Wpis z mikrobloga

Mirkowcy spod #bmw mam pytanko dotyczące kontrolek. Jak świeci mi się na czerwono kontrolka airabagów. Wg instrukcji wskazuje to awarię systemu poduszek. Czy jakiś magik z laptopem byłby w stanie stwierdzić czy te poduszki rzeczywiście są na miejscu?... Czy muszę otwierać boczki(wolałabym uniknąć gmerania tam fizycznie)? Wiem, że często jest problem z matami w fotelach, być może to kwestia tego. Ale tak czy siak- czy jest szansa na sprawdzenie czy poduszki na pewno są na miejscu?
Świeci mi się też kontrolka od okładzin hamulca, które jeszcze się nie skończyły( ͡° ͜ʖ ͡°) Świeciła okazyjnie a teraz świeci non stop. Okazało się że przetarł się przewód, jest już naprawiony ale świeci nadal- czy to działa na zasadzie, że trzeba wypiąć czujnik czy on już się przepalił i trzeba kupić nowy?... Ktoś coś?
Może też pozwolę sobie zawołać #motoryzacja
  • 33
  • Odpowiedz
W obu przypadkach prawdopodobnie wystarczy skasować błędy. U mnie też w zimie wyskoczył raz błąd poduchy - kierownica serducho polift (e36), niestety te modele tak mają. Błąd skasowany 2 miesiące temu i już nie wrócił.
  • Odpowiedz
@Naciass: tak jak @chaos_n mowi, musisz skasowac bledy pod kompem. Druga sprawa, ze do listy usterek wywolujacych palenie sie kontrolki airbagow, nalezy dodac usterke klemy pirotechnicznej.
Pod kompem wyjdzie co spowodowalo palenie sie kontrolki.
  • Odpowiedz
@fnzavrjvrz: przyczyn moze byc milion, albo zadnej. U mnie na przyklad ostatnio wyskoczyl blad "Faulty driver airbag" - raz, tak sobie, z dupy. Wszystkie poduchy sa na miejscu, kable ok... Nic nie zrobilem, skasowalem blad i dyskoteka gra.
A moze byc uwalona mata zajetosci fotela, tasma w kierownicy, padniety modul, przetarte kable... Podlaczeine pod kompa pozwoli mocno zawezic obszar poszukiwan, bo tak to mozna do smierci szukac i nie znalezc.
  • Odpowiedz
@Naciass: Tak, da się sprawdzić czy poduszki są. Będzie pokazywać ich status i ewentualnie która powoduje błąd.

Co do klocków, po naprawieniu kabelka powinno zgasnąć. Sprawdź czy czujnik na drugiej osi jest ok (koło po przekątnej), jeśli tak to hmmm. Spróbuj na zapłonie potrzymać wciśnięty hamulec przez kilkadziesiąt sekund, potem puść, wyłącz, włącz i odpal. Niby nie jest to oficjalna procedura, ale czasem działa ;)
  • Odpowiedz
@bidzej: nie no wiem.. ja kupiłem kabel do diagnostyki i mi wypluło, że to mata pasażera i przed kupnem czegokolwiek po prostu poprawiłem kable, usunąłem błąd i to był strzał w 10. Zgadzam się, że powodów może być 15 i to wróżenie z fusów.
  • Odpowiedz
@chaos_n: @bidzej: @fnzavrjvrz: @sambarumba: @bidzej: wyskakuje bład seatbelt kierowcy i pasażera i mata pasażera. Chciałabym mieć pewność, że poduchy i kurtyny w ogóle są na miejscu- wiadomo jak to bywa z autami i zatajeniem prawdy przez sprzedających..( ͡° ʖ̯ ͡°) Mata to wiem jak "naprawić" a pasy?... Rozumiem, że chodzi o mocowanie, tzn to w co się wpina?
Naciass - @chaos_n: @bidzej: @fnzavrjvrz: @sambarumba: @bidzej: wyskakuje bład seatbe...

źródło: comment_EYcD0VsRHlv5fSmcQ2vRDC861suZzJi1.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@bidzej: :(:( Czyli u kierowcy?
Tzn problem jest tam gdzie roleta pasa? W słupku tak? Bo wiem, że u kierowcy to w co się wpina pas(no nie wiem jak to nazwać) było wymieniane, bo jest krótkie, tzn głęboko muszę sięgać aby zapiąć pas.
  • Odpowiedz
@bidzej: Pasy się napinają jak szarpnę. W drzwiach u kierowcy poduszka jest, bo jak robiliśmy klamkę to była na miejscu(może jest źle podpięta?)
  • Odpowiedz
@Naciass: Trochę bałaganu to tam masz.

Działo się coś z akumulatorem? Bo masz błąd za niskiego napięcia, odłączenia akumulatora itd. W sumie to już może powodować inne błędy.

Są błędy maty i obu napinaczy pasów. Pooglądaj, chodzi o element, w który się wpina bas, ten z boku fotela przy tunelu. Jeśli jest bardzo krótki i guma dookoła jest pomarszczona (zaciśnięta), to może być wystrzelony, jeden i
  • Odpowiedz
Noo wiem niestety, trzeba zrobić porządek.
Aku jest odłączany od czasu do czasu, bo mamy nivo i jesli chcemy cokolwiek zrobić i trzeba podnieść auto to trzeba odpinać aku. Katalogowo jest dobrany tak, że jest trochę za duży. To może powodować problem? W mrozy nie było problemów, więc nie sądziłam że może być z nim coś nie tak, tzn daje radę w każdych warunkach.
Tak jak pisałam u kierowcy jest krótki, więc
  • Odpowiedz
@bidzej: Okeeej i wszystko jasne ( ͡° ͜ʖ ͡°) Czyli muszę odwiedzić pana łysego, co handluje częściami i szukać nieuszkodzonego napinacza.Gdybym to ja wiedziała przy kupnie auta... ( ͡° ʖ̯ ͡°) No ale nie ma co marudzić tylko wymienić i skasować błąd :)
  • Odpowiedz
@Naciass: tylko ta poduche mierzcie ostroznie, zebyscie sie jej nie pozbyli - razem z zebami.

A co do napinaczy - skasuj bledy modulu AirBag i zobacz, czy wroci blad napinacza pasazera.

  • Odpowiedz