Wpis z mikrobloga

@pogop: Z tego co się orientowałem to owszem da się zamontować jednak jest to koszt powyżej tysiąca złotych. Nie wiem czy warto :P
@Kangel: Gdybym znalazł w bogatej wersji, sedanie, benzynie i gdyby brat mnie do tej wersji silnika nie uprzedził to pewnie szukałbym 3.0. A co z nimi?
@Kangel: Gdybym kupował auto do jeżdżenie po mieście to pewnie też stwierdziłbym, że to dużo. Jednak robię głównie trasy, a do miasta wjeżdżam sporadycznie :)
@pogop: Będę musiał o tym poczytać i się zastanowić, ale to dopiero za jakiś czas. W tym roku już zamontowałem gaz, kupiłem nowe zimówki, a teraz rozglądam się za nowymi letnimi, więc trochę kasy już włożyłem :P
@ratmanini: tzn. wiadomo, że fajnie #!$%@?ć i w ogóle im bardziej wciska w fotel, tym lepiej ( ͡° ͜ʖ ͡°) ale z punktu widzenia użyteczności i opłacalności (tzn. tego samego, z powodu którego nie planuję na razie mieć samochodu), to w osobówce nie potrzebujesz aż takiej mocy. Chyba że jesteś BARDZO gruby. Albo masz bardzo grubą dziewczynę. Albo jeździsz z Twoją starą ( ͡° ͜ʖ
@Kangel: nie wiem ile waży 407 ale dla 607 i innych z segmentu D (czyli te ~1500kg) w sam raz jest akurat ~220KM. Poza tym nie wiem czy wiesz, ale wcale nie musisz deptać gazu do podłogi ( ͡° ͜ʖ ͡°) Tu chodzi głównie o przyśpieszenie 80-120 bo to jest najczęstszy i najbardziej przydatny u nas zakres do sprawnego wyprzedzania ciężarówek i powolniaków.

Mocy/momentu potrzebujesz bardzo jeśli
@MyshaM: Ubezpieczałem przez agenta w Ergo hestia. Podobna najbardziej przyjazna firma dla młodych kierowców i faktycznie tam wyszła mi najniższa stawka (813 zł OC). Do AC się przymierzałem, ale rzeczywistość była okrutna. Bez zniżek na AC składka wychodziła w okolicach 3 tysięcy :P
@ratmanini: a tamten Focus miał ze 110 KM? W sumie teraz zdarza mi się jeździć autem (rodziców), które ma 160 KM, wcześniej takim, które miało może ze sto (w momencie zakupu 115) i muszę przyznać, że to jest gra warta świeczki :D
Szczerze powiedziawszy myślałem, że te różnice są znacznie bardziej widoczne...
@xetrov: ...ale 3,5l?! :D BTW odwrotna relacja w Twoim wypadku to chyba efekt różnicy technologicznej? Bo przy silnikach
odwrotna relacja w Twoim wypadku to chyba efekt różnicy technologicznej?


@Kangel: nie, oba silniki są technologicznie dość stare (to nie nowoczesne downsizingowe jednostki - na szczęście), różnicę robi głównie zapewne ponad 100kg róznicy w masie, 3.0 to było kombi, 3.5 to coupe, do tego jest trochę jak piszesz, tutaj muszę 'gazować' nawet mniej niż w 3.0 a przyśpieszanie trwa krócej. Z drugiej strony tam miałem opony szerokości 205, tu mam 225,