Wpis z mikrobloga

@adamgtx:

wykop sirjus biznes

Straciłeś czas na sciane tekstu w którym nie ma ani jednego argumentu, polemiki. A na koniec porównujesz ruch pieszy i drogi rowerowe z ludobujcą żeby kogoś oczernić.
Nie wiem jak mogę być tak niewyluzowany i nie kumać, że można tak o sobie rzucić ludobójcą oceniając drogi rowerowe....
Twój wpis zaakceptował Hitler?
  • Odpowiedz
  • 73
@adamgtx Nie jestem zwolennikiem partii Razem, a wręcz jestem przeciwnikiem ale nie mogę zrozumieć dlaczego się czepiasz. Model transportu z dominacją transportu pieszego, rowerowego i zbiorowego to naturalny model europejski, sprawdzony w wielu rozwiniętych krajach Europy (np. Holandia czy kraje Skandynawskie). To nie USA żeby wszędzie jeździć samochodem. W programie są zapisane rzeczy o które wolnosciowe wykopki walczą od dawna np. warunkowe przechodzenie na czerwonym. Także możesz wyjaśnić czemu śmieszy Cię
  • Odpowiedz
czyli cały zachód budując ścieżki rowerowe jedzie ci Leninem?


@motorniczy: cały zachód budujący ścieżki rowerowe ma już potężną sieć autostrad, sprawną sieć kolejową i żeglowne rzeki, którymi prowadzony jest transport wodny do portów morskich.
My ciągle nie mamy żadnego z powyższych.
  • Odpowiedz
@motorniczy: zachód Europy ma w zdecydowanej większości wydolną sieć transportową. Bardzo obrazowe i często stosowane jest porównanie roli jaką pełni transport w gospodarce do układu krwionośnego. Ze ścieżkami rowerowymi i ruchem pieszym jako najważniejszymi punktami programu polityki transportowej liczba niedokrwionych organów wyglądałaby jak litania. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@dzejbi:

Model transportu z dominacją transportu pieszego, rowerowego i zbiorowego to naturalny model europejski

Opowiedz mi więcej o tonokilometrach, milionach palet i kontenerów morskich, przenoszonych codziennie przez pieszych i rowerzystów. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Czy twoja wymarzona partia kompletnie by olała ten fragment rzeczywistości?

Nie. Natomiast stawianie tego na piedestale jest równie mądre co szachista dumający przez 90% czasu nad kolorem swych pionków.
  • Odpowiedz
Opowiedz mi więcej o tonokilometrach, milionach palet i kontenerów morskich, przenoszonych codziennie przez pieszych i rowerzystów


@adamgtx: Źle zrozumiałeś - to chyba jasne, że im chodziło o transport miejsko-osobowy. Pod enigmatycznym sformułowaniem "zrównoważony transport" właśnie to się kryje. I to jest ta część transportu, którym powinno się zająć państwo i o niego dbać. Bo od tonokilometrów i milionów palet są prywatne przedsiębiorstwa transportowe ( ͡° ͜ʖ ͡°
  • Odpowiedz
@adamgtx:

Opowiadamy się za następującą hierarchią preferencji (inwestycyjnych, prawnych, decyzyjnych) w transporcie pasażerskim:


Ty chcesz ludzi tymi TIRami i
  • Odpowiedz
@smyl:

Ty chcesz ludzi tymi TIRami i kontenerowcami transportować?


A z czego niby miałoby wynikać, że chcę? Ja tylko zwracam uwagę na rozmieszczenie akcentów. Nikt, kto poważnie podchodzi do zagadnienia, nie rozpocząłby swojego politycznego "manifesto" od podpunktu "ruch pieszy", ani nawet "ruch pasażerski". Kompletne pomieszanie akcentów i chora perspektywa osoby, która rzeczywistość obserwuje zza szyby kawiarni. Każdy praktyk ci to wyśmieje, bo wie jakie gałęzie mają największe znaczenie gospodarcze/społeczne/finansowe.
  • Odpowiedz
jaki jest pomysł na niebezpieczne odcinki dróg? Rozbudowa, tak by wybaczały błędy? A może odwrotnie, budowa "przeszkadzajek" do spowalniania ruchu, jak to już kiedyś było w modzie... też nie... otóż rozwiązaniem poprawiającym bezpieczeństwo na takich odcinkach jest, cytuję: budowa tam dróg rowerowych.


@adamgtx: Ale słyszałeś że zawężenie pasów ruchu, powoduje zmniejszenie prędkości = poprawa bezpieczeństwa?
  • Odpowiedz