Wpis z mikrobloga

Mirki mam zrobić program na zajęcia z grafiki. Program ma, wykorzystując opengl + glut, wyświetlić trójkąt Sierpińskiego i mam taki podstawowy problem nad którym się już chwilę głowię i nie mogę wymyślić:
Jak mam narysować trójkąt równoboczny?
Jak uzyskać współrzędne punktu znajdującego się w połowie boku trójkąta?
i to nad czym się jeszcze nie głowiłem ale też będzie problematyczne jak tego nie wiem:
Jak wyciąć trójkąt z trójkąta?
#programowanie #opengl #glut #cpp
  • 21
@BloodDeath94: Masz określone ile stopni musisz zejść (idzie jako argument?)?
Jeżeli tak to po prostu rekurencyjnie wyznacz punkty, a dopiero potem rysuj (pierwszy stopień - jeden trójkąt, drugi - trzy, trzeci - dziewięć) tak żeby w miejscu "wyciętych" po prostu nie było nic rysowane. Z resztą, chyba najlepszą opcją byłoby rysowań na "samym dnie" rekurencyjnego zejścia w trójkąt.