Mailingowe Mirki, na ile wg was budowanie własnej bazy mailingowej jest porywaniem się z motyką na słońce?
Zauważcie że sama taka baza ma w sobie olbrzymią wartość w przyszłości i może służyć do realizowania celów innych niż pierwotnie założone. Chodzi tu głównie o jej budowanie przez przedstawiciela handlowego (1 na start) na rynku restauracji, hoteli, cateringów które i tak wymagają solidnego researchu i selekcjonowania na potrzeby opracowania sensownej puli leadów (trzeba je ostro filtrować więc w gotowe bazy nie chce mi się wierzyć).
Macie jakieś przymyślenia, doświadczenia i wnioski?
Napisy końcowe: #mailing | #emailmarketing a jako że te dwa taki praktycznie nie żyją tutaj to dodaję: #reklama | #marketing i #biznes i też ale dodam nawet #webdev bo to jednak bardzo powiązane - może macie opinie na temat już funkcjonujących systemów jak SARE albo macie wnioski gdzie taką bazę budować.
@pawel_c: Ughh usuwam więc :F Jak widzisz typowo #emailmarketing na wykopie praktycznie nie istnieje stąd też muszę tagować 'na około'. Mimo wszystko jest to powiązane z racji choćby szerszej grupy działań promocyjnych.
@Saeglopur: Przynajmniej nie otagowałeś #reklamakreatywna. Nie rozumiem twojego pytania. W jakim celu chcesz budować bazę maili i w jaki sposób (jak maile pozyskasz)? Jak będziesz je selekcjonował? Jak chcesz mieć listę maili tylko po to, żeby powysyłać tam oferty to lepiej sobie darować, zamiast tego zainwestować w abonament z darmowymi minutami i podzwonić.
Nie rozumiem twojego pytania. W jakim celu chcesz budować bazę maili i w jaki sposób (jak maile pozyskasz)? Jak będziesz je selekcjonował?
@bmbcz01: Słuszne pytania, dodam coś dla szerszego kontekstu: Produkt i marka skierowane są między innymi do sektora HoReCa czyli dla Hoteli, Restauracji i firm Cateringowych. Początkowo więc na celownik ten sektor ale z wyszczególnieniem podkategorii dla każdej z tych trzech grup. Plan jest taki żeby samemu przeskanować kolejno całe
@Saeglopur: Może mieć to sens, tylko musisz się przyjrzeć legalności. Kiedyś korzystałem z usług firmy, która zajmowała się nie tylko mailingiem, ale też pisali do osób decyzyjnych w mediach społecznościowych. Wyniki były super, ale tylko za granicą. Jak chcieliśmy to przenieść na Polski rynek i konsultowaliśmy z prawnikami, dostaliśmy 3 różne ekspertyzy i ostatecznie zrezygnowaliśmy.
Nie wiem tylko czy taka klasyfikacja, jaką przedstawiłeś ma sens. Próbuję to rozgryźć i nie wiem
@bmbcz01: Bardzo słuszne rzeczy opowiadasz cumplu - dodam że pozostałe kanały wcale nie będą zaniedbane, po prostu budowa bazy ma być czymś co można osiągnąć równolegle do prac przedstawiciela handlowego skoro i tak solidnie cała branżę musimy przemielić. A musimy i telefon też nie jest rozwiązaniem bo produkt jest bardzo specyficzny - wino w szkalnce. Można to tłumaczyć i tłumaczyć, opowiadać całą historię i przedstawiać scenariusze użycia ale i tak bez
@Saeglopur: Ale śmieszne ( ͡°͜ʖ͡°) Rzeczywiście bez zdjęcia bym nie wiedział o co chodzi. To w takim razie mailing ma bardzo duży sens. Myślę, że to co pisałem wcześniej o content marketingu skierowanym do horeca może być dużym niewypałem - po prostu ciężko będzie pisać regularnie nowości na ten temat, które będą na wysokim poziomie interesowały i angażowały czytelników.
Pomyśl o inwestycji w influencer marketing - reklamę na blogach dla hotelarzy i restauratorów.
@bmbcz01: Absolutna podstawa i od początku to silnie biorę pod uwagę - mam już grube rozpoznanie tej grupy blogerów ale i serwisów branżowych. Sektor alkoholowy a tym bardziej 'winny' jest dla mnie kompletnie nowy i wgryzam sie w niego od paru miesięcy. Widzę jednak gigantyczny potencjał ale i co ciekawe olbrzymie zaniedbania w tym spore braki w
@Saeglopur: Braki i zaniedbania są, tutaj się zgodzę. Niedawno miałem okazję się przyjrzeć blogom hotelarskim i restauracyjnym i byłem niemile zaskoczony (chodziło o kampanię influencer marketingową skierowaną do HoReCa - również wina). Blogi to w większości personal branding restauratorów i hotelarzy, wiele zaniedbanych i rzadko aktualizowanych. Kontakt z nimi był bardzo trudny. Muszę być jednak fair i przyznać, że zdarzały się ciekawe i bardzo dobrze prowadzone blogi.
Zauważcie że sama taka baza ma w sobie olbrzymią wartość w przyszłości i może służyć do realizowania celów innych niż pierwotnie założone.
Chodzi tu głównie o jej budowanie przez przedstawiciela handlowego (1 na start) na rynku restauracji, hoteli, cateringów które i tak wymagają solidnego researchu i selekcjonowania na potrzeby opracowania sensownej puli leadów (trzeba je ostro filtrować więc w gotowe bazy nie chce mi się wierzyć).
Macie jakieś przymyślenia, doświadczenia i wnioski?
Napisy końcowe:
#mailing | #emailmarketing
a jako że te dwa taki praktycznie nie żyją tutaj to dodaję: #reklama | #marketing i #biznes i też ale dodam nawet #webdev bo to jednak bardzo powiązane - może macie opinie na temat już funkcjonujących systemów jak SARE albo macie wnioski gdzie taką bazę budować.
@pawel_c: Ughh usuwam więc :F Jak widzisz typowo #emailmarketing na wykopie praktycznie nie istnieje stąd też muszę tagować 'na około'. Mimo wszystko jest to powiązane z racji choćby szerszej grupy działań promocyjnych.
Nie rozumiem twojego pytania. W jakim celu chcesz budować bazę maili i w jaki sposób (jak maile pozyskasz)? Jak będziesz je selekcjonował?
Jak chcesz mieć listę maili tylko po to, żeby powysyłać tam oferty to lepiej sobie darować, zamiast tego zainwestować w abonament z darmowymi minutami i podzwonić.
@bmbcz01: Słuszne pytania, dodam coś dla szerszego kontekstu:
Produkt i marka skierowane są między innymi do sektora HoReCa czyli dla Hoteli, Restauracji i firm Cateringowych. Początkowo więc na celownik ten sektor ale z wyszczególnieniem podkategorii dla każdej z tych trzech grup.
Plan jest taki żeby samemu przeskanować kolejno całe
Nie wiem tylko czy taka klasyfikacja, jaką przedstawiłeś ma sens. Próbuję to rozgryźć i nie wiem
A musimy i telefon też nie jest rozwiązaniem bo produkt jest bardzo specyficzny - wino w szkalnce. Można to tłumaczyć i tłumaczyć, opowiadać całą historię i przedstawiać scenariusze użycia ale i tak bez
To w takim razie mailing ma bardzo duży sens. Myślę, że to co pisałem wcześniej o content marketingu skierowanym do horeca może być dużym niewypałem - po prostu ciężko będzie pisać regularnie nowości na ten temat, które będą na wysokim poziomie interesowały i angażowały czytelników.
Pomyśl o inwestycji w influencer marketing
@bmbcz01: Absolutna podstawa i od początku to silnie biorę pod uwagę - mam już grube rozpoznanie tej grupy blogerów ale i serwisów branżowych. Sektor alkoholowy a tym bardziej 'winny' jest dla mnie kompletnie nowy i wgryzam sie w niego od paru miesięcy. Widzę jednak gigantyczny potencjał ale i co ciekawe olbrzymie zaniedbania w tym spore braki w
Muszę być jednak fair i przyznać, że zdarzały się ciekawe i bardzo dobrze prowadzone blogi.
Przeglądarka Chrome i Safari