Wpis z mikrobloga

#motocykle #motocykl #motowarszawa #technikajazdy
Mirasy, pytanko, czy zmiana biegów na wyższe w motocyklu,bez użycia sprzęgła jest szkodliwa? Zauważyłem większa płynność jazdy przy takim przyspieszaniu ,ale cykam się żeby czegoś nie zepsuć. A jak jest z redukcja? Jak do tego podejść? Jak to się robi? Takie pytania będę zadawał wraz ze wzrostem mojej świadomości ,lepiej głupio spytać niż mądrze coś spoerdolić ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • 53
@Kick_Ass: też bym chciała wiedzieć. Zaczęłam tak jeździć i poluzowała mi się jakaś nakrętka w koszu sprzęgła - mam nadzieję, że to niezwiązane, bo dużo wygodniej mi się jeździ - tym bardziej, że u mnie popychacz i baaardzo ciężko sprzęgło chodzi.
@katera
@Kick_Ass
praktycznie zawsze w kazdym moto jakie mialem, w gore uzywam zmiany bez sprzegla. Szczegolnie w zakrecie.
W dol nie, bo jest to trudniejsze, a redukcja ze.sprzeglem jest zwyczajnie szybsza i bardziej precyzyjna.
W obie sie da bez wiekszych problemow.
Z zadna skrzynia pozniej klopotow nie mialem.
Ekspertem od mechanik nie jestem.
@Kick_Ass Jak dobrze wyczujesz moment w którym powinieneś wbić bieg, to nie jest to dla skrzyni żadnym problemem. Zużycie może być odrobinę wyższe, ale to nie jest taki poziom, żeby warto się było tym przejmować. Już o wiele bardziej niszczące skrzynię jest gumowanie, niż zmiana biegów bez sprzęgła.
@Kick_Ass: w górę na spokojnie można zmieniać bez sprzęgła. Nigdy nic się nie stało. Jest kilka ale..
Trzeba umieć zmieniać bez sprzęgła, to znaczy operować manetką gazu tak aby prędkość obrotowa sprzęganych kół zębatych była jak najbardziej zbliżona.
Jest to kwestia wyczucia, na początku może szarpać przy zmianie i to jest duże obciążenie dla skrzyni. Po pewnej praktyce robi się to automatycznie i biegi wchodzą gładko, a gazem operujemy odruchowo.

W
Jak dobrze wyczujesz moment w którym powinieneś wbić bieg


@jeloo: No jak? #!$%@? przecież to jest sekwencja, nie ma położenia neutralnego. Przechodzisz z jednego położenia na drugie. Chyba że w momencie przeskoku liczysz że dostosujesz prędkości obrotowe co przy redukcji może jeszcze by było możliwe, ale przy wrzucaniu w górę już nie bo silnik nie zwalnia tak szybko jak byłoby to potrzebne. Jak wpadnie bieg i tak musi popuścić na tarczach
@Stitch: Ale to że to skrzynia kłowa nie ma znaczenia. I tak przełączasz tylko "pieski" między przełożeniami, tak samo jak w "zwykłej" skrzyni. Po prostu koła zębate "kłowe" mogą przenosić większe momenty więc mogą być mniejsze. Hałas który generują znaczenia nie ma bo i tak na motocyklu jest dużo rzeczy które wyją. Uciszenie skrzyni wiele by nie zmieniło.
Różnica między pieskami w samochodowej "zwykłej" a motocyklowej jest taka, że w motocyklu
@Kick_Ass: stosuję od wielu lat zmianę biegów z międzygazem. Na początku, wymaga wprawy, ale po jakimś czasie, jak obeznasz własny motocykl i jego zachowanie podczas zmiany biegów, wejdzie Ci to w nawyk.
Zmiana biegów w górę - nie stosuję sprzęgła. Bardzo dobre przy energicznym przyspieszaniu i nie ma żadnego wpływu na skrzynię - oczywiście, jeśli wchodzi bez problemu.
Redukcja - międzygaz z sprzęgłem, nie ma nic lepszego.
Moje doświadczenie - 17