Wpis z mikrobloga

Czy ktoś z obserwatorów #pocztapolska jest może jej pracownikiem?
Zadzwoniłem na infolinię gdzie miła Pani poinformowała mnie o tym co sam widzę w trackingu, podała numer do odpowiedniego WER gdzie paczka stoi od rana. Paczka była wysłana "Paczka 24" z racji pilnej potrzeby. Powiedziała mi, że nie wie dlaczego paczka nie 'wyszła' do odbioru i na pewno dziś jej się nie mogę spodziewać. Powiedziała mi, że mam złożyć do 7 dni reklamację z roszczeniem, z tytułu którego dostane kwotę x. Czy ktoś z Was wie może ile najlepiej zażądać? Nie nadejście paczki poważnie skomplikowało mi "życie" czyt.: najbliższy tydzień a w niej jest drogi sprzęt elektroniczny. Jakby mi nie zależało na 24h to bym prosił o wysłanie "Paczką 48" lub normalną...

@Old_Postman wiem, że jest Pan na emigracji ale może miał Pan do czynienia z taką sytuacją i zna orientacyjnie kwoty?

  • 6
@MentorPL Nie ma problemu z wolaniem :) jesli przesylka jest opozniona, tj. PP nie wywiazala sie z uslugi to jako odszkodowanie dostaniesz rownowartosc oplaty. Co innego gdyby zaginela. Wtedy kwota jest rownowartoscia ilus skladek. Wybacz ale nie pamietam ilu. Na przyszlosc polecam wysylac paczka z zadeklarowana wartoscia (czytaj ubezpieczeniem).

Nic woecej nie moge pomoc ale moze @CreativePL zaciagnie jezyka u siebie :)
@Old_Postman: Bardzo dziękuję.
@BAGUVIX: W tym problem, że nie chciałem z siebie debila zrobić wyskakując z kwotą z kosmosu. Kiedyś się na podobnej sytuacji przejechałem z jedną firmą z niewiedzy swoich praw.
Dziękuję za odpowiedzi - wiem już wszystko :)
@MentorPL:
Jest tak jak pisze @Reggy. Odszkodowanie w razie opóźnienia, zaginięcia lub uszkodzenia zawartości przesyłki nie może przekroczyć dwukrotności opłaty za jej nadanie. Tak stanowi Regulamin usługi, Prawo Pocztowe oraz Konwencja CMR (ta wprost mówi, że odszkodowanie nie może przekroczyć dwukrotności opłaty za przewóz, oraz że wszelkie inne postanowienia, które zwiększają kwotę ewentualnego odszkodowania są nieważne). Oczywiście zupełnie inaczej jest w przypadku zaginięcia lub uszkodzenia zawartości przesyłki z zadeklarowaną wartością,