Wpis z mikrobloga

Panowie automatycy,

Jestem nowy w branży automatyki, ale dla upewnienia zadam dość kuriozalne pytanie, ponieważ przy FIZYCZNYM łączeniu układów za pomocą PLC nie mam doświadczenia. O ile programowanie to nie jest większy problem o tyle najprostsze pytanie do Panów.

Mamy jakikolwiek sterownik PLC, programuję, że czujnik na wejściu sterownika (załóżmy czujnik ruchu) ma dawać 1 podczas aktywności, 0 podczas spokoju. I tu pierwsze pytanie - czujnik ruchu jest analogowy czy cyfrowy? Druga rzecz, rozumiem, że na wyjściu muszę podać sygnał na przekaźnik, którego wyjścia zwierają lub rozwierają przewód fazowy od załóżmy żarówki? Dobrze to rozumiem?

#automatyka #elektronika
  • 29
@xmaniox: Sygnał z czujnika o ktorym mówisz to sygnał cyfrowy. Jesli chodzi o wyjście to z grubsza tak, ale zdarzają się plc z wyjściami przekaźnikowymi i wtedy możesz załączać urządzenia bezpośrednio.
Zajmowalem sie swego czasu budynkowa a nie przemyslowka. Ale generalnie bierzesz sobie dany czujnik do lapy i sprawdzasz jaki ma sygnal. Czy tam w i ternecie sprawdzasz.jakie sa jak robisz to teoretycznie. Czujnikiem ruchu sie nie bawilem i niechce mi sie szukac ale no raczej cyfra. A z wyjscia, tak jak napisales np. Dajesz sygnal na przekaznik.
@xmaniox: w PLC masz wejscia i wyjscia... zarówno wejscia i wyjscia moga być analogowe lub cyfrowe... do wejsc cyfrowych musisz wprowadzić sygnał cyfrowy, a do wejsc analogowych - analogicznie analogowy. Czujniki daja sygnały na wejścia, obecnie są spotykane czujniki, które mogą podać sygnał zarówno cyfrowy jak i analogowy (czasami dość długo schodzi na odpowiednim sparametryzowaniu takiego czujnika i producenci dostarczają do tego grube manuale ( ͡º ͜ʖ͡º
@xmaniox: Mały sterownik za małą kasę (około tysiaka/dwa) to ma mało wyjść. Obrazek pierwszy z brzegu. Seria logo to proste PLC, które można programować z poziomu panela. Potężne Mitsubishi albo seria S7 z jakimi miałem do czynienia mają dziesiątki przyłączy.