Wpis z mikrobloga

Hej Mirki,

TLDR - Poszukuje rozwiązania, które ułatwi mi pobieranie informacji o dzwoniącym numerze telefonu na mój telefon stacjonarny lub komórkowy, żeby wysłać go do mojej aplikacji webowej i zapisać klienta na wizytę bez szukania go w bazie danych.

Jestem w trakcie projektowania systemu do zarządzania wizytami w małych, lokalnych firmach takich jak dentysta/weterynarz/fryzjer/kosmetyczka itp.. Będzie to aplikacja webowa dostępna jako strona internetowa.

Chciałbym usprawnić proces zapisywania klienta na wizytę w trakcie rozmowy przez #telefony poprzez możliwość pobrania numeru osoby dzwoniącej i wstawienia go do aplikacji żeby zapisujący nie musiał szukać go w swoich klientach.

Przykład-> dzwoni Mirek Kowalski ze swojego numeru telefonicznego 601 123 456, który mam zapisany w bazie danych klientów. Odbieram telefon (albo może nawet w momencie pierwszego sygnału) i puff - dzieje się magia! Numer trafia do mojej bazy ostatnich połączeń. Gdy pytam o termin to w momencie, gdy w aplikacji wybieram opcję "Zapisz na wizytę", to nie muszę wprowadzać danych klienta do aplikacji, bo ona sama załaduje dane użytkownika z mojej bazy na podstawie numeru telefonu.

Mam takie przemyślenia:

1. W przypadku, gdy jest to numer stacjonarny, to zastanawiam się nad tym, czy nie wykorzystać do tego celu jakiegoś #arduino czy może raczej #raspberrypi z interfejsem telefonicznym/modemem (chyba raczej na USB), które tak, jak wszystkie inne telefony z CLIP przeczyta go i wyśle do mojej aplikacji (jeżeli numer nie jest zastrzeżony). Oczywiście takie urządzenie musi mieć też połączenie z internetem, więc przyda się jakieś WiFi czy karta sieciowa. Myślicie, że jest taka możliwość? Pewnie musiałbym napisać jakąś aplikację w #c lub czymś innym pod #linux, żeby czytać status modemu i wysyłać dane do mojego serwisu.

2. Próbowałem zapytać się na infolinii Orange, czy mają jakieś API, żebym zalogował się i sprawdzał status mojego telefonu stacjonarnego, ale ciągle mówią, że tylko na wniosek policji czy prokuratury, więc chyba nawet nie rozumieją, co do nich mówię, gdy chodzi mi o API do danych na żywo... Wiem, że Orange ma usługę telefonu VOIP, ale nie ma do tego żadnego API tylko ich aplikacja na Android. Nie dowiadywałem się, jak to wygląda w Netii.

3. W przypadku, gdy w firmie jest to telefon z #android czy #ios to zastanawiam się nad utworzeniem aplikacji, która będzie czytać status aparatu telefonicznego i w przypadku, gdy ktoś dzwoni, to taka informacja będzie wysyłana do mojego serwisu. Ale nie wiem, czy iPhone udostępnia takie dane.

4. Mogę też użyć jakiegoś serwisu z numerem #voip, który będzie za pomocą API przesyłać takie informacje do mojego serwera. Problem w tym, że nie znam żadnego takiego serwisu w Polsce. Może coś polecicie? No i ważna jest sprawa, aby połączenie można było odebrać na urządzeniu, które firma już posiada bez zmiany aparatu. Minusem jest też fakt, że trzeba mieć nowy numer (a tego bym chciał uniknąć), bo nie da się zrobić przekierowania mój numer -> numer voip -> mój numer, bo to spowoduje pętlę przekierowań.

Macie jakieś inne pomysły na rozwiązanie mojego problemu? Z chęcią z Wami o tym podyskutuję.

#kiciochpyta #informatyka #webdev
  • 5
@panDocent: mnie fryzjerki cale zycie zapisują pytając o telefon i raczej gdyby nawet zaoszczedzily czas z twoją aplikacją, to nikigo nie ostrzygą za zaoszczędzone sekundy. A z zastrzezonych tez ludzie dzwonią i z budek telefonicznych (no dobra żart)

W iphonie nie pobierzesz numeru dzwoniącego. Przez to nie ma aplikacji typu truecaller
@beee, dzięki, sprawdzę to! Ale niestety z VOIP wiąże się fakt dodatkowego numeru telefonu itp., bo nie przekonam ludzi, żeby przenieśli swój numer, co komplikuje sprawę.

@Utiopa: Poczytałem trochę na Stack Overflow i niestety jest tak, jak pisze @prawdziwek, więc na komórkach pozostaje mi tylko Android.

@prawdziwek, jasne, nie każdemu to potrzebne, ale jeżeli będę chciał komuś wskazać zalety korzystania z mojej aplikacji, to myślę, że właśnie taka
@panDocent: IMO obsluga kazdej platformy, hardware to beda kosmiczne koszty. Najbardziej bezbolesnie mozesz ustawic bramke VOIP do ktorej przekierujesz wszystkie polaczenia z numeru i ktora auto polaczy z telefonem w obiekcie - czyli pelniaca role posrednika. Dodatkowo mozesz pobierac dane z billingow online - dane powinny byc z niewielkim opoznieniem. Kazda siec ma aplikacje do tego, mozesz odpalic wiresharka i zobaczyc jak appki odpytuja serwer i w ten sam sposob pobierac.