Wpis z mikrobloga

Macie może pomysł dlaczego są takie problemy z odpalaniem?
Samochód to Peugeot 307 2.0HDI 136KM 2004r., odpalane na zimnym silniku, na zewnątrz temperatura około 12 stopni.

Dodam, że dzieje się tak odkąd go kupiłem czyli od blisko 6 lat. Jest tu czysta loteria, czasem odpala przez kilka dni za pierwszym razem, a czasem tak jak na filmiku, za 2-3 razem lub nawet jeszcze większą ilością razy. Z pewnością im niższa temperatura na zewnątrz tym większe prawdopodobieństwo, że nie odpali za pierwszym razem (choć zdarzało mu się i przy -10 odpalić od razu). Mam jednak wrażenie, że problem występuje coraz częściej.
Po odpaleniu silnik chodzi równo i bez problemu. Jak silnik jest w miarę ciepły to chyba nigdy mi się nie zdarzyło by miał problemy z odpaleniem, dopiero jak postoi kilka godzin to jest szansa na wystąpienie problemu.
Wtryski były wymieniane (co prawda na używane, ale problem był przed i po wymianie), świece żarowe ponoć grzeją, ostatnio też mechanik sprawdził i powymieniał wszystkie oringi, ale nadal twierdzi że to problem musi leżeć gdzieś w układzie paliwowym.

Może ktoś z Was spotkał się z czymś podobnym?

#motoryzacja #peugeot
  • 65
@maxtrosoft: jak EGR jest już na full zapchany to takie kwiatki się czsami moga pojawiać...

co do kompresji to już miałem kilka identycznych przypadków, że klient przyjechał 15 ltenim dieslem z 180 000 km przebiegu, że ciężko pali, i mówi, że pewnie paliwo ucieka albo coś się przytkało, a okazało się, że silnik już dawno "spać" poszedł ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Też napisałem, że może paliwo się
@NieznanyAleAmbitny: nigdy tak nie odpalałem auta, do tego po odkręceniu korka kluczyk zostaje w korku więc nie bardzo jest jak odpalić, musiałbym chyba użyć drugiego kluczyka.

@artur1792: ktoś mi mówił też że to może być EGR, ale mechanik twierdził że nie ma takiej opcji by to był problem z EGR, co do przebiegu niestety nie mogę potwierdzić jego konkretnej liczby, jak go kupiłem to miał 130k, a że był kupiony
@artur1792: wtrysków chyba nie sprawdzał, ale skoro wymiana na używane nie przyniosła poprawy to raczej chyba nie wtryski, generalnie większe prawdopodobieństwo odpalenia jest jeśli wcisnę pedał gazu przy odpalaniu, nawet jak dłużej przytrzymam przekręcony kluczyk to czasem z wciśniętym gazem załapie (tak jakby musiał przepchać to paliwo jakoś). Problem był od zawsze, przez ostatnie 5 lat mam wrażenie że był na jednakowym poziomie, ani lepiej ani gorzej, ale mam wrażenie że
@sensi: na pewno trzeba uważnie przejrzeć cały układ paliwowy ... kompresja odpada, bo skoro mówisz, że od zawsze jest tak samo i nie jest gorzej to nie może być to :) (możesz się cieszyć :D :) masz możliwość podać w jakim stanie masz filtr cząstek stałych? bo może też już jest zatkany bardzo .... Ogólnie jak odpalałeś auto to dymiło coś czy nic? bez problemu przyspieszał? nie szarpał?

@serial28: co
@serial28: kurde jak tak sobie pomyślę, to może faktycznie nim jakiś przedstawiciel handlowy jeździł ( ͡° ʖ̯ ͡°) środek samochodu był w idealnym stanie, poza obdrapaną kierownicą, trochę zdeformowanym bokiem fotela kierowcy i śladami po montażu zestawu głośnomówiącego (kluczyk był tylko jeden i do tego guma z przycisków wydziubana, tak że trzeba było otwierać centralny zamek dotykając układu scalonego - potem dorobiłem nowy kluczyk w ASO). Właścicielem
@sailor_73: nie obraź się, ale według mnie to przedstawiciel jak dostaje auto od firmy, to nie ważne czy to Panda czy Mercedes, powinien dbać jak o swoje i za każdą usterką z jego winy powinien być rozliczany, tam samo jak spalanie będzie miał na poziomie 12 litrów w silniku 1.2 fiat ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@serial28: też dbałem , nawet serwisy robiłem u swojego mechanika a nie w ASO ( oczywiście po gwarancji ) bo nie lubię jak mnie naciągają ale auto na wiecznym bucie nie żyje długo ( ͡° ͜ʖ ͡°)
ale według mnie to przedstawiciel jak dostaje auto od firmy, to nie ważne czy to Panda czy Mercedes, powinien dbać jak o swoje


@artur1792: Ja dbam bo wiem że jak mi cos padnie to ja będę kwitł na jakimś zadupiu :-)