Wpis z mikrobloga

Elo!

Krotki wywód na temat #samochody tego czemu #alfaromeo #159 to #podsamochod. Juz widze #boldupy #alfaholicy i trzask pekajacych paskow. Ale to jest slabe auto w wuj. I zaraz napisze czemu. Czesc moze byc odrobine subiektywna , ale staralem sie nie odlatywac za bardzo. Jesli ktos rozwaza a nie mial to radze sie powaznie zastanowic.

Moje #przemyslenia:

- bagaznik bez guzika. No #!$%@?. Niesiesz cos do auta. Jest otwarte. I co? Gowno albo trzeba siegac do kluczyka i naciskac guzik odkladajac co sie niesie albo nurkowac w srodku auta,zeby kliknac w guzik umieszczony na podsufitce. Kopalbym po ryjach.

- komputer pokladowy. Dosc sprytnie zrobione tripy A i B w ktorych mozna wybrac jakie parametry maja sie wyswietlac na dwoch miejscach do tego przeznaczonych. I co? I gowno. Po jakims czasie komputer sam przeskakuje na "kalendarz" tzn z parametrow jakie chce ogladac pokazuje mi ,ze dzis jest np. czwartek i 3 kwietnia. Super pomoc bulwo.

- bezsensowny gadzet: gajgerek od turbiny. Tak samo glupi jak listki w priusie. Na uj to jest wyskalowane do 1,6 bara? Co wiecej.. bardzo ochoczo w te okolice sie zapuszcza seryjny silnik 1.9 JTD

- czujniki parkowania . Sa z przodu i stylu. I co? No i gowno. Jak w przypadku cofania z mijsc parkingowych jakos tam jeszcze dzialaja to przy wjezdzi juz nic. W normalnych autach aktywuja sie one ponizej pewnej predkosci. Tutaj jak wjezdzasz przodem powoli na miejsce parkingowe to nie zadzialaja. Guzikiem aktywowac sie ich nie da. Trzeba sie zatrzymac, wlaczyc wstyczny jedynke i dopiero dzialaja.

- uberujowe swiatla. Bylem sprawdzic, zmienioe zarowki. Kaganki w uj. Zwykly halogen a nie xenon. Wydaje mi sie ze z uwagi na specyficzna budwe lampy i bardzo male (wlasciwe to brak) odblysniki.

- ujowe audio. Trzeszczy, gubi fale. Seryjne radio w kompaktowych vagach to przy tym JBL. Dodatkowo jak to w Afie specyficzny sposob na jego obsluge.

- tzn przyciski na kierownicy szukaja "po falach" a przyciski na radiu szukaja po "zapamietanych stacjach" albo wedlug jakiegos innego dziwnego algorytmu, bo jak sluchamy np tfu! rmfm damy w prawo i mamy eske. Uszy zaczynaja krwawic i chcemy wrocic do RMF wiec naciskamy w lewo. Uja! Radio zet.

- rozbicie na kierownicy ze po jednej stronie jest glosnosc a po drugiej stacje. Niby #!$%@?, ale ciezko sie przyzwyczaic

- chcialem przelozyc felgi na probe. z 17 na 18 cali. No to wzialem od kumpla od Alfy GT z tego samego rocznika. I co? Nie pasuja. Inny rozmiar otworu. Felgi orginalnie tez ze 159tki. I wszystkie 3 sztuki 1.9 jtd.

- tempomat. No jest i dziala. I co z tego jak nigdzie nie wyswietla ani tego czy jest aktywny ani predkosci jaka mu ustawilismy

- generalnie ustawienie dziwigien jest bardzo niefortunne. Kiepsko widac opisy na nich. A jesil majac na uwadze brak jakiejkolwiek logiki czy ergonomii to opisy sa nam niezbedne.

- jak to auto zostawic na postojowkach bez kluczyka? Bo przy probie tej dosc podstawowej czynnosci poleglem. Meczylem sie 1,5 minuty i dalem spokoj

- prowadzenie. Och... ach.. mam alfe... Sportowe geny!!1!1 Uja. Zawieszenie z budyniu.

- wskazania zasiegu na komputerze. Przy ~180-200km zasiegu potrafi zapalic sie rezerwa.

- jakosc wykonania. Auto jest ladne. Przynajmniej mi sie podoba. Aczkolwiek w czyms do alfisci nazywaja dzielem designu widac gole ordynarne sruby. Np. mocowanie boczkow drzwi. Wykonczenie na poziomie tarpana(!)

- brzeczyk niezapietych pasow. Jak musi byc to niech sobie bedzie. Przejezdzam po placu: brzeczy. OK. zatrzymuje sie. A to gowno brzeczy nadal. No litosci

- klimatyzacja. Podwojna automatyczna. W jaki sposob to dziala i w jaki sposob dobiera sobie sile i temparetura grzania to nie wie nikt. Jazda w trasie. Auto nagrzane, stala temperatura w srodku i nazwenatrz i nagle wiatrak wlacza 3/4 nadmuchu.
Do tego oznaczenia. Mozna manualnie. Mozna automatycznie i mozna full automatycznie. Jakis mocny blad logiczny. Cos cos jest automatyczne nie moz ebyc bardziej automatyczne. Ale to nie pierwszy idiotyzm w tym samochodzie

- absurdalnie mala (wlasciwie to brak) ilosc miesca na tylnej kanapie przy zalozeniu,ze z przodu siedzi ktos wiekszy. Dramat.

Generalnie auto jest przereklamowane. Niewarte swojej ceny (ktora traci zreszta bardzo szybko) . Ma fajny silnik (ale jest #fiat , wiec zadna zasluga alfy. Fajnie wyglada (wedlug mnie) i tu sie zalety koncza. Kazdy inny wybor moim zdaniem bedzie lepszy. To auto oprocz wygladu nie oferuje soba niczego. Wad ma za to sporo. W polozeczniu z masakryczna utrata wartosci i awaryjnoscia trudno je polecic. Sa tansze sposoby na zrobienie sobie krzywy i mimo calego swojego hejty na #vw wolalbym jezdzic passatem.

#bekazalfy
  • 25
  • Odpowiedz
@jahu555: Ja w tym roku mialem juz pewnie z 20+ aut. Nie przywiazuje sie. Grupy VAG generalnie nie trawie. I w tym punktach czesc rzeczy byla mocno subiektywna, ale sam przyznasz,ze czesc patentow w codziennym uzytkowaniu jest denerwujaca. Co wiecej... te patenty nie maja zadnego konkretnego powodu. Sa i uj. Ma byc poprostu inaczej.

Kwestie bagaznika, dzialania tych czujnikow, brzeczke pasow, postojowek..
Ktos tam wyzej napisal,ze bez sensu z pwodu takich
bigger - @jahu555: Ja w tym roku mialem juz pewnie z 20+ aut. Nie przywiazuje sie. Gr...

źródło: comment_Pud8qAydQi8dGYV4t2zVHmEJi0cFWzrJ.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@kowzan: Komentarz dlugi , ale nijak ma sie do istosty sprawy. Piszesz o cechach uzytkowych w dosc "nieuzytkowym" aucie. Jakbym narzeka na brak miejsca z tylu w GT to faktycznie - racja. Ale skoro auto jest 4 drzwiowym sedanem to mozna oczekiwac,ze powinna 4 osoby zmiescic. A z doroslymi jest kiepsko.

Tyle z mojej strony, bo zbedne klawiszowanie raczej.
  • Odpowiedz
@bigger: prawda jest taka, że ten samochód kompletnie ci nie leży, pewnie jeden czy dwa denerwujące drobiazgi byś przeżył, ale skoro jest ich więcej to nie jest to po prostu samochód dla ciebie. Mnie tak strasznie kiedyś denerwował peugeot 4007, jeździłem nim chwile i wszystko mnie w nim wkurzało. To też były głupie detale, ale uzbierało się ich dużo.

Ja ten samochód lubię za wygląd, nie ma drugiego samochodu w podobnym
  • Odpowiedz
@bigger: no i oczywiscie wszystkim rozwazajacym zakup tego auta, bardzo polecam. A na twoja opinie nie ma co patrzec bo trzeba byc #!$%@? zeby sie nie moc przyzwyczaic. Kazde auto ma swoje patenty i o ile brak guzika do otwarcia klapy z zewnatrz jest #!$%@? to wytykanie ze gajgerka od turbo to jak wytykanie wskaznika cieczy chlodzacej, dobrze ze sa bo w e90 np ani jednego ani drugiego nie uswiadczysz co
  • Odpowiedz