Kurde, ale glupi ci Amerykanie. Zamiast jak inteligentni ludzie zrobic sobie skrzyzowania z kilkoma drogami, ze znakami kilkoma znakami, regula prawej reki itp. to zamiast tego wola uzywac znakow STOP... no debile. Nie wiedza co traca. Przeciez mogli by codziennie wrzucac na Redita jakas krzyzowke i ze znakami i pytaniem kto ma pierwszenstwo i jak na mirko jedna polowa mowila by ze samochod zielony, druga polowa ze czerwony a trzecia polowa ( ͡º͜ʖ͡º) ze zolty.
Mogli by sie rozwijac intelektualnie podczas internetowych dyskusji albo rozladowac troche agresje wyzywajac sie na drodze od "glupich wujow". Mogli by zaciesnic wiezi spoleczne oczekujac w kolejce u mechanika na rachunek za wyklepanie drzwi albo maski, zarabiac na filmach typu "amerykanskie drogi" to nie.
A tak powaznie to polskie przepisy ruchu drogowego i oznakowanie to jedna z rzeczy krtorych mi absolutnie nie brakuje:
Rondo > 4 STOP >>>>>>>>>>> Idiotyczne polskie krzyzowki.
Regula jest prosta. Jak jedziesz jakas glowna droga to nie masz znakow*. Jak wlaczasz sie z podporzadkowanej to masz sie najpierw zatrzymac (i tak przewaznie robisz skret 90 stopni wiec bez wiekszej roznicy) i dopiero wtedy szukac okazji. Jak skrzyzowanie jest rownorzedne to wszyscy maja STOP i ruszaja w takiej kolejnosci w jakiej sie zatrzymywali. W 95% przypadkow nie ma zadnych problemow w 4.999% jak jest jakies jakas chwila niepewnosci i nie wiadomo kto sie pierwszy zatrzymal to albo ktos kogos pusci albo rusza pierwszy ten kto ma wieksze jaja i wszystko jest OK. W tych przypadkach kiedy jednak doszlo do kolizji to i tak wszyscy ruszali od 0 wiec konczy sie gora na wgniecionym blotniku.
Zeby nie bylo ze trzeba sie co chwila zatrzymywac. 4 STOP to domena osiedlowych uliczek gdzie jest maly ruch. Wszyscy i tak jada do autostrady wiec po 2-3 zatrzymaniach jestes na glownej drodze i juz sie nie zatrzymujesz.
Jedyne znaki ustap pierwszenstwa jakie widzialem to przy wjezdzie na ronda i przy wlaczaniu sie do ruchu na autostradzie.
*Wyjatkiem jest jak dojezdzasz do skrzyzowania w ksztalcie T. Ci co jada "nozka" maja domyslnie znak STOP.
@wertyn: W sumie to nie pamiętam jak miałam, ale chyba zatrzymałam się tak jak w PL przy krawędzi ulicy, a w USA ma być przy znaku nawet jak jest trochę oddalony.
@Taco_Polaco: również mi się bardzo podoba to rozwiązanie. Jednak trochę dziwna jest dla mnie konieczność oglądania się za siebie podczas zmiany pasa ruchu(wiem, napis na kazdym prawym lusterku). Wydaje mi się, że może to być czasem niebezpieczne aczkolwiek nie mam danych na ten temat a jezdzilem w Kalifornii generalnie jako pasażer. Może jakoś troszkę rozwiniesz ten temat?
@Taco_Polaco to mi się podoba w USA. Proste i jasne przepisy ruchu drogowego. Znaki opisowe to jest przede wszystkim duże ułatwienie o jakim nie wspomniałeś :) Speed limit tyle i tyle Drive thru itp itd
@mozaika: a bo w usa zdawałaś ( ͡º͜ʖ͡º) u nas jak jest kreska, to ma być na kresce pamiętam z kursu, że u mnie w mieście jedna ulica miała narysowaną linię zatrzymania od stopu (a jak jest ustąp to są trójkąty) ale znaku NIGDY nie było spytałem instruktora czemu jest linia jak jest ustąp tylko, a on do mnie że sam to kiedyś zauważył "ale
@wertyn: Moze i nie sa tak madrzy i zajebisci jak polscy kierowcy... ale wole jezdzic po stanach. Wisadam w polsce za kolko i jetem po 10 minutach chory. Co 500m inne ograniczenie predkosci, tutaj zabudowany, tam nie, ustap pierwszenstwa ze znakiem, bez znaku i jeszcze ktos ci sie bedzie probowal wcisnac bo nie ogarnal albo jest poprostu burakiem.
Jade po stanach jak czlowiek. Wiem ze jestem na glownej, ograniczenia predkosci w
@Taco_Polaco: dodałbym jeszcze sygnalizację świetlną montowaną po przeciwnej stronie skrzyżowania, tak że zawsze ją widać, nawet jak się dojedzie do linii.
@Taco_Polaco: ja odniosłem się do tych wypadków, że jak tam dopuszczają ludzi co nic nie wiedzą, to i tak mało wypadków, zrozumiałem że wolisz jazdę tam ( ͡º͜ʖ͡º)
Jednak trochę dziwna jest dla mnie konieczność oglądania się za siebie podczas zmiany pasa ruchu
@MrIncognito: To wynika z tego ze na autostradzie duzo ludzi jedzie na tempomacie i ze zblizonymi predkosciami. Czasami masz tak ze ktos ci bedzie na pasie obok kilkanascie / kilkadziesiat sekund siedzial w martwym punkcie.
Zeby nie bylo ze trzeba sie co chwila zatrzymywac. 4 STOP to domena osiedlowych uliczek gdzie jest maly ruch. Wszyscy i tak jada do autostrady wiec po 2-3 zatrzymaniach jestes na glownej drodze i juz sie nie zatrzymujesz.
@Taco_Polaco: No właśnie, w Polsce nie ma autostrad puszczonych przez środek miasta, więc i uwarunkowania inne. Jakby zamiast "ustąp pierwszeństwa" postawić wszędzie "stop" to nie wpłynęłoby to dobrze na płynność ruchu...
dodałbym jeszcze sygnalizację świetlną montowaną po przeciwnej stronie skrzyżowania, tak że zawsze ją widać, nawet jak się dojedzie do linii
To fakt. Stad sie potem biora takie roznice ze ktorys z wykopowiczow recenzowal Forda Mustanga i narzekal ze nie widzi sygnalizatorow... No nie widzi bo on byl projektowany do sygnalizacji za skrzyzowaniem (IMHO duzo lepszej niz przed).
Co do sygnalizacji to z koleii w USA brakuje mi przejscia "przez zolte" przy ruszaniu
@Taco_Polaco: A jestem ciekaw (chociaż nie wiem czy to we wszystkich stanach tak jest) co do tego prawa jazdy od 16 roku życia, tacy kierowcy sprawiają jakieś problemy czy raczej jeżdżą spokojnie? ( ͡°͜ʖ͡°)
Mogli by sie rozwijac intelektualnie podczas internetowych dyskusji albo rozladowac troche agresje wyzywajac sie na drodze od "glupich wujow". Mogli by zaciesnic wiezi spoleczne oczekujac w kolejce u mechanika na rachunek za wyklepanie drzwi albo maski, zarabiac na filmach typu "amerykanskie drogi" to nie.
A tak powaznie to polskie przepisy ruchu drogowego i oznakowanie to jedna z rzeczy krtorych mi absolutnie nie brakuje:
Rondo > 4 STOP >>>>>>>>>>> Idiotyczne polskie krzyzowki.
Regula jest prosta. Jak jedziesz jakas glowna droga to nie masz znakow*. Jak wlaczasz sie z podporzadkowanej to masz sie najpierw zatrzymac (i tak przewaznie robisz skret 90 stopni wiec bez wiekszej roznicy) i dopiero wtedy szukac okazji. Jak skrzyzowanie jest rownorzedne to wszyscy maja STOP i ruszaja w takiej kolejnosci w jakiej sie zatrzymywali. W 95% przypadkow nie ma zadnych problemow w 4.999% jak jest jakies jakas chwila niepewnosci i nie wiadomo kto sie pierwszy zatrzymal to albo ktos kogos pusci albo rusza pierwszy ten kto ma wieksze jaja i wszystko jest OK. W tych przypadkach kiedy jednak doszlo do kolizji to i tak wszyscy ruszali od 0 wiec konczy sie gora na wgniecionym blotniku.
Zeby nie bylo ze trzeba sie co chwila zatrzymywac. 4 STOP to domena osiedlowych uliczek gdzie jest maly ruch. Wszyscy i tak jada do autostrady wiec po 2-3 zatrzymaniach jestes na glownej drodze i juz sie nie zatrzymujesz.
Jedyne znaki ustap pierwszenstwa jakie widzialem to przy wjezdzie na ronda i przy wlaczaniu sie do ruchu na autostradzie.
*Wyjatkiem jest jak dojezdzasz do skrzyzowania w ksztalcie T. Ci co jada "nozka" maja domyslnie znak STOP.
#podrugiejstroniebajora
Komentarz usunięty przez autora
@mozaika: co to znaczy źle zatrzymałam?
pamiętam z kursu, że u mnie w mieście jedna ulica miała narysowaną linię zatrzymania od stopu (a jak jest ustąp to są trójkąty) ale znaku NIGDY nie było
spytałem instruktora czemu jest linia jak jest ustąp tylko, a on do mnie że sam to kiedyś zauważył "ale
Jade po stanach jak czlowiek. Wiem ze jestem na glownej, ograniczenia predkosci w
@MrIncognito: To wynika z tego ze na autostradzie duzo ludzi jedzie na tempomacie i ze zblizonymi predkosciami. Czasami masz tak ze ktos ci bedzie na pasie obok kilkanascie / kilkadziesiat sekund siedzial w martwym punkcie.
@Taco_Polaco: No właśnie, w Polsce nie ma autostrad puszczonych przez środek miasta, więc i uwarunkowania inne. Jakby zamiast "ustąp pierwszeństwa" postawić wszędzie "stop" to nie wpłynęłoby to dobrze na płynność ruchu...
To fakt. Stad sie potem biora takie roznice ze ktorys z wykopowiczow recenzowal Forda Mustanga i narzekal ze nie widzi sygnalizatorow... No nie widzi bo on byl projektowany do sygnalizacji za skrzyzowaniem (IMHO duzo lepszej niz przed).
Co do sygnalizacji to z koleii w USA brakuje mi przejscia "przez zolte" przy ruszaniu