Wpis z mikrobloga

Mirki i Mirabelki spod tagu #rower. Polecacie jakieś niedrogie, a w miarę spoko oświetlenie rowerowe? Właściwie to może być sam przod bo w nocy i tak nie wiele jeżdżę, a jeśli już to nie jakieś długie trasy. A fajnie byłoby jednak widzieć coś przed sobą i nie wybić sobie zębów przez jakąś dziurę w drodze ( ͡° ͜ʖ ͡°) najlepiej jakby była jakaś ładowarka w zestawie.

#pytanie #rower #rowerowyrownik
  • 20
@Antlion:
1. Oświetlenie na przód, które ŚWIECI nie będzie tanie.
2. Lampka tylna jest znacznie ważniejsza, bo to dzięki niej nie dostaje się w tyłek toną rozpędzonego żelastwa.
@sargento: Na pewno wersja 1 jest lepsza od 2, ale ja wolałem Smart Superflash bodajże 317. Zamiast 2 diod po 0,2W miała jedną 0.5W i dwa bździdełka, za to ktoś się przejął psychologią postrzegania i cykl migający ustawił tak, że lampka jest łatwiejsza do dostrzeżenia i zlokalizowania z dużej odległości.
@Antlion: Nie widziałem na żywo, nie chce mi się za tym guglać, ale jeśli Convoy jest zwykłą latarką, to na rower nadaje się tylko w offroad, ew. świecenie przed koło na suchym asfalcie. Lampka powinna mieć odpowiednio wyprofilowane odbłyśniki, by oświetlała drogę bez oślepiania jadących z naprzeciwka. Latarki jako lampki tylko awaryjnie.
@Pieseu: @2YT4U: @Antlion: Convoy jest spoko, ale jeżeli nie chcesz jeździć z tym po lesie to koniecznie wymień soczewkę na "stripe". Inaczej nawet na średniej mocy będziesz oślepiał wszystkich nadjeżdżających z naprzeciwka i to naprawdę mocno - nie tylko rowerzystom, ale również kierowcom samochodów.

Przez jakiś czas jeździłem z oryginalną szybką i generalnie naprzeciwko roweru z włączoną latarką nawet na średniej mocy i wycelowanej w ziemię nie dało się
@geuze: No ja też tutaj kupowałem ale brałem stripe oraz 60* i chyba stąd mi się to $1,5 wzięło.
Axa, B&M i tym podobne lampki to większe pieniądze i niestety mniejsza moc.
O ile w mieście w ruchu ulicznym bardziej niż mocna lampka przydają się odblaski na odzieży to ścieżki w wielu miejscach bywają zupełnie nieoświetlone i o wypadek nietrudno. Taki convoy jest wg mnie minimum jakie potrzeba by pozwolić sobie
@2YT4U: Gadałem o temacie z dwoma policmajstrami na motocyklach. Pochwalili moją lampkę, potwierdzili to, co myślałem i tu napisałem o latarkach montowanych na kierownice. Mandatów nikomu nie dali, ale oślepiających upominają.
Poza tym jak ktoś patrzy tylko na liczbę lumenów czy watów, to mi się z taką osobą dyskutować nie chce. Ja żałuję, że jak kupowałem swoją lampkę, to nie kupiłem po prostu dwóch. Jedna na stałe na 50% mocy
Pobierz
źródło: comment_wxKniiaKx1DlLpZ1VKdkh0fr8vptOGnh.jpg
@Pieseu Lepiej te lumeny mieć na wszelki wypadek niż potem w sytuacji awaryjnej jechać z duszą na ramieniu. Czepiasz sie chyba tylko dla zasady. Te latarki można kupić ze sterownikami o różnej mocy plus mają one kilka ustawień jasności a dla majsterkowiczów jest jeszcze opcja zaprogramowania sterownika gotowym wsadem i ustawienia takich trybów jakie tylko dusza zapragnie, dołozenia kolimatora i np. daszka odcinającego.
Przypadkiem znalazłem zdjęcie kota którego można posadzić na kierownicy
Pobierz
źródło: comment_3P9gQjde2cyvH0JDoqsWm4YMUl9jJzUL.jpg
@geuze: No ja też tutaj kupowałem ale brałem stripe oraz 60* i chyba stąd mi się to $1,5 wzięło.


@2YT4U: ja też wziąłem stripe i 60*, ale 60ka jest nieużywalna do jazdy po mieście. Chyba, żeby właśnie jakiś daszek zamontować to by dało radę.

@Pieseu: mieliby duży problem, żeby lepić mandaty bo w Niemczech jest szczegółowo określone jakie parametry ma mieć lampka i jak ma się rozchodzić światło. A