Wpis z mikrobloga

@adsz65: Tak do utrzymywania nizszej stałej prędkości obrotowej potrzebujesz mniej paliwa ponieważ masz mniej cykli pracy tłoka. OFC to nie reguła, ale po to tworzy się nadbiegi, często 6b który służy jedynie do toczenia się.
  • Odpowiedz
@adsz65: sprawdź w jakim zakresie obrotów jest największy moment obrotowy i go używaj.
Jeśli słyszysz, że silnik się męczy - trzęsie budą, poszarpuje, wydaje bardzo niskie dźwięki - zmień bieg na niższy. Zużycie 0,2 l ON na 100 km będzie mniejszą oszczędnością niż wymiana dwumasu o połowę wcześniej.

Nie wiem jaki to dokładnie silnik, ale zapewne przyspieszanie w zakresie 1500-3000 RPM i jazda na poziomie 1600-2500 RPM są najbardziej optymalne.
  • Odpowiedz
@adsz65:
W trasie najlepiej jechać prędkością rzędu 80-100km/h, wtedy będzie najmniej palił.
W mieście jechać normalnie, a nie żadne ecodrivingi (diesel raczej i tak nie będzie eko ;P)
Jak starszy diesel to raczej wytrzyma wiele, ale nowsze Common Raile są wrażliwe na jakość paliwa i potem padają wtryski.
  • Odpowiedz
@adsz65: porady:
Szanuj turbo ( nie pałuj na zimnym i nie gaś odrazu i regularnie co 12k zmieniaj olej)
Szanuj 2 masę, rozpędzaj się na obrotach użytecznych z reguły 2-3,5k (żależy jakie to auto),
lej dobrą ropę bo wtryski nie są tanie,
Przegoń po trasie co jakiś czas - odpadnie problem DPF oraz EGR,
Tyle :)
  • Odpowiedz
@adsz65: najlepsze spalanie przy dieslu miałem fordem mondeo mk iv jak dociągałem go do 2400 obrotów przed zmianą biegów, także wiesz, przy okazji cały syf wydmuchiwałem z wydechu
  • Odpowiedz