Wpis z mikrobloga

Siema, potrzebuje informacji od ludzi, którzy siedzą trochę w #logistyka #transport #spedycja #kolej Orientujecie się, czy czołowi przewoźnicy towarowi jak np. #pkp #cargo zajmują się transportem DROBNICY? I od razu mała prośba jeżeli ktoś miał z tym styczność: podlinkujecie jakieś fajne artykuły konkretnie na temat drobnicy przewożonej koleją? Oczywiście mogą być po angielsku. I jeszcze do tych naprawdę zainteresowanych tematem: uważacie, że może to być przyszłość w przewozach towarowych biorąc pod uwagę nadal stosunkowo wysokie ceny transportu lotniczego i doniesieniach związanych z koncepcją Nowego Jedwabnego Szlaku?

  • 5
@shoananas: Powiem tak, że siedzę w temacie i mogę się wypowiedzieć na ten temat. Na kolei żeby obsługiwać drobnice potrzebna po 1. To infrastrukture, bocznice gdzie takie wagony firmy mogły by ładować i rozładowywać. Na Śląsku po komunie było dużo takich miejsc ale każdy miał w dupie kolej rozkradli i porozpadalo się. Po 2 takie wagony z bocznic się zbiera i składa lub rozrządza na górkach rozrządowych. Związku z tym, że
@shoananas: Co do przewozów towarowych to jako ciekawostka to w cenie przewozu, 30% ceny to koszt, który przewoźnik ponosi za używanie infrastruktury, gdzie w krajach europejskich jest to gdzieś okolo 5%. To pokazuje, że PLK ma strasznie wysokie stawki za dostęp do infrastruktury.
Przyszłość Nowego Jedwabnego Szlaku to bez gadania najlepsze posunięcie PKP Cargo. Współpraca z Chinami ciągle się rozwija i rozwijać się będzie. Kolej pod tym względem jest bardzo konkurencyjna,