Wpis z mikrobloga

Słuchajcie Mireczki, jako że jest "niedziela wieczur i humor popsuty :///" to przy lutowaniu płytki na jedno z wielu moich wielu zleceń naszła mnie dość ciekawa refleksja związana z moją przyszłością i edukacją.

Zlecenia. No właśnie! Zlecenia.

Ostatnimi czasy odnoszę wrażenie, że stanąłem właśnie przed dużym problemem i muszę z kimś o tym porozmawiać.

Jako że dość sporo udzielam się na Mirko i prowadzę swój tag #pawlooprogramuje, niektórzy pewnie wiedzą że mam 17 lat, czyli chodzę do 2 klasy technikum. No właśnie - dzisiaj trochę o szkolnictwie i moich spostrzeżeniach z nim związanych. Jestem na kierunku mechatronicznym w jednym z lepszych(sic!) techników w Łodzi i coraz to bardziej zaczyna mnie to przytłaczać.

Teraz trochę o mnie - jestem programistą, biegle i dobrze umiem 5 języków na tę chwilę - jest to C (Atmega, Xmega, STM32, czasem PIC), C#, JavaScript (jQuery, Angular)/PHP (Symfony, Zend) /CSS (Bootstrap) no i Java na Androida. O biegłej umiejętności technologii webowych typu JSON, XML, MySQL czy wielu innych których na co dzień używam nie wspominam. GIT również mam opanowany. Dodatkowo sporo robię zleceń związanych z projektowaniem od podstaw urządzeń elektronicznych, od prostych sterowników maszyn poprzez różne kontrolery z kolorowymi wyświetlaczami kończąc na zaawansowanych urządzeniach zawierających GSM, GPS i WiFi na jednej płycie :)

W związku z tym, że mam sporo pracy i już mam kilku programistów pod sobą, powoli zaczyna mi to dość poważnie kolidować ze szkołą. Nie chodzi mi tu nawet o czas, bo czasowo jestem w stanie podołać bez problemu, jednak o samą świadomość że...