Wpis z mikrobloga

Drogie Mireczki, pytanie do osób z własną działalnością gospodarczą (najlepiej za granicą). Jak na razie rozliczam się jako osoba fizyczna i od trzech lat wpadam już pod trzeci próg podatkowy (niestety nigdy nie miałem czasu - a przynajmniej tak się tłumaczyłem - nic z tym zrobić bo wciąż studiuję). Dzisiaj przyszedł czas rozliczania PITu i kwota, które muszę przesłać do Urzędu Skarbowego jest po prostu straszna. Niestety nikt z mojej rodziny nie prowadzi własnej firmy, więc nie mam żadnej osoby, od której mógłbym zaczerpnąć informacji z pierwszej ręki. Zamierzam oczywiście przejść się do firm zajmujących się doradztwem finansowym, lecz fajnie by było uzyskać troszkę informacji od osoby, która takową działalność sama prowadzi (w porównaniu z wiedzą teoretyczną takowych konsultantów). Pytanie brzmi: czy warto uciec z firmą za granicę? Jeśli tak, to jaki kraj? Czy prowadzenie działalności za granicą ma swoje minusy - tzn. czy będą jakieś bonusy, z których nie będę mógł skorzystać mieszkając za granicą? Największym plusem rozliczania się jako osoba fizyczna to fakt, że muszę to robić tylko raz w roku. W przypadku firmy trzeba to robić każdego miesiąca i tutaj też pojawia się moja obawa: nie znam się zupełnie na pitach/księgowościach. Czy bez problemu można zaufać firmom, które zajmują się tego typu rzeczami tzn. księgowościami?

Jestem świadomy, że wiele z tych informacji mogę znaleźć w sieci, ale tak jak pisałem: są to artykuły w 95% pisane przez osoby, które takowych firm nie prowadzą. Liczę na wypowiedź osoby doświadczonej, która a nuż poradziłaby coś od siebie lub odradziła pewne rozwiązania.

Z góry bardzo dziękuję i życzę udanej niedzieli! :)

#pit #podatki #firma #dzialalnoscgospodarcza #wlasnafirma #biznes
  • 10
@Cinerin:Witaj Mireczku.
Zacznijmy od tego, że generalnie w EU obowiązują dwa rodzaje podatków: dochodowy i od wartości dodanej - to wiesz.