@metaxy: Przy cycling lane masz w dalszym ciągu problem przy skręcie w lewo (w Polsce) na rowerze - masz do pokonania ze trzy dodatkowe skrzyżowania w porównaniu z podjechaniem jak człowiek (i wszystkie samochody) do środka ulicy. A że na skrzyżowaniu wszyscy jada wolniej, to nawet nie spowalniasz przez to ruchu samochodów.
@metaxy: jest jeszcze jedno ale. Jeśli robimy PDR (pas dla rowerów) poza miastem, powinien on być szerszy niż ustawowe minimum. W Polsce sadzą minimum na potęgę a taki OTR i tak się na tym nie zmieści. Ogólnie temat rzeka, zajmuje się tą tematyką na codzień to widze ułomności władz, projektantów a czasami i samych walczących o infrastrukture
Więc jadąc obok siebie rowerzyści nie utrudniają jazdy kierowcy w inny sposób niż jadąc pojedynczo.
@metaxy: Ale co po Twoich filozoficznych rozważaniach, jeśli przepisy są jednoznaczne. Jeśli masz przepisy w dupie, to to po prostu napisz, bo liczysz kierowcom 1m odstępu i nakazujesz tego przestrzegać ale sam przepisy dotyczące poruszania się po drodze ignorujesz.
BTW: ciekawe jak w ogóle wyprzedzić taką "kolumnę" jeśli, jak na załączonym obrazku, rowerzysta jedzie przy osi
@nikifor tzn co ignoruję? W przepisach jest dozwolona jazda obok i udowodniłem Ci, że to nie jest utrudnienie. Więc zamiast pisać impertynencko co "mam w dupie" napisałbyś jakiś konkret?
Może doczytałbyś, że to dojazd do czerwonego światła i wahadła przez co korek jest krótszy? A linia jest tam ciągła nie bez powodu
@nikofor Jeżeli matematyka to dla Ciebie filozoficzne rozważania, to Ty byś matury z matematyki nie zdał skoro już @bynon wytykasz kartę rowerową...
Mówisz, że wydaje mi się, że udowodniłem... To przedstaw argumenty przeciw... Niby ja chcę sobie ignorować przepisy, a powiedz mi jak Ty chcesz wyprzedzić rower nie wyjeżdżając na drugi pas i zachowując odstęp... Nikt nikogo nie chce wkurzać.
@nikifor: Jeśli denerwuje cię 15 rowerzystów przed tobą, to wyobraź sobie w tym miejscu 15 samochodów z niedzielnymi kierowcami. Problemów z rowerami na drogach by nie było gdyby urzędnicy swoim zwyczajem nie zaczęli ich kreować, pracując potem w pocie czoła nad ich rozwiązaniem.
Tak to się robi w UK, gdzie masz cycling lane, co uważam za lepsze rozwiązanie (brak krawężników, wspomnianych przez Ciebie dodatkowych skrzyżowań, lepszy asfalt (bo ten sam co dla samochodów), brak kostki, itd.
@metaxy: Takie pasy też powstają i w Polsce. Niestety projektowane są przez idiotów, i np: taki przy Piastów w Szczecinie często jest zablokowany, bo między pasem dla rowerów a chodnikiem jest jeszcze parking. A kierowcy, wiadomo, lubią sobie
@metaxy: Jeśli nie wiesz, że wyprzedzenie pojedynczego rowerzysty jest łatwiejsze, bo: jest lepsza widzialność pasa z naprzeciwka (istotne dla osobowych, gdzie kierowca siedzi niżej, niż rowerzysta) oraz szybciej się zmienia pas (istotne szczególnie dla samochodów ciężarowych oraz w przypadku wyprzedzania na zakrętach) a potrzebujesz matematyki, by usprawiedliwić łamanie przepisów, to nie znajdziemy wspólnego gruntu :))
@nikifor: No tak, przez grupkę rowerzystów nie widać, za to samochód przed Tobą jest niewidzialny? ( ͡°͜ʖ͡°)
@Hardporecorn: Serio, jak nie widzisz różnicy w wyprzedzaniu rowerzysty, samochodu osobowego, TIRa, ciągnika i kombajnu, to nie mamy o czym dyskutować :))
@nikifor: idź do wydziału komunikacji w mieście gdzie odbierałeś prawo jazdy i je tam zostaw. Bo jeśli rowerzysta, który nota bene jedzie dalej od lewej krawędzi niż samochód Ci przeszkadza w widoczności, to masz coś ze wzrokiem.
@nikifor: Ale ja nie piszę to Tirze, czy czymś większym, gdzie rzeczywiście widzialność jest ograniczona. No, ale skoro już takie pojazdy przytaczasz, to rozumiem, że dwóch rowerzystów całkowicie zasłania Tobie widok i to jest super niebezpieczne, ale jak ciężarówka jedzie to już wszystko jest pięknie widoczne?
60zl za brak reklam na Instagramie - kogoś #!$%@? xD Ja rozumiem te wszystkie opłaty za serwisy streamingowe itd, ale #!$%@? 60zl za jakiegos Instagrama, żeby sobie bez reklam posty i story oglądać? #instagram #facebook
Jakaś tam żebrana setka z #rowerowykrakow @Cymerek @kiwacz @wspodnicynamtb. Pojechaliśmy sobie na OTR Chill. #100km (nr 56).
#rowerowyrownik
@metaxy: jeżeli mówimy o pszerzeniu i zrobieniu pasa dla rowerów to owszem, jeśli poszerzenie pasa ogólnego to już nie bardzo.
@demoos: Ano i nas jak robią wydzielony pas dla rowerów, to robią to tak właśnie jakbyś chciał.
Ogólnie temat rzeka, zajmuje się tą tematyką na codzień to widze ułomności władz, projektantów a czasami i samych walczących o infrastrukture
@metaxy: Ale co po Twoich filozoficznych rozważaniach, jeśli przepisy są jednoznaczne. Jeśli masz przepisy w dupie, to to po prostu napisz, bo liczysz kierowcom 1m odstępu i nakazujesz tego przestrzegać ale sam przepisy dotyczące poruszania się po drodze ignorujesz.
BTW: ciekawe jak w ogóle wyprzedzić taką "kolumnę" jeśli, jak na załączonym obrazku, rowerzysta jedzie przy osi
@bynon: W kolumnie jest max 15 rowerów minimum 200m odstępu między kolumnami. Nie zdałbyś na kartę rowerową :))
Może doczytałbyś, że to dojazd do czerwonego światła i wahadła przez co korek jest krótszy? A linia jest tam ciągła nie bez powodu
@metaxy: Tobie się wydaje, że udowodniłeś. Pojeździłbyś trochę autem, to byś wiedział jak łatwiej się wyprzedza (zachowując 1m odstępu oczywiście).
Sam jeżdżę na rowerze, ale zabawę we wkurzanie kierowców stanowczo potępiam.
Mówisz, że wydaje mi się, że udowodniłem... To przedstaw argumenty przeciw... Niby ja chcę sobie ignorować przepisy, a powiedz mi jak Ty chcesz wyprzedzić rower nie wyjeżdżając na drugi pas i zachowując odstęp... Nikt nikogo nie chce wkurzać.
@metaxy: Takie pasy też powstają i w Polsce. Niestety projektowane są przez idiotów, i np: taki przy Piastów w Szczecinie często jest zablokowany, bo między pasem dla rowerów a chodnikiem jest jeszcze parking. A kierowcy, wiadomo, lubią sobie
@nikifor: masz udowodnione na obrazku, dodam jeszcze film
@Hardporecorn: Serio, jak nie widzisz różnicy w wyprzedzaniu rowerzysty, samochodu osobowego, TIRa, ciągnika i kombajnu, to nie mamy o czym dyskutować :))
Bo jeśli rowerzysta, który nota bene jedzie dalej od lewej krawędzi niż samochód Ci przeszkadza w widoczności, to masz coś ze wzrokiem.