Wpis z mikrobloga

#motocykle #motocykl #motowarszawa #technikajazdy
Mirasy, pytanko, czy zmiana biegów na wyższe w motocyklu,bez użycia sprzęgła jest szkodliwa? Zauważyłem większa płynność jazdy przy takim przyspieszaniu ,ale cykam się żeby czegoś nie zepsuć. A jak jest z redukcja? Jak do tego podejść? Jak to się robi? Takie pytania będę zadawał wraz ze wzrostem mojej świadomości ,lepiej głupio spytać niż mądrze coś spoerdolić ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • 53
@Stitch: No nadal jakbyś nie rozumiał. Kły, czyli zębatki są o stałym zazębieniu. Przełączamy tylko i wyłącznie rzecz, która po angielsku nazywa się "dog ring". Tylko one mogą się zużyć. No i synchronizatory ale tych w motocyklach nie ma.
@pietryna123 kuzwa. Albo naucz sie czytac albo cokolwiek. Kazdy bieg to osobna zębatka, kazda zebatka jak ja na #!$%@? zazebiasz obrobi kly jesli nie zazebisz jej zdecydowanie. Moze @Gixaar Ci to wytłumaczy, bo mi sie juz nie chce i nie mam czasu
@katera: quickshifter odpowiada tylko i wylacznie za odlaczanei gazu. nie jest potrzebny do zmiany bez sprzegla. on ma zaoszczedzic na torze to 0.1s ruchu reki na manetce.
@katera: quickshifter jest tylko w gore, w dol jest osobny system downshifter, ktory automatycznie daje miedzygaz. no ulatwia. ale tym, ze obcina cenne sekundy. bo gaz masz caly czas na maxa otwarty i odlacza Ci po prostu paliwo w danym momencie na te setne sekundy. sam zmienia biegi tylko automat ;)
@pietryna123: @Stitch: @katera: @Gixaar: @trysekcja: Cackanie się jak z jajeczkiem też nie jest wskazane owszem wiadomo z umiarem trzeba przepinać biegi ale trzeba to robić pewnie i stanowczo i przede wszystkim PŁYNNIE!!! Shiftery w tym pomagają i ułatwiają... ale redukcja bez sprzęgła z przegazówkami nie ma wystarczającej płynności bo wbrew pozorom napęd jest dostarczany w sposób ciągły a przerwa w dostarczaniu napędu przy wciśnięciu sprzęgła raz powoduje
Alivio i Deore i jeśli ma się manetki tej samej grupy to absolutnie nie trzeba odpuszczać by bieg wszedł bez szemrania


@Szlaufman: O nie zgodzę się :P Mam zestaw XT na manetkach SLX i przy podjeździe, albo podczas silnego przyspieszania nie ma opcji żeby bieg przeskoczył za każdym razem idealnie. Zdarza się, nawet często, ale zdecydowanie wolę lekko odpuścić. Bo podczas szybkiej ale jednostajnej jazdy to owszem, nie ma problemu ale