Wpis z mikrobloga

  • 0
@Kreation i tak wlasnie robie. Kisne jak czytam niektore komentarze, po których mozna wywnioskować ze kontrolowac parametry takie jak cisnienie czy temp oleju mozna tylko w autach 250+KM ktore maja max 5 lat. W starej Hondzie nie wolno. Nawet stare Fiaty mialy wskazniki woltomierza i temp oleju, stare Merce cisnienie oleju, no ale to wszystko wies. Ignoranci motoryzacyjni. ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
  • 1
@Kreation oczywiscie. Zawsze czekam az olej osiagnie temperature przynajmniej 60 stopni, do tego czasu nie przekraczam 3 tys obrotów i nie cisne mocno gazu. Jak chce uzyc wyzszych partii obrotow to czekam do minimum 80 stopni co z reguly zajmuje 8-10 km, zima osiagnac 80 stopni w moim silniku graniczy z cudem ze wzgledu na aluminiowa miske oleju, ktora zachowuje sie wtedy jak chłodnica. Zanim zalozylem zegary myslalem ze silnik szybciej
  • Odpowiedz
trzymac wyzsze obroty tak aby pompa wody szybciej pompowala chlodziwo przez uklad etc.


@deathmagnetic: to jedna z glupszych rzeczy jakie przeczytalem na wykopie chyba xd
wiesz ze temperatura wynika wprost z ilosci spalonego paliwa, a wyższe obroty oznaczają więcej paliwa w jednostce czasu? od regulacji temperatury jest chłodnica i termostat a nie twoje widzimisię
  • Odpowiedz
@deathmagnetic: to w takim razie zupełnie źle zrozumiałem twoje wypociny bo napisałeś dokładnie dwa razy to samo "hamujac wiecej silnikiem" i "trzymac wyzsze obroty bez uzycia pedału gazu" to jest ta sama czynność

i caly czas uwazam ze zle rozumujesz "rozpędzając pompę" bo za chłodzenie silnika nie odpowiada pompa tylko chłodnica, a ona ma określoną wydajność i czy schłodzi 20l płynu o 10 stopni czy 25l płynu o 8 stopni
  • Odpowiedz
  • 0
@coo84 ok nie zrozumielismy sie, nie mniej jednak wydaje mi sie ze szybciej sie schlodzi majac przy hamowaniu silnikiem 4 tys obr na 3 biegu niz 2 tys na 5tym. Hamujac wiecej silnikiem np przy kazdym dojezdzie do swiatel i pilnowac tego, a trzymajac wyzsze obroty czyli np szybciej redukowac celem utrzymania wyzszyxh obrotow. O to mi chodzilo, i dla mnie to dwie rozne rzeczy :)
  • Odpowiedz
@deathmagnetic: ale silnik nie musi się szybciej chłodzić, od tego ma zakres temperatury roboczej (zwykle od 85 stopni do momentu odpalenia wentylatora) w którym wszystko jest ok i o jego utrzymanie walczy termostat, chłodnica, komputer i cała reszta tałatajstwa
ty jako użytkownik masz mieć dobry płyn chłodniczy, dobry olej i nie pałowac na zimnym
  • Odpowiedz