Wpis z mikrobloga

@Globalny_Problem: zdecydowanie nie. Jak ktoś chce pracować lub kupować w niedzielę, to niech pracuje. A względy religijne nie mają nic do tego, bo w katolickiej Polsce taki zakaz jeszcze nie obowiązuje, a w ateistycznych państwach zachodu i owszem, a jeśli to dla kogoś istotne to i tak nie pójdzie do sklepu w niedzielę.
@plumkajacy_kalafior: Niestety Polska na razie podąża w lewą stronę i nie zapowiada się na zmiany. Pomimo głośno prawionej prawicy polityka społeczna państwa nie odbiega znacząca od lewicowych. W związku z tym wygodniej jest "hodować" odporną na rozwój naukowy i ciężką pracę młodzież, którą można w prosty sposób zmanipulować. Wszystko pozostaje w Naszych rękach ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Globalny_Problem: bo dzisiaj podział na lewice i prawice przebiega po lini światopoglądu. Trwa to od czasu gdy lewactwo zaczęło zawłaszczać sobie pojęcie i zmieniać ich znaczenie. Np mowa tu o pojęciu liberalizmu. Kiedyś liberalizm oznaczało po prostu konserwatywnego wolnorynowca a teraz liberał oznacza postępackiego oszołoma obyczajowego który w kwestiach gospodarczych ma taki pogląd jaki mu wepchnie korporacyjny lobbing.
@plumkajacy_kalafior: Od dawna jest wiadome, że gra słów to jeden ze środków politycznych ław manipulujących masą według własnych zachcianek. Lewicowy "liberalizm" polega na odcięciu się grupy krajów (np.: UE) od reszty świata w celu powiększenia przepadku rozwojowego i "ochrony" własnych środków. Narzucanie norm, wytycznych, ustaw i ograniczeń w żaden sposób nie wiąże się z gospodarką wolnorynkową, a tylko ukazuje socjalistyczną "równość" obywateli pod względem ekonomicznym.
@Globalny_Problem: no, cóż, duży może więcej, choć oni przeginająpałe choćby Nordstreamem czy ustawą MILOG dot płacy minimalnej, która uderza w nasz przemysłtransportowy. Francuzi zrobili to samo zresztą. Reszta krajó UE sięszykuje. PL stała się zbyt mocna w dziedzinie transportu i trzeba nas stępić nieco.
@plumkajacy_kalafior: Nordstream to przykład jak bardzo kraje UE mają Polaków w pupie. Jeżeli chodzi o tranport to trzeba przyznać, że jesteśmy wśród liderów tego typu usług i takie zagrania rządzących Unią nie powinny mieć miejsce ze względu na różnicę gospodarczą. Dodać możemy, że w mało stopniu też jesteśmy sobie temu winni, ponieważ zatrudniając za psie pieniądze imigrantów za wschodniej granicy tracimy jakość wykonania usług. Dorabiają się przez to kołchozy, a Polacy
Dodać możemy, że w mało stopniu też jesteśmy sobie temu winni, ponieważ zatrudniając za psie pieniądze imigrantów za wschodniej granicy tracimy jakość wykonania usług.


@Globalny_Problem: Nie do końca sięzgodze. W niektórych rejonach mamy niskie bezrobocie a w niektórych wysokie.
Ukrów powinniśmy wpuszczać ale nie w tak liberalny sposób jak obecnie, przynajmniej do czasu aż inwestorzy by sie przestawili nieco z inwestowaniem w rejonach gdzie jest bezrobocie. A ukrów wpuszczaćz takim wykształceniem
@plumkajacy_kalafior: W sumie zatrudnienie chociażby Ukrainców to bardzo skomplikowana sprawa. Masą papierów, określony czas do pracy itp. Pod tym względem Nasze państwo dobrze działa z punktu widzenia szarego człowieka. Negatywny wpływ mają wielkie firmy transportowe, które masowo zatrudniają wschodnich kierowców. Mimo to trzeba jednak pamiętać o tym, że mają do tego prawo i nie można im tego zabronić, w końcu Nasi także pracują zagranicą.