Wpis z mikrobloga

@Lisaros: Najśmieszniejszy jest ten obrazek. MATH FUNCTIONS! CZAISZ? MATEMATYKA! NIKT NIGDY NIE ZASTOSOWAŁ MATEMATYKI W GRACH KOMPUTEROWYCH! CZEGOŚ TAKIEGO JESZCZE NIE BYŁO! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ale widzę, że podejrzliwość co do tego tytułu jest już powszechna i mało kto wierzy, że to się uda. Podobno na r/NoMansSky się zebrały oszołomy, którym się nie da przemówić do rozsądku, ale że nie mają argumentów na poparcie swojego zdania
Wiedmolol - @Lisaros: Najśmieszniejszy jest ten obrazek. MATH FUNCTIONS! CZAISZ? MATE...

źródło: comment_d8NTRzpVAL2wsqy0NA1cesWwh8CA8ghJ.jpg

Pobierz
Podobno na r/NoMansSky się zebrały oszołomy, którym się nie da przemówić do rozsądku, ale że nie mają argumentów na poparcie swojego zdania to banują i kasują wszystkie posty na tym subreddicie, które ośmielają się wyrażać jakieś obawy na temat tej gry.


No niemożliwe ( ͡° ͜ʖ ͡°) A ci ze #starcitizen dalej kupują obietnice za grubą kasę?
@Lisaros: A nie wiem bo nigdy mnie ta gra nie zainteresowała. Chyba dawno temu widziałem filmik o modelu zniszczeń i było to całkiem imponujące.

Także nie mam zdania, ale wydaje mi się, że Star Citizen przynajmniej oferuje jakiś... gameplay. A NMS to bardziej, że tak to ujmę, demko technologiczne.
@Wiedmolol: Bo to tak jest jak wypowiadają się osoby ktore mają nikłe pojęcie o procesie tworzeniu gier - czyli jakieś 99% graczy ( ͡° ͜ʖ ͡°). Jednak fakt faktem, skala proceduralnej generacji w NMS będzie ogromna i chyba największa w grach do tej pory, szczególnie tych nowszych. Wiele gier miały elementy z proceduralną generacją świata jak np. Daggerfall czy Minecraft. Jednak skala NMS to jednak nie co
@Variv: Ogółem to za tym projektem przydałby im się Peter Molyneux. On potrafi sprzedać pomysł, zebrać pieniądze, a potem rozczarować wszystkich graczy. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

I naprawdę mam nadzieję, że generowanie proceduralne różnych elementów gry upadnie prędzej niż później.
I naprawdę mam nadzieję, że generowanie proceduralne różnych elementów gry upadnie prędzej niż później.


@Wiedmolol: Upaść to nie upadnie. Bo nawet głupie generowanie przedmiotów w grach MMO czy takim Diablo tez jest w zasadzie proceduralne - tylko w dość ograniczonej procedurze. Co do proceduralnie generowano świata ja myślę, ze jest miejsce zarówno na takie światy jak i na światy robione ręcznie. Do takiego Minecrafta generowane światy pasują jak najbardziej i nie
@Variv: Ale ja nie mówię, że ta gra nie będzie miała absolutnie żadnego gameplayu. Chodzi mi o to, że te elementy zapowiadają się na bardzo słabo rozbudowane. Eksploracja jest dobra gdy nie jest celem samym w sobie.

Jak na razie to najlepszym przykładem jest Minecraft - jest system surowców, jest system walki. Ba - nawet jest handel! Ale co z tego skoro nie daje to zbyt dużych możliwości? Ilość zastosowań jakie
@Wiedmolol: Jeśli chodzi o Minecrafta. Wersja podstawowa nie oferowała byt dużego tworzenia przedmiotów to fakt. Jednak generowane światy były ładne nawet na podstawowej wersji bez modów. Dopiero mody wzbogaciły grę. Wtedy pojawiło się pierdylion recept, nowych surowców, nowych zastosowań, i biomów z reszta też itp. - Wszystko jest kwestią skali. A skala w NMS będzie raczej duża.
Co do świata i eksploracji. To jest raczej kwestia tego co się lubi. Mi
@Wiedmolol: @Variv:

I jeszcze pozwolę sobie spolszczyć zdanie z reddita, które bardzo mi się spodobało - "Szerokie jak ocean, płytkie niczym kałuża"

Być może, ale być może nie. Trzeba czekać do premiery. Z resztą to nie znaczy, ze zabawa w kałuży nie może być fajna.


Jeżeli chodzi o riposty wygrywa Wiedmolol, moje gratulacje ( ͡º ͜ʖ͡º)

Od siebie tylko dodam, że w Daggerfallu nikt raczej
Jednak fakt faktem, skala proceduralnej generacji w NMS będzie ogromna i chyba największa w grach do tej pory


@Variv: Dwarf Fortress.
/thread.

O samej grze się nie wypowiadam, bo póki co nie ma o czym - ale jak dla mnie gra bez... hmm, gry, nie ma większego sensu.