Wpis z mikrobloga

SZACUNEK DLA LUDZI KTÓRZY BEZ SŁOWA PRACUJĄ W BYDGOSKIEJ PESIE OD 6 DO 18 W ŚWIĘTA (LUB 18-6) BY ZDĄŻYĆ I ZAKŁAD ZATRUDNIAJĄCY KILKA TYSIĘCY OSÓB PRZETRWAŁ KRYZYS, W ICH RĘKACH LEŻĄ NIE TYLKO ICH MIEJSCA PRACY ALE Z SETEK FIRM DOSTAWCZYCH I NIE TYLKO #bydgoszcz #pesa #swieta #ekonomia #4konserwy GDYBY TO BYŁA KOPALNIA TO ZARAZ BY WYSZŁY ZWIĄZKI - DAWAĆ PODWYŻKI ALBO ZARAZ PALILIBY OPONY
źródło: comment_jKBIq8wEsXkg46CgzBPCMIQJh92WFrot.jpg
  • 127
@Andczej:

ostatni kryzys, tzn co?...

obecny nie ostatni

więc po co im kibicować po co wspierać skoro można wspierać Newag?...

Bo na rynku jest miejsce na kilka takich firm? Bo Polska firma płaci u nas podatki i zatrudnia ludzi?

Newag nie kłamie w mediach że robi pociąg na 250kmh, lepszy od pendolino...

A PESA tak? Poproszę źródło
@ediz4: ale równie dobrze zagraniczna firma może zrobić tu swoją hale do serwisowania i zatrudni tu ludzi.

wybacz ale narazie to wygląda tak jak napisałem wcześniej - nie ważne że gówno ważne że polskie.

co do 250kmh, nie mam teraz czasu bo święta ale zapisze to sobie i chętnie po świętach ci podeślę, chyba że @jacekKobr lub @eyeti coś maja
@Andczej:

Pesa współpracuje m.in. z Politechniką Warszawską (wspólnie zaprojektowano tramwaj)[75], Uniwersytetem Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy (staże dla studentów i absolwentów, patronat nad kołem naukowym i jedną ze specjalności)[76] oraz z Zasadniczą Szkołą Zawodową Rzemiosła i Przedsiębiorczości w Bydgoszczy (Pesa objęła patronatem klasę kształcącą przyszłych ślusarzy, elektryków i elektroników)[77]...

Choćby dla takich działań można wspierać PESE
To niestety żaden dowód

@ediz4: LOL.

PesaDART to elektryczne zespoły trakcyjne klasy intercity nowej generacji, przeznaczone głównie do obsługi linii dalekobieżnych dla europejskich i światowych przewoźników. Ich konstrukcja i wyposażenie pozwalają podróżować z prędkością eksploatacyjną do 250km/h przy różnych napięciach zasilania: 1,5kV DC, 3kV DC, 15kV AC, 25kV AC.


Cytat z oficjalnej strony Pesy. Faktycznie, żaden dowód. Tylko że potem większość mediów powielała te bzdury. Skądś je musieli wziąć? Właśnie stąd.
@jacekKobr:

Rzecznik prasowy/biuro prasowe Pesy (jak zwał, tak zwał) rozsyła do mediów komunikaty, które są potem powielane na portalach, w tv i w gazetach...

Masz na to jakiś dowód bo ja widzę wpis na stronie który może być zwykłym błędem.
Dziennikarze sami by sobie nie wymyślili tych 250 km/h...
Pewnie nie ale info że Dart ma szanse na osiągnięcie takich prędkości w przyszłości były wszędzie. Mogło być tak że ktoś to
@ediz4: Dobra, lecim dalej. Teraz sam prezes, ciemiężony ostatnio przez 3-dniowe ograniczenia w poborze mocy (w sierpniu) i kilka śmiesznych memów rozsyłanych do partnerów handlowych:

http://innpoland.pl/121219,polska-odpowiedz-na-pendolino-niedlugo-wjedzie-na-tory-nikt-jeszcze-takiego-pociagu-nie-zbudowal

W środę oficjalnie zaprezentowano DARTa, czyli najszybszy polski pociąg. Pojazd będzie mógł osiągać prędkość przekraczającą 250 km/h. - Tworzymy historię i pokazujemy, że Polacy potrafią - mówi Tomasz Zaboklicki, prezes bydgoskiej Pesy, która skonstruowała DARTa.
@Baron_Al_von_PuciPusia: Oj kolego. Zawsze sądziłem że masz łeb na karku i nie bawisz się w manipulacje.

Padło wyżej stwierdzenie że PESA to nie polska myśl techniczna co jest nieprawdą. To że jakaś tam część podzespołów powstaje i została zaprojektowana za granicą nie oznacza że sam zakład nie projektuje i nie tworzy własnych rozwiązań....

A więc tak.
Pojazd projektowany w całości lub w części w Polsce to polska myśl techniczna.

Bo Solaris
@jacekKobr:

Pojazd będzie mógł osiągać prędkość przekraczającą 250 km/h...

Zapomniałeś o kolejnym akapicie

Standardowo będzie się poruszał z prędkością 160 km/h, ale możliwości ma o wiele większe - sięgające nawet 250 km/h....
@Baron_Al_von_PuciPusia:

Szkoda, że prezes PESY się z tego wycofał. Dartolino R.I.P. [*]...

No wycofał ale z jakiego powodu nie wiemy. Być może testy zweryfikowały ich plany.

Czyli Solaris to montownia niemieckiej myśli technicznej. Dobre und mocne...

Nie wiem czy Solaris wszystko projektuje w Niemczech przez Niemców. Może mi powiesz
Zapomniałeś o kolejnym akapicie


@ediz4: O niczym nie zapomniałem. Miało być o kłamstwie "250 km/h" więc jest. Dart nie będzie mógł osiągać 250 km/h czy nawet 200. Pozostaje tylko 160 czyli prędkość obecna na polskich torach od 1986 roku. Twierdzenie że "nikt jeszcze takiego pociągu nie wyprodukował" wypowiedziane przez Zaboklickiego tylko dopełnia obrazu tej narodowopesjanistycznej groteski.
@ediz4: ale tu chodzi o to że ta gownofiremka robiła gownoburze w mediach przy okazji premiery pendolino, to pokazuje jacy oni są, jak można ich za to szanować?

Przy okazji takiego pieprzenia w mediach dostali dotacje od państwa na rozwój.
No wycofał ale z jakiego powodu nie wiemy. Być może testy zweryfikowały ich plany.


@ediz4: testy takie, że konstrukcja od początku nie spełniała wymagań pociągu wysokiej prędkości (bo nie była tak projektowana wbrew twierdzeniom firmy) więc nie było czego nawet testować.
Artykuł czyta się cały a nie jeden akapit który tobie pasuje. Niżej jest napisane wyraźnie że DART na ten czas będzie jechał max 160


@ediz4: Nadal nie rozumiesz. Dart zbudowany przez Pesę nie jest pociągiem, który w jakiejkolwiek przyszłości może pojechać więcej niż 160 km/h. To nie jest kwestia braku kabinówki czy wymiany oprogramowania. To jest kwestia wymiany wszystkiego oprócz pudła, a i to niepewne, bo musieli je mocno na szybkiego
@ediz4: Wychodzisz z błędnych założeń. Solaris historią sięga produkcji pojazdów marki Neoplan, które były składane w Polsce. Następie, w trakcie rozwoju, firma zaczęła produkcję pojazdów pod marką Solaris. Pierwotny projekt był stworzony przez niemieckie biuro. Design jest niemiecki. Podzespoły są zagraniczne i polskie (silniki, skrzynie to oczywiście jest zagraniczne bo tego nie robią polskie firmy). Montaż jest polski. Udziały w firmie należą do Polaków i to Polacy zarządzają firmą (ale też
Ten tekst o 'hajspidowości' Darta to bullshit. To nie jest skład KDP i nigdy taki nie miał być. To medialna papka marketingowców od PESY. Żeby stworzyć ezt KDP należałoby go ponownie opracować.


@Baron_Al_von_PuciPusia: Podobno baza (tj. pudło i wózki) były liczone/projektowane na 250. Ale tak jak wyzej napisalem - mysle ze po obecnych zmianach konstukcyjnych zostalo z tego wielkie nic. Wiesz cos wiecej?
@megawatt: @jacekKobr: Przyjmijmy zatem że skłamali z możliwościami tej konstrukcji. Jakie to ma znaczenia w kontekście przetargu na Pendolino? Czy firma lobbowała z tego powodu w celu zmiany przetargu? Czy skłamała w ofercie przetargowej której de facto z tego co pamiętam nie złożyli?
@Andczej:

robimy szybki pociąg tańszy od pendolino...

Robili ją raczej politycy
@jacekKobr: szukam i nie mogę znaleźć tego, nie bardzo mam czas dlatego ciebie zawołałem. Były dwie wypowiedzi, jedna o 250 druga 350.

tutaj wspomina że WYŻSZA prędkość - wtedy norma było 160kmh wiec wiadomo o co mu chodziło ( ͡° ͜ʖ ͡°)
. Jakie to ma znaczenia w kontekście przetargu na Pendolino?

No jakie, bo Pesa nie startowałą do niego - czyżby jednak nie potrafiła?

Czy firma lobbowała z tego powodu w celu zmiany przetargu?

A kto lobbował?

Czy skłamała w ofercie przetargowej której de facto z tego co pamiętam nie złożyli?

A kto skłamał i jak?
@ediz4: Pesa kłamie w mediach że zbudowała polski odpowiednik Pendolino, który nie dość że jest wolniejszy,
źródło: comment_AyXcQLDRMlUaasd00CBaSL9R5CluPL2M.jpg
@Baron_Al_von_PuciPusia:

PESA to taki sam składak. Więc polski czy nie polski?


Bo nie ma już czegoś takiego jak proste rozróżnienie aspektu własności. Równie duży wkład, co PESA czy Solaris, potrafią mieć firmy zagraniczne tworząc biura R&D. To biuro zachodniej korporacji i jego wytwory będą polskie, nie-polskie czy może chińskie?...
Ale Ty rozumiesz zwrot Polska myśl techniczna. Czym jest? Udziałem naszych inżynierów choćby w projektowaniu części podzespołów. Jeśli wszystko przyjeżdża gotowe i
Podobno baza (tj. pudło i wózki) były liczone/projektowane na 250.


@jacekKobr: Nawet jeśli to jest cała reszta. Zaczynając od tego głupiego sprzęgu, który przecież powinien być zaprojektowany jako chowany. Co np. z kabiną ciśnieniową? Każda zachodząca zmiana będzie wymagała inne zmiany, zastosowanie innych elementów, przeprojektowanie itd. Być może sama skorupa był pozostała, ale wszystko w środku musiałoby zostać przerobione.
1:30 - 2:00 to polityk czy człowiek pesy?


@Andczej: No i co on tam takiego powiedział? Nic o prędkości.

Olbrzymie. Poniewaz teraz Pesa ciagle leci na micie (ktory sam bezpodstawnie wytworzyla), ze moze wyprodukowac pociag taki jak ED250, ale zostala pokrzydzona przez peło.


@jacekKobr: Gadać sobie mogą. Nie złożą przecież nawet oferty w takim przetargu
Gadać sobie mogą. Nie złożą przecież nawet oferty w takim przetargu


@ediz4: Chyba nadal nie rozumiesz w czym rzecz... To gadanie doprowadza do sytuacji, w ktorej mamy mase januszow od kolejnictwa, wiedzacych ze "sk** z peło zniszczyly Pese", ze "wybrali wloskie g* zamiast polskiego", itp. Powiem wprost - ta presja spoleczna doprowadzila w ogole do tego, ze PKP IC oglosilo przetarg, w ktorym wygral Dart. Gdyby nie to dzisiaj mielibysmy
@ediz4: powiedział o wyższych prędkościach, wtedy norma było 160kmh wiec to sugeruje że to pociąg na więcej niż 160kmh. Oraz porównał go z pendo.