Wpis z mikrobloga

@kalboy92: Tak jak ktoś wspomniał, głównie zawieszenie, bo dość szybko lubi paść. Ewentualnie dwumasa, bo ja musiałem swoją wymienić przy dwustu tysiącach i to już trochę czuć po kieszeni. Tylko, że specem nie jestem i nawet nie wiem jak inteligentnie dwumasę sprawdzić :)
@kalboy92: Tak jak kolega Czipsu napisał. Ogólnie te silniki były jednymi z bardziej udanych i odpornych. W dodatku często fabrycznie miały więcej niż deklarowane 115KM. Z typowych bolączek diesli tam 2 odpadają: dpfu brak, a i wtryski raczej nie są problemem. Natomiast warto zwrócić uwagę na stan dwumasy i turbiny. EGR może wymagać przeczyszczenia choć niektórzy zaślepiali dla świętego spokoju. Termostaty potrafiły trzymać za niską temperaturę, ale tam był patent ze
@g3ko: Super wypowiedź!
Mam na oku dwie 5 stopniowa skrzynia i 6 stopniowa. Wyposażenie identyczne. Jeździłem już dzisiaj tą 6 stopniową - jestem zakochany w tym aucie ;)
@kalboy92: szóstka daje tylko lekką ulgę na trasie przy wyższych prędkościach. Na przyspieszenie nie pomaga, za to stopień skomplikowania konstrukcji wyższy. Przed kupnem możesz po numerze vin upewnić się czy ma VDC (alfowski odpowiednik na esp). A po kupnie warto skontrolować geometrię tyłu, bo niektórzy nie wiedzą nawet, że tam się też reguluje.
Ogólnie co tu dużo mówić - nie bez powodu wybrany Car of the Year. Jeden z najlepiej prowadzących