Mirki i Mirabelki spod tagu #rower. Polecacie jakieś niedrogie, a w miarę spoko oświetlenie rowerowe? Właściwie to może być sam przod bo w nocy i tak nie wiele jeżdżę, a jeśli już to nie jakieś długie trasy. A fajnie byłoby jednak widzieć coś przed sobą i nie wybić sobie zębów przez jakąś dziurę w drodze ( ͡°͜ʖ͡°) najlepiej jakby była jakaś ładowarka w zestawie.
@Pszesmiewca: i jeszcze ten: Przeczytaj też koniecznie poradnik Sebastiana Gałeckiego (niestety niedostępny w PDF ale możesz kupić w naszym sklepie internetowym za 99,99zł) o oświetleniu rowerowym, itd.
@Antlion: 1. Oświetlenie na przód, które ŚWIECI nie będzie tanie. 2. Lampka tylna jest znacznie ważniejsza, bo to dzięki niej nie dostaje się w tyłek toną rozpędzonego żelastwa.
@sargento: Na pewno wersja 1 jest lepsza od 2, ale ja wolałem Smart Superflash bodajże 317. Zamiast 2 diod po 0,2W miała jedną 0.5W i dwa bździdełka, za to ktoś się przejął psychologią postrzegania i cykl migający ustawił tak, że lampka jest łatwiejsza do dostrzeżenia i zlokalizowania z dużej odległości.
@rmikke: Lampkę tylną mam. A chciałbym się zmieścić w granicach 100zł z oswietleniem na przód, tak jak pisalem nie musi to byc super hiper mega super lampka bo w nocy i tak raczej jeżdżę nie za dużo.
@Antlion: zestaw polecony przez @2YT4U: będzie wystarczający. Weź wersję z najsłabszy sterownikiem (bodajże 1A) to Ci dłużej pociągnie na jednym ogniwie. Spokojnie poniżej stówki kupisz.
@Antlion: Nie widziałem na żywo, nie chce mi się za tym guglać, ale jeśli Convoy jest zwykłą latarką, to na rower nadaje się tylko w offroad, ew. świecenie przed koło na suchym asfalcie. Lampka powinna mieć odpowiednio wyprofilowane odbłyśniki, by oświetlała drogę bez oślepiania jadących z naprzeciwka. Latarki jako lampki tylko awaryjnie.
@Pieseu: @2YT4U: @Antlion: Convoy jest spoko, ale jeżeli nie chcesz jeździć z tym po lesie to koniecznie wymień soczewkę na "stripe". Inaczej nawet na średniej mocy będziesz oślepiał wszystkich nadjeżdżających z naprzeciwka i to naprawdę mocno - nie tylko rowerzystom, ale również kierowcom samochodów.
Przez jakiś czas jeździłem z oryginalną szybką i generalnie naprzeciwko roweru z włączoną latarką nawet na średniej mocy i wycelowanej w ziemię nie dało się
@geuze: No ja też tutaj kupowałem ale brałem stripe oraz 60* i chyba stąd mi się to $1,5 wzięło. Axa, B&M i tym podobne lampki to większe pieniądze i niestety mniejsza moc. O ile w mieście w ruchu ulicznym bardziej niż mocna lampka przydają się odblaski na odzieży to ścieżki w wielu miejscach bywają zupełnie nieoświetlone i o wypadek nietrudno. Taki convoy jest wg mnie minimum jakie potrzeba by pozwolić sobie
@2YT4U: Gadałem o temacie z dwoma policmajstrami na motocyklach. Pochwalili moją lampkę, potwierdzili to, co myślałem i tu napisałem o latarkach montowanych na kierownice. Mandatów nikomu nie dali, ale oślepiających upominają. Poza tym jak ktoś patrzy tylko na liczbę lumenów czy watów, to mi się z taką osobą dyskutować nie chce. Ja żałuję, że jak kupowałem swoją lampkę, to nie kupiłem po prostu dwóch. Jedna na stałe na 50% mocy
@Pieseu Lepiej te lumeny mieć na wszelki wypadek niż potem w sytuacji awaryjnej jechać z duszą na ramieniu. Czepiasz sie chyba tylko dla zasady. Te latarki można kupić ze sterownikami o różnej mocy plus mają one kilka ustawień jasności a dla majsterkowiczów jest jeszcze opcja zaprogramowania sterownika gotowym wsadem i ustawienia takich trybów jakie tylko dusza zapragnie, dołozenia kolimatora i np. daszka odcinającego. Przypadkiem znalazłem zdjęcie kota którego można posadzić na kierownicy
@geuze: No ja też tutaj kupowałem ale brałem stripe oraz 60* i chyba stąd mi się to $1,5 wzięło.
@2YT4U: ja też wziąłem stripe i 60*, ale 60ka jest nieużywalna do jazdy po mieście. Chyba, żeby właśnie jakiś daszek zamontować to by dało radę.
@Pieseu: mieliby duży problem, żeby lepić mandaty bo w Niemczech jest szczegółowo określone jakie parametry ma mieć lampka i jak ma się rozchodzić światło. A
@2YT4U: Jeździłem wczoraj w nocy po lesie i tak sobie teraz myślę, że bardziej od drugiej lampki na kierownicę przydałaby się lampka na kask, która by świeciła tam, gdzie akurat patrzymy.
@Pieseu Najlepiej 2 na kierownicy, jedna świecąca szeroko, druga na długie a do tego wlasnie czołówka do doświetlania zakrętów. Ewentualnie na kierownicy jedna mocna, świecaca dość szeroko ale i daleko plus czołówka.
26 dni urlopu w tym kraju to jakieś nieporozumienie. I jeszcze tylko 4 dni na żądanie. Odliczając standardowy, dwutygodniowy wakacyjny urlop (10 dni) na pozostałą część roku zostaje 16 dni urlopu. Śmiech na sali. 40 dni to powinno być absolutne minimum. #polska #pracbaza #urlop #zalesie
#pytanie #rower #rowerowyrownik
1. Oświetlenie na przód, które ŚWIECI nie będzie tanie.
2. Lampka tylna jest znacznie ważniejsza, bo to dzięki niej nie dostaje się w tyłek toną rozpędzonego żelastwa.
Komentarz usunięty przez autora
@sargento: Oczywiście miało być o 2 diodach 0,5W :D
Tylko awaryjnie, taaaa...Koszt kolimatora "stripe" do s2+ to jakieś $1,5
Przez jakiś czas jeździłem z oryginalną szybką i generalnie naprzeciwko roweru z włączoną latarką nawet na średniej mocy i wycelowanej w ziemię nie dało się
Axa, B&M i tym podobne lampki to większe pieniądze i niestety mniejsza moc.
O ile w mieście w ruchu ulicznym bardziej niż mocna lampka przydają się odblaski na odzieży to ścieżki w wielu miejscach bywają zupełnie nieoświetlone i o wypadek nietrudno. Taki convoy jest wg mnie minimum jakie potrzeba by pozwolić sobie
Poza tym jak ktoś patrzy tylko na liczbę lumenów czy watów, to mi się z taką osobą dyskutować nie chce. Ja żałuję, że jak kupowałem swoją lampkę, to nie kupiłem po prostu dwóch. Jedna na stałe na 50% mocy
Przypadkiem znalazłem zdjęcie kota którego można posadzić na kierownicy
@2YT4U: ja też wziąłem stripe i 60*, ale 60ka jest nieużywalna do jazdy po mieście. Chyba, żeby właśnie jakiś daszek zamontować to by dało radę.
@Pieseu: mieliby duży problem, żeby lepić mandaty bo w Niemczech jest szczegółowo określone jakie parametry ma mieć lampka i jak ma się rozchodzić światło. A