Wpis z mikrobloga

@wujogm: Żadna moda tylko sama praktyczność, w silnikach doładowanych im wydech jest luźniejszy dla spalin (średnica) tym łatwiej wygenerować wysoką moc. W niektórych starszych japończykach po wyspawaniu przelotowego wydechu moc leci do góry nawet o kilkadziesiąt koni mechanicznych. Pierwsza modyfikacja pod performance to zazwyczaj wydech+intercooler+nowa mapa do ecu. Dodam, że w wolnossących silnikach sprawa ma się zupełnie odwrotnie i czasem ciężko jest poprawić projektantów.
@canar: wiem jak się buduje wydechy w silnikach doladowanych ale powiedz mi tak szczerze, czy widziałeś kiedyś np jakiegos vaga z 1.8t po modach żeby miał taką wiszącą paskude z tyłu ? Chyba tylko z jakimś wiejskim tuningiem na zderzakach.
@wujogm: W sumie vaga faktycznie z taką rynną jeszcze nie widziałem:) 2*2,25 też pozwala na dość dużo, a vagom pasuje. Może to faktycznie moda z japonii do japońskich aut na pojedyncze armaty;)