R9umCVKyDvHYdeK3uf9Pjkg.jpg

Pobierz
  • 4
@Izeer: na tym głównym renderze mapy wyglądają jakby ich skala była niedobra, o ile ten uchwyt jest akceptowalny to ta część z tyłu ma te plamki za duże moim zdaniem

na innych renderach to inaczej wygląda niż na tym głównym, lepiej wygląda

+jeszcze jedna rzecz - starałbym się unikać w 100% czarnych powierzchni na renderze, takich jak masz w kącie między obiektywem, a body, doświetliłbym to miejsce, zwłaszcza, że na screenie
@wutka: Z teksturą body miałem troche problemów, bo dopiero pod kątem i światłem wygląda najbliżej tego co jest w rzeczywistości, zaś z daleka są plamki, skala być może o 1.5 za duża, patrząc teraz na aparat.

Z tą czarną powierzchnią to nie słyszałem, ale zapamiętam. Zostawiłem tak, bo wyglądało lepiej niż doświetlone, choć to pewnie kwestia dobrego oświetlenia.

Napisy przemilczałem bo miałem nadzieje że się nie rzucą w oczy zbyt mocno