Wpis z mikrobloga

Czy szybki przyrost obrotów silnika - nie proporcjonalny do 'normalnego' wkręcania się z paliwem to objaw 'lewego powietrza' ?
#motocykle #mechanika
Po dłuższym rozgrzaniu się silnika, podejrzewam ze też i gaźników od pieca, problem ustaje.
Króćce są popękane ale po rozbiórce nie widać aby od środka były trefne.
  • 15
@Gixaar: Jadę rano do pracy... zaraz za domem mam długą prostą więc sobie pozwalam pociągnąć biegi do końca... niestety przy 6 tys obrotów, wskazówka dostaje TURBO i leci szybko do 8 tysięcy a potem to już wycie i nic się nie dzieje. Po rozgrzaniu motocykl normalnie zbiera się na obroty a wskazówka leci równomiernie do samego końca.
xjr1300 2002 gaźnik - motocykl tyle co po regulacjach.
@baba_by_sie_jednak_przydala: Gość zrobił zawory i kupił 4 zestawy naprawcze do gaźników... powiedział ze dał więcej powietrza w mieszance, bo wczesniej faktycznie waliło paliwem strasznie. Wspomniał coś o dynojet'ach ze chyba są... albo były :C i ze z dwójki idzie na koło. W moim odczuciu motocykl jest słabszy jeśli chodzi o to jak wcześniej szedł z gazu.

Ogólnie charakterystyka pracy silnika się poprawiła, ale osiągi i odpalanie na zimnym jakby gorsze.
@dwiesciedziewiecdziesiatpiec: znaczy silnik się rozkręca a moto się nie rozpędza? dopiero na ciepłym jest ok?

No to sprzęgło, sprawdź luz, a potem zmierz przekładki i sprężyny, jak są OK to możesz zmienić olej na inny.
Ale raczej problem jest w zużyciu przekładek w połączeniu ze świeżym olejem.

Gx
@Gixaar: "Koniec sprzęgła jest wtedy gdy na biegach 4-5-6 dodajesz gazu obrotomierz idzie w górę ostro jakby koło ci tylne się ślizgało a prędkość nie rośnie albo rośnie nie znacznie.
Przy wymianie sprzęgła oczywiście tarcze sprzęgłowe tu wybór jest dość duży Lucas, SBS, TRV i jeszcze parę innych producentów.
Czasami jeżeli są bardzo zużyte tarcze to mogą też zniszczyć przekładki.
Ogólnie to koszt to wymiana tarcz i oleju.
(podobno da się
@dwiesciedziewiecdziesiatpiec: Może tak być, sprawdź jeszcze luz linki albo pompę jeśli masz hydro. Co do sam ogarnę to zależy czy masz klucze i warunki, dynamometryczny klucz by się przydał, suwmiarka no i wiadomo że uszczelkę trzeba dać nową.

Oleju nie musisz wymieniać jak masz warunki żeby aż tak pochylić moto (wtedy trzeba uważać czy z baku się nie wylewa (z gaźników zapewne trochę pocieknie). Albo masz jak odessać olej żeby go