Wpis z mikrobloga

Elo!

Krotki wywód na temat #samochody tego czemu #alfaromeo #159 to #podsamochod. Juz widze #boldupy #alfaholicy i trzask pekajacych paskow. Ale to jest slabe auto w wuj. I zaraz napisze czemu. Czesc moze byc odrobine subiektywna , ale staralem sie nie odlatywac za bardzo. Jesli ktos rozwaza a nie mial to radze sie powaznie zastanowic.

Moje #przemyslenia:

- bagaznik bez guzika. No #!$%@?. Niesiesz cos do auta. Jest otwarte. I co? Gowno albo trzeba siegac do kluczyka i naciskac guzik odkladajac co sie niesie albo nurkowac w srodku auta,zeby kliknac w guzik umieszczony na podsufitce. Kopalbym po ryjach.

- komputer pokladowy. Dosc sprytnie zrobione tripy A i B w ktorych mozna wybrac jakie parametry maja sie wyswietlac na dwoch miejscach do tego przeznaczonych. I co? I gowno. Po jakims czasie komputer sam przeskakuje na "kalendarz" tzn z parametrow jakie chce ogladac pokazuje mi ,ze dzis jest np. czwartek i 3 kwietnia. Super pomoc bulwo.

- bezsensowny gadzet: gajgerek od turbiny. Tak samo glupi jak listki w priusie. Na uj to jest wyskalowane do 1,6 bara? Co wiecej.. bardzo ochoczo w te okolice sie zapuszcza seryjny silnik 1.9 JTD

- czujniki parkowania . Sa z przodu i stylu. I co? No i gowno. Jak w przypadku cofania z mijsc parkingowych jakos tam jeszcze dzialaja to przy wjezdzi juz nic. W normalnych autach aktywuja sie one ponizej pewnej predkosci. Tutaj jak wjezdzasz przodem powoli na miejsce parkingowe to nie zadzialaja. Guzikiem aktywowac sie ich nie da. Trzeba sie zatrzymac, wlaczyc wstyczny jedynke i dopiero dzialaja.

- uberujowe swiatla. Bylem sprawdzic, zmienioe zarowki. Kaganki w uj. Zwykly halogen a nie xenon. Wydaje mi sie ze z uwagi na specyficzna budwe lampy i bardzo male (wlasciwe to brak) odblysniki.

- ujowe audio. Trzeszczy, gubi fale. Seryjne radio w kompaktowych vagach to przy tym JBL. Dodatkowo jak to w Afie specyficzny sposob na jego obsluge.

- tzn przyciski na kierownicy szukaja "po falach" a przyciski na radiu szukaja po "zapamietanych stacjach" albo wedlug jakiegos innego dziwnego algorytmu, bo jak sluchamy np tfu! rmfm damy w prawo i mamy eske. Uszy zaczynaja krwawic i chcemy wrocic do RMF wiec naciskamy w lewo. Uja! Radio zet.

- rozbicie na kierownicy ze po jednej stronie jest glosnosc a po drugiej stacje. Niby #!$%@?, ale ciezko sie przyzwyczaic

- chcialem przelozyc felgi na probe. z 17 na 18 cali. No to wzialem od kumpla od Alfy GT z tego samego rocznika. I co? Nie pasuja. Inny rozmiar otworu. Felgi orginalnie tez ze 159tki. I wszystkie 3 sztuki 1.9 jtd.

- tempomat. No jest i dziala. I co z tego jak nigdzie nie wyswietla ani tego czy jest aktywny ani predkosci jaka mu ustawilismy

- generalnie ustawienie dziwigien jest bardzo niefortunne. Kiepsko widac opisy na nich. A jesil majac na uwadze brak jakiejkolwiek logiki czy ergonomii to opisy sa nam niezbedne.

- jak to auto zostawic na postojowkach bez kluczyka? Bo przy probie tej dosc podstawowej czynnosci poleglem. Meczylem sie 1,5 minuty i dalem spokoj

- prowadzenie. Och... ach.. mam alfe... Sportowe geny!!1!1 Uja. Zawieszenie z budyniu.

- wskazania zasiegu na komputerze. Przy ~180-200km zasiegu potrafi zapalic sie rezerwa.

- jakosc wykonania. Auto jest ladne. Przynajmniej mi sie podoba. Aczkolwiek w czyms do alfisci nazywaja dzielem designu widac gole ordynarne sruby. Np. mocowanie boczkow drzwi. Wykonczenie na poziomie tarpana(!)

- brzeczyk niezapietych pasow. Jak musi byc to niech sobie bedzie. Przejezdzam po placu: brzeczy. OK. zatrzymuje sie. A to gowno brzeczy nadal. No litosci

- klimatyzacja. Podwojna automatyczna. W jaki sposob to dziala i w jaki sposob dobiera sobie sile i temparetura grzania to nie wie nikt. Jazda w trasie. Auto nagrzane, stala temperatura w srodku i nazwenatrz i nagle wiatrak wlacza 3/4 nadmuchu.
Do tego oznaczenia. Mozna manualnie. Mozna automatycznie i mozna full automatycznie. Jakis mocny blad logiczny. Cos cos jest automatyczne nie moz ebyc bardziej automatyczne. Ale to nie pierwszy idiotyzm w tym samochodzie

- absurdalnie mala (wlasciwie to brak) ilosc miesca na tylnej kanapie przy zalozeniu,ze z przodu siedzi ktos wiekszy. Dramat.

Generalnie auto jest przereklamowane. Niewarte swojej ceny (ktora traci zreszta bardzo szybko) . Ma fajny silnik (ale jest #fiat , wiec zadna zasluga alfy. Fajnie wyglada (wedlug mnie) i tu sie zalety koncza. Kazdy inny wybor moim zdaniem bedzie lepszy. To auto oprocz wygladu nie oferuje soba niczego. Wad ma za to sporo. W polozeczniu z masakryczna utrata wartosci i awaryjnoscia trudno je polecic. Sa tansze sposoby na zrobienie sobie krzywy i mimo calego swojego hejty na #vw wolalbym jezdzic passatem.

#bekazalfy
  • 25
  • Odpowiedz
@bigger: chyba golfem - bo to odpowiednik 159 raczej.

Mam vw scirocco i glosnosc/stacje po 2 stronach kierownicy to norma.
Rowniez nie mam guzika ani nawet klamki do bagaznika co jest gigantyczna zaleta bo mam w dupie pilnowanie bagaznika czy na swiatlach mi nikt nie podbiegnie (tak akurat tu drzwi sie same blokuja ale komfort psychiczny jest)

Nie wyobrazam sobie zeby przy niskich predkosciach wlaczaly mi sie czujniki parkowania. Sposob odpalenia
  • Odpowiedz
Wiele z tych punktów to raczej płacz, bo jest inaczej niż w poprzednim aucie. Po kilku tygodniach się przyzwyczaisz.

- zawieszenie z budyniu to najczęściej wywalone tuleje w tylnych wahaczach (trudne do zdiagnozowania), ale też mogą być słabe amortyzatory

- postojowe – tu faktycznie patent jest dziwny, koło regulacji świateł masz przyciski do zerowania przebiegu dziennego oraz do włączenia postojowych bez kluczyka (gasną po włączeniu kluczyka)

- nie działa ci włącznik czujników
  • Odpowiedz
@bigger: Przecież Ty nie masz pojęcia o motoryzacji a piszesz takie pierdoły że szok
np: Bagażnik bez guzika - dostępny w wersji poliftowwej.
Światła - to co koleś sobie zażyczył w salonie to dostał - chciał xenon dostał, są takie i takie wersje.
Wskazania zasięgu na komputerze zależą również od spalania, rezerwa zapala się przy określonej pozostałej ilości paliwa w baku.
Brzęczyk pasów - aktywuje się dopiero powyżej 20km/h, więc ?
  • Odpowiedz
@jahu555: Auto z polskiego salonu. Potwierdzony niski przbieg. Bezwypadkowe poza jednym maloanym elementem.

Z postojowkami mnie zabiles. :D
Logika w inzynierach alfy jest mocna.
Jakby dmuchalo 1,5 to po mojemu by rozdelo intercooler. Ale znow... gajgerki pelnia jak widac role dekoracyjna. O dziwnym dzialniu czujnika wody zapomnialem napisac.
Z czujnikami nie byloby problemu ,zeby zrobic po ludzku. Koega @pieczywowewiadrze probuje insynuowac,ze to jest wygodne. Nie jest. Ani nie jes logiczne tak
  • Odpowiedz
@kzrr: ooo... soczysty bol dupy. To co? Halogeny nie moga normalnie swieciec? Moga i swieca. Praktycznie wszedzie tylko nie w algie.

Mialem przedlifta to mowie oo przedlifcie. A mowimy o wysposazeni dostepnym w cinkusiu.

Brzeczyk sie aktywuje powyzej 20, co z tego jak,ze jak zwolisz ponizej to dalej #!$%@??

@jahu555 chociaz bez zadecia podszedl do tematu. A fanbojstwo bedzie bronilo najgroszej glupoty, bo tak ucza na forach.
  • Odpowiedz
@bigger: Trzeba być typowym Januszem, żeby samochód oceniać na podstawie czujników parkowania, sposobu otwierania klapy czy brzęczka od pasów...

A biorąc pod uwagę twoje brednie o felgach z GT czy ciśnieniu doładowania, na 100% reprezentujesz biedę umysłową.

PS. Po co kupowałeś Alfę, skoro mentalnie jesteś stworzony do tego, aby jeździć skodą czy vw? Jesteś masochistą?
  • Odpowiedz
@Andrzej_K: No mam. I wiesz co? Idę zmieniać olej, bo ten ma już ze 6000 km przebiegu na sobie. Jeszcze żeby się dało lać zwykły z Kerfura za 15 zeta z litra, a tu nie.... Jak nie Motul 300V, to Penrite. Jak nie Penrite, to Millers. Jak nie Millers, to Liqui Moly. Na normalnym oleju dla przeciętnego samochodu silnik się zatrze w tydzień. Ostatnio musiałem dolać cokolwiek, bo mi się bańka
  • Odpowiedz
@kowzan: sześ tysiency? Co za szajs... Ja w oktawii 1.9 wogule nie zmieniam bo kiedys siedzonc na kiblu czytałem w "świecie traktorów" że to spisek i wogule skandal ta wymiana i wcale nieczeba. Tylko piniendze wyłudzajo, złodzieje #!$%@?...
  • Odpowiedz
@bigger: Kilka uwag natury ogólnej, bez spiny i obrony za wszelką cenę marki i ich patentów, nie mam zamiaru pchać się w bezsensowne dyskusje:

1. jak wsiadłem pierwszy raz do Skody i Audi to też nie mogłem się odnaleźć, wszystko było inaczej niż w moim Citroenie i wszystko działało nie tak jak chciałem. W BMW za pierwszym razem to chyba z 5 minut rozglądałem się po przełącznikach, bo nie ogarniałem. W
  • Odpowiedz