Wpis z mikrobloga

Mirki mam zrobić program na zajęcia z grafiki. Program ma, wykorzystując opengl + glut, wyświetlić trójkąt Sierpińskiego i mam taki podstawowy problem nad którym się już chwilę głowię i nie mogę wymyślić:
Jak mam narysować trójkąt równoboczny?
Jak uzyskać współrzędne punktu znajdującego się w połowie boku trójkąta?
i to nad czym się jeszcze nie głowiłem ale też będzie problematyczne jak tego nie wiem:
Jak wyciąć trójkąt z trójkąta?
#programowanie #opengl #glut #cpp
  • 21
@besiege: na PŁ
I tak w ogóle szukałem już w google i znalazłem gdzieś niby rozwiązanie ale w sumie jest zrobione niepoprawnie bo trójkąt nie jest równoboczny tylko tak pi razy oko równoboczny i zamiast usuwać te części trójkąta to zamazuje je.
@BloodDeath94: Może dlatego że wzór na wysokość trójkąta równobocznego to

(a * sqrt(3))/2...

a nie jak u Ciebie

(a * 3 )/ 2...

Przy założeniu że a = bok i jest równe 0,5 w Twoim przypadku a sqrt(x) oznacza pierwiastek kwadratowy z x,